Uke 4

Hopper inn i denne tråden! jeg er 5+4 i dag, men tipper jeg egentlig er 5+1 ut i fra når jeg antar eggløsning var. Jeg har absolutt null symptomer, og synes dagene snegler seg av gårde. Vi har blitt enige om å vente med å dele nyheten til vi har vært på ultralyd, men ultralyden er jo om over to uker! Så det er jo ulidelig lenge å vente vil bare rope det ut. Kan jo selvsagt si det til noen få, men vil særlig ikke at de andre barna skal få vite noe dersom det viser seg å ikke være noe barn der inne. Særlig siden jeg ikke har symptomer, så er jeg jo litt obs på om det kan skyldes noe annet.!

Gleder meg så veldig til ny runde med mammapermisjon, nyfødt babylukt og den overveldende mammakjærligheten. Takknemlig og heldig ❤️

Hopper inn i denne tråden! jeg er 5+4 i dag, men tipper jeg egentlig er 5+1 ut i fra når jeg antar eggløsning var. Jeg har absolutt null symptomer, og synes dagene snegler seg av gårde. Vi har blitt enige om å vente med å dele nyheten til vi har vært på ultralyd, men ultralyden er jo om over to uker! Så det er jo ulidelig lenge å vente vil bare rope det ut. Kan jo selvsagt si det til noen få, men vil særlig ikke at de andre barna skal få vite noe dersom det viser seg å ikke være noe barn der inne. Særlig siden jeg ikke har symptomer, så er jeg jo litt obs på om det kan skyldes noe annet.!

Gleder meg så veldig til ny runde med mammapermisjon, nyfødt babylukt og den overveldende mammakjærligheten. Takknemlig og heldig ❤️
Hadde du mye symptomer i tidligere svangerskap?

Ja, det kommer sikkert. Hvis testene er bra så er det jo et symptom det også!
Ja, jeg klamrer meg hvertfall til håpet. Har egentlig bestilt TUL om litt over to uker, da er jeg 8+0 i henhold til menstermin. Men vurderer om jeg skal prøve å få endret til en uke før, 7+0. Eneste at det krasjer dårlig med jobb, men er noe med å få beroliget meg og.

Andre som er mye oppblåst og har magesmerter i forbindelse med dette? Fra helgen av har jeg hatt mye magesmerter, kjennes ut som jeg er oppblåst, har mye luft i magen liksom. Kommer og går. Håper det ikke betyr SA eller lignende siden jeg har ubehag, men ingen blod eller sånn altså. Har fremskyndet UL nå med en uke, så da skal jeg på TUL om en uke og to dager. Tenker det blir fint❤️

Prata med en privatpraktiserende jordmor på mandag. Hun påstod at det var vanlig å bli sykmeldt i begynnelsen av svangerskapet. Jeg er 6+3 i dag og hun mente det beste hadde vært at jeg ble 100% sykmeldt denne uka og 50% neste uke. For å gi prosessen ro fordi det var mye hormoner som kom nå.
Denne løsningen var anbefalt av mange visst.
Jeg plompa ut at det var første gang jeg hørte om det. Flere som har hørt det?

Jeg tror også jeg kommer til å sykmelde meg i perioder dette svangerskapet pga ADHD og at jeg ikke ønsker å være så sliten som jeg kan bli pga jobb og ADHD.
Pluss at guttungen blir 3 i juli. Så det er en del å ta hensyn der også.

Prata med en privatpraktiserende jordmor på mandag. Hun påstod at det var vanlig å bli sykmeldt i begynnelsen av svangerskapet. Jeg er 6+3 i dag og hun mente det beste hadde vært at jeg ble 100% sykmeldt denne uka og 50% neste uke. For å gi prosessen ro fordi det var mye hormoner som kom nå.
Denne løsningen var anbefalt av mange visst.
Jeg plompa ut at det var første gang jeg hørte om det. Flere som har hørt det?

Jeg tror også jeg kommer til å sykmelde meg i perioder dette svangerskapet pga ADHD og at jeg ikke ønsker å være så sliten som jeg kan bli pga jobb og ADHD.
Pluss at guttungen blir 3 i juli. Så det er en del å ta hensyn der også.
Jeg var mye sykmeldt i begge svangerskapene mine, og 100% i starten. Er jo umulig å fungere i hverdagen når man er så kvalm og sliten!
Foreløpig går det greit med kvalmen, men kjenner at trøttheten blir sakte men sikkert verre og verre. Har ikke lyst til å bli sykmeldt siden jeg nettopp har kommet tilbake fra permisjon, men kjenner at jeg muligens trenger det snart.

Jeg var mye sykmeldt i begge svangerskapene mine, og 100% i starten. Er jo umulig å fungere i hverdagen når man er så kvalm og sliten!
Foreløpig går det greit med kvalmen, men kjenner at trøttheten blir sakte men sikkert verre og verre. Har ikke lyst til å bli sykmeldt siden jeg nettopp har kommet tilbake fra permisjon, men kjenner at jeg muligens trenger det snart.
Jeg ble sykmeldt på slutten bare i første svangerskap. Fungerte veldig bra, men var jo sliten. Med en familie jeg nå skal fungere for, og ha energi nok til siste innspurt i svangerskapet og ha energi nok til barsel tiden så kjenner jeg at jobb kan være jobb.

Litt godt å høre at det er flere som kjenner på dette med sykmelding..selvom jeg virkelig ikke unner deg kvalme og det å være sliten.

Back
Topp