Uke 4

Kvalmen har virkelig kommet, fytti grisen:depressed: brekker meg nesten av å spise, har brukt 2 timer på å få ned en vaffel på jobb nå! Drikker iskaldt vann, frus med eple og kiwi og tyggis/drops med mint for å holde det litt sjakk. Sleit litt med å pusse tennene i går også, og bilkjøring er døden, blir ekstremt kvalm av det!

Måtte fortelle om graviditeten til leder på jobb i går fordi jeg er så dårlig, og trenger tilrettelegging. Har heldigvis verdens fineste sjef som tilrettelegger så mye jeg bare ønsker:love017
Du kan be legen om kvalmestillende.

Hvilke vitaminer tar dere? Føler jeg ser så mye forskjellig om hva man bør ta.

Til nå tar jeg bare folsyre, som jeg har tatt siden før jeg ble gravid :happy:
Akkurat nå tar jeg bare folsyre og d-vitamin grunnet kvalmen, får ikke ned annet. Men tar egentlig også multivitaminer og omega3.

Jeg vet jeg ligger lavt på d-vitaminer etter blodprøve før svangerskapet. Ellers var de andre statusen fine.

Melk.no har en jodkalkulator du kan ta, for å se om du får i deg nok jod.

Jeg hadde en multivitamin-pakke for kvinner liggende fra tidligere, så har begynt på den. Den har 400 ug per dose (2 tabletter, så blir vel det samme som standard folsyretabletter.

Hvisndu velger de med 4 stik i anbefaler jeg pkn som er lilla/hvit og ikke gul. Sistnevnte har en forferdelig bismak og fikk med til å kaste opp i sist svangerskap når jeg hadde moderat svangerskapskvalme.

Jeg kan bestille privat ultralyd 18 mars, da er jeg 6+3 i følge siste mens og 6+1 i følge eggløsning. Tror dere det vil være for tidlig? Det er eneste mulighet vi har til å dra før vi får fra det offentlige..

Jeg kan bestille privat ultralyd 18 mars, da er jeg 6+3 i følge siste mens og 6+1 i følge eggløsning. Tror dere det vil være for tidlig? Det er eneste mulighet vi har til å dra før vi får fra det offentlige..
Jeg skal til gyn Mortensen i Bergen når jeg er 6+3. Han sa vi kunne se hjerteaktivitet fra 5+6. Han er anerkjent og jeg stoler på det han sier:) Men det kan nok forekomme individuelle variasjoner

Jeg skal til gyn Mortensen i Bergen når jeg er 6+3. Han sa vi kunne se hjerteaktivitet fra 5+6. Han er anerkjent og jeg stoler på det han sier:) Men det kan nok forekomme individuelle variasjoner
Takk for svar!

Tror vi vurderer det en ukes tid til, om vi drar eller ikke. Kjenner jeg er skikkelig utålmodig på ultralyd, men er jo ikke sååå lenge å vente til vi får på sykehuset :happy:

Tenker å ta en tur til Ultralydklinikken rett før påske. Da er jeg rundt 7-8 uker, og vi kan se at det er liv før vi begynner å dele nyheten.

Back
Topp