Ukeforvirring etter OUL

Amber

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Jeg var på OUL i går, og den lille jenta vår har det fortsatt veldig fint :) friskt og aktivt foster, får høre hvor fin hun ser ut av leger og jordmødre støtt og stadig, og merker allerede at morsstoltheten er tilstede. Haha

Jeg er litt forvirret i forhold til hvor langt jeg er på vei da. I går var jeg 18+6 med termin 25/11 helt frem til OUL, da var jeg plutselig 19+2 med termin 20/11. Disse dagene stemmer jo ikke overens i det hele tatt, og jeg klarer fortsatt ikke å stole på at terminen min er rett fastsatt. Noen som forstår og klarer å forklare dette? :p Termin er satt frem 5 dager, men jeg ble kun satt frem 3 ukedager.

Last edited:
Glem alt som har vært før OUL, og bare følg det du fikk beskjed om av jordmor da :)

Jeg var 19+4 på OUL og fikk ny termin 10.11. Når de satte den datoen så betyr det at de bruker 40+3 som lengde på svangerskapet.:)
Noen bruker 40+2 så derfor kan det variere.

Regn ul termin som riktig. Den indikerer jo bare tiden du vil føde.:) kanskje litt før og kanskje litt etter.

Så morsomt at du melder deg inn i klubben for 20. november! :) OUL-datoen er den mest nøyaktige, og når man regner svangerskap som 40+2, stemmer det at du var 19+2 i går. Jeg synes også disse beregningene er litt uoversiktlige, så jeg kopierer til deg mitt personlige notat med mine (og dine) datoer:

Jeg regner svangerskap = 40 uker +2 dager = 282 dager.

Termin på en fredag = 40+2 = dag 282
Jordmor: torsdag = 17+1 = dag 120
Dvs. dag 1 blir torsdag 12. feb = 0+1
(Da stemmer det med 40 fulle uker fra en torsdag, pluss en ekstra torsdag og en ekstra fredag.)

Dag 282 = Termin 20. nov
Dag 1 = blir dermed 12. feb
Dag 141 = halvveis = 2. juli (strengt tatt ved utgangen av denne dagen, men denne datoen stemmer også hvis man regner svangerskap = 40+3)

Jeg har til og med fått en beskjed av jordmor og en annen av sykehuset, fordi de regner ulikt. Men må bare velge å forholde meg til det de på sykehuset sa tror jeg:)

Så morsomt at du melder deg inn i klubben for 20. november! :) OUL-datoen er den mest nøyaktige, og når man regner svangerskap som 40+2, stemmer det at du var 19+2 i går. Jeg synes også disse beregningene er litt uoversiktlige, så jeg kopierer til deg mitt personlige notat med mine (og dine) datoer:

Jeg regner svangerskap = 40 uker +2 dager = 282 dager.

Termin på en fredag = 40+2 = dag 282
Jordmor: torsdag = 17+1 = dag 120
Dvs. dag 1 blir torsdag 12. feb = 0+1
(Da stemmer det med 40 fulle uker fra en torsdag, pluss en ekstra torsdag og en ekstra fredag.)

Dag 282 = Termin 20. nov
Dag 1 = blir dermed 12. feb
Dag 141 = halvveis = 2. juli (strengt tatt ved utgangen av denne dagen, men denne datoen stemmer også hvis man regner svangerskap = 40+3)

Det er en del med termin den 20. nå ja, gøy :) kjæresten har bursdag 21., og søstera hans fikk en liten på bursdagen sin i mai, så det spørs om ikke det blir en greie som fortsetter i deres familie, hehe. Takk for forklaringen :) 20 uker på onsdag, wuhu, her går det unna!

Ja, det er utrolig som tiden flyr... Her har samboeren bursdag 30. Men jeg tenker at jeg er mer interessert i min fars (11.) eller søsters (18.) dato. :) Det er også gode muligheter for å treffe på min bestemor (28.) eller mine oldeforeldre (25. og 29.). Spennende...

Ja, det er utrolig som tiden flyr... Her har samboeren bursdag 30. Men jeg tenker at jeg er mer interessert i min fars (11.) eller søsters (18.) dato. :) Det er også gode muligheter for å treffe på min bestemor (28.) eller mine oldeforeldre (25. og 29.). Spennende...

Så mange mulige datoer du har å treffe da! :) niesen min håper hun får ha 13. for seg selv, ellers har jeg kun en bror som fyller 25. Føler fortsatt det blir desemberunge da, men blir jo satt i gang 2. desember senest om det ikke skjer før, så nå er vel sannsynligheten mindre for det.

Back
Topp