Uke 5 skravle

Hun klør veldig ja, spesielt i rumpa. Tett i tett både foran og bak der nede med prikker og blemmer stakkar:oops:
Håper hun får sove i formiddag, men plagene er værst når hun skal sove og ikke blir distrahert av andre ting. Feber også idag :(
Hun fikk skikkelig utbrudd med andre ord :(
 
Det går bra foreløpig. Jeg kjente lite til den første bedøvelsen, så da fikk jeg mer av en annen type :p tannen var ute på kort tid, og bedøvelsen er på maks nå snart en halvtime etter :-D
Ibux ligger klart, så satser jeg på lite plager nå etterpå!
Bare å kjøre på med ibux eller paracet i en dag eller to så går det nok bra! Jeg skylte munnen med saltvann etter måltider i noen dager for å forhindre betennelse. Men hadde åpent sår jeg da ;)
 
Hun fikk skikkelig utbrudd med andre ord :(
Ja, det ser dårlig ut for reisen vår altså! Spørs om jeg orker å legge ut på reise uansett etter flere netter uten søvn altså.
 
Bare å kjøre på med ibux eller paracet i en dag eller to så går det nok bra! Jeg skylte munnen med saltvann etter måltider i noen dager for å forhindre betennelse. Men hadde åpent sår jeg da ;)
Det er sikkert ganske åpent etter tanna mi og? Ser for meg et skikkelig krater :p
Men ja; mer komplisert ved kirurgisk inngrep tenker jeg.
Nå er jeg bare sliten i kjeven av å tygge på den pad-en som skal stoppe blødning :eek:
 
Ja, det ser dårlig ut for reisen vår altså! Spørs om jeg orker å legge ut på reise uansett etter flere netter uten søvn altså.
Ja det høres slitsomt ut for begge.
 
Morn!
(Ingen god)

Vi har vært våkne heeeele natten. Sovet to timer, og ellers har hun skreket og skreket. Ugh, kan ikke huske at noen natt har vært så ille før. :(

Særdeles uheldig at jeg har pms og er stuptrøtt = ingen tålmodighet, når hun enda har vondt, er lei seg og gråter. :(

Dagens klage fra oss :p

Uff ikke bra :( håper dere får hvilt dere og sovet godt natten som kommer! God bedring.
 
Veldig :) for det er maaaange som har cøliaki uten noen spesielle symptomer! Som søsteren min ;)
Ja det er noe med det.
Og mange jeg har snakket med sliter mye med andre ting, som ikke nødvendigvis kobles til cøliaki i første omgang. F.eks trøbbel med huden, hodebunn og vondter i ledd. Samt hodepine.
 
Fru H: håper du slipper unna for mye plager! ;) skal mye til for at jeg skal trekke visdomstenner hvertfall :p


Jeg er på jobb idag :) er vel ferdig rundt kl 13..så tenkte å hente ungene i 14-tiden idag.

Liana har foresten lagt seg uten smokk de to siste nettene nå :D har fått smokk om natta når hun har våkna da, men jeg er imponert over ar hun frivillig har lagt seg uten:D hun sa første kvelden: "jeg må ha fokk" (smokk), sambo sier "nei du trenger ikke smokk nå".. da svarte hun bare "nei, jeg trenger ikke fokk" :eek::p haha..
 
Ja det er noe med det.
Og mange jeg har snakket med sliter mye med andre ting, som ikke nødvendigvis kobles til cøliaki i første omgang. F.eks trøbbel med huden, hodebunn og vondter i ledd. Samt hodepine.

Ja det kan være så mye.. søsteren min røyta så mye, og hun har hatt mye munnsår siden hun var liten! Men mamma fikk beskjed om at det var pga eksemen. Men det har jo vært pga allergien i alle år..

Men det ble oppdaget helt tilfeldig egentlig..for hun hadde så vondt i kneet etter jogging..så legen ville bare ta en blodprøve for å utelukke betennelse.. så viste det seg at hun hadde ekstremt mangel på vitaminer å sånt! Og det har ikke en "frisk" tenåring uansett om dem ikke har et godt kosthold.. hehe.. så da tok han nye prøver, og det var cøliaki;)
 
Ja det kan være så mye.. søsteren min røyta så mye, og hun har hatt mye munnsår siden hun var liten! Men mamma fikk beskjed om at det var pga eksemen. Men det har jo vært pga allergien i alle år..

Men det ble oppdaget helt tilfeldig egentlig..for hun hadde så vondt i kneet etter jogging..så legen ville bare ta en blodprøve for å utelukke betennelse.. så viste det seg at hun hadde ekstremt mangel på vitaminer å sånt! Og det har ikke en "frisk" tenåring uansett om dem ikke har et godt kosthold.. hehe.. så da tok han nye prøver, og det var cøliaki;)
Det er sant.
Der er så mye som henger sammen! :)
 
Fru H: håper du slipper unna for mye plager! ;) skal mye til for at jeg skal trekke visdomstenner hvertfall :p


Jeg er på jobb idag :) er vel ferdig rundt kl 13..så tenkte å hente ungene i 14-tiden idag.

Liana har foresten lagt seg uten smokk de to siste nettene nå :D har fått smokk om natta når hun har våkna da, men jeg er imponert over ar hun frivillig har lagt seg uten:D hun sa første kvelden: "jeg må ha fokk" (smokk), sambo sier "nei du trenger ikke smokk nå".. da svarte hun bare "nei, jeg trenger ikke fokk" :eek::p haha..
ER jeg litt rar som velger å fjerne de selvom jeg ikke MÅ? :p
For tannpleier og tannlege sa at jeg kunne bestemme selv, men jeg trenger jo strengt tatt ikke de tennene.
De gjør ingen skade slik de er nå, men det er så lett å få hull i dem, og innimellom "vokser" de litt eller det setter seg noe fast der slik at det kjennes betent ut og da kan jeg ha vondt i noen dager.
 
Marian87: hadde jeg vært i nord, skulle jeg avlastet deg! Stakkars Hermine. Håper hun blir fort bra!

FruH: håper du slipper å få vondt og slipper masse smerter lykke til :)

Anita87; flinka på jobb :)
Så gøy at hun la seg uten fokk ;-) Vil gjerne at M skal slutte med vannkoppen i senga :-(
 
Ser på "Ellen", og skal snart henge opp ullklærne til tørk. Blæh! Kjedelig .. ..

Ungene er ferdig kl 15. Hvordan går det med dere? :)
 
Fru H: håper du slipper unna for mye plager! ;) skal mye til for at jeg skal trekke visdomstenner hvertfall :p


Jeg er på jobb idag :) er vel ferdig rundt kl 13..så tenkte å hente ungene i 14-tiden idag.

Liana har foresten lagt seg uten smokk de to siste nettene nå :D har fått smokk om natta når hun har våkna da, men jeg er imponert over ar hun frivillig har lagt seg uten:D hun sa første kvelden: "jeg må ha fokk" (smokk), sambo sier "nei du trenger ikke smokk nå".. da svarte hun bare "nei, jeg trenger ikke fokk" :eek::p haha..
Så flink hun er!
Blir enda en stund til smokkekutt tror jeg. Ikke så lenge hun må sove på dagen, eneste middelet for å få henne til å sove på dagtid :p Blir mye smokk nå når hun er syk også :oops:
 
Så flink hun er!
Blir enda en stund til smokkekutt tror jeg. Ikke så lenge hun må sove på dagen, eneste middelet for å få henne til å sove på dagtid :p Blir mye smokk nå når hun er syk også :oops:
Jeg spurte Lillebror for noen uker siden om Kaptein Sabeltann skulle få smokken hans. Da bare lo han og sa "MIN"!
Jeg spurte han i går og da sa han "ja" :eek:
Men det var ikke snakk om å legge seg uten, da :D
Nå om dagen er det veldig "ute av synet, ute av sinn", om han først ser smokken eller bamsen skal det mye til for at vi klarer å lure han fra.
 
Jeg spurte Lillebror for noen uker siden om Kaptein Sabeltann skulle få smokken hans. Da bare lo han og sa "MIN"!
Jeg spurte han i går og da sa han "ja" :eek:
Men det var ikke snakk om å legge seg uten, da :D
Nå om dagen er det veldig "ute av synet, ute av sinn", om han først ser smokken eller bamsen skal det mye til for at vi klarer å lure han fra.
Her mases det mye etter smokk. Nå når hun er syk så får hun ha den hele tiden, sålenge formen er pjusk. Så det er sikkert vår feil. Men lar henne bare ha den kosen og trøsten det gir, hun er enda liten tenker jeg. ;)
 
*sukk*
Hun sov bare 1 time før hun våkna med et vræl og skreik i nesten en time :( Fått smurt henne og gitt paracet mot feberen, og da roa hun seg.

Men fikk ikke hvilt som jeg hadde tenkt gitt!
 
God dag til dere!
Jenny er forkjøla og har lett feber, og siden jeg MÅTTE delta på forelesning og gruppearbeid i dag, avtalte vi allerede i går at mannen skulle bli hjemme med vesla.

Har fått time til ul den 9.juni, så jeg skal be legen om henvisning til Ålesund i stedet. Kortere ventetid der, selv om jeg må reise litt lenger. Det fine er at jeg kjører forbi Camilla og co, slik at jeg kan stikke innom dem på turen.:)
 
Back
Topp