Uke 33+ og fortsatt ingen tegn til melk

SEN86

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Novemberlykke2024❤️
I lengre tid nå har alle disse appene og opplysningssidene informert om at man nå kan begynne å lekke melk, og at det er helt normalt. Så nå lurer jeg på da, om du har fått melk? Eller om det er like normalt å IKKE ha fått melk...? :anyone

Her er det nemlig like tørt som Sahara...
 
I lengre tid nå har alle disse appene og opplysningssidene informert om at man nå kan begynne å lekke melk, og at det er helt normalt. Så nå lurer jeg på da, om du har fått melk? Eller om det er like normalt å IKKE ha fått melk...? :anyone

Her er det nemlig like tørt som Sahara...
Jeg har det akkurat likt, jeg er og heilt tørr ! Eller, klarte å klemme ut en mini blank dråpe her for en mnd siden men ingenting etterpå.. og hadde noe tørker gult på brystvorten for ca mnd siden, men ikkje noe sånn nå :rolleyes:
Jeg husker ikkje hva som skjedde med de andre to, om det kom noe før fødsel i det hele tatt.. har hvertfall ikkje vært mye siden jeg ikkje husker noe o_O Men satser jo på at det er like normalt som det er å få melk før fødsel, eller at det kommer men bare litt seinere for noen av oss :oops:
 
Det renner ikke akkurat, men det er litt sånn gul størknet råmelk på brystvorten, og hvis jeg klemmer så kommer det noen dråper. Dette så jeg første gang i uke 22. Men ingen våte flekker hverken på klær eller i senga. Det går nok bra uansett, jeg har hatt melk til en hel hær begge de andre gangene likevel:hilarious:
 
Lakk aldri en dråpe sist, verken før eller etter fødsel. Hadde melk til to barn likevel. Alle kvinner er ulike, og hvor mye du lekker sier ingenting om hva brystene kan produsere
 
Ikke noe melk her enda (30+5). Hadde ikke det i det hele tatt før fødsel (1 uke over termin) sist svangerskap heller, men fikk mer enn nok etter fødsel :happy:
 
32+1 her, og ingen melk her heller.
Har ikke lekket melk før fødsel på de to andre heller så det er individuelt fra person til person :)
 
I lengre tid nå har alle disse appene og opplysningssidene informert om at man nå kan begynne å lekke melk, og at det er helt normalt. Så nå lurer jeg på da, om du har fått melk? Eller om det er like normalt å IKKE ha fått melk...? :anyone

Her er det nemlig like tørt som Sahara...

Sniker
Ikke én dråpe melk hos meg før 4 dager ETTER fødsel, og melka kom først skikkelig 6 dager etterpå. Så babyen måtte få litt MME mens jeg pumpet iherdig for å få igang produksjonen. Men så fullammet vi i 6mnd og vel så det ;)
 
Jeg har heller ingen tegn på melk... Er selv uke 33+4
 
Det er nok veldig individuelt. Her har det kommet melk, men ikke så mye at det lekker - kommer bare hvis jeg klemmer. Samme sist gang også, og hadde ingen problemer med ammingen da. Melka kom for fullt når babyen ble født og begynte å suge.
 
Jeg lekker mye, og har gjort det siden uke 17. Ganske irriterende egentlig og sengetøyet på skiftes oftere. Har to venninner som nettopp har fått barn, og ingen av de fikk noe melk før ungene var ute. Begge har god produksjon i dag og har fått til ammingen, så tror ikke det har noe å si om produksjonen starter før eller etter fødsel (og det er bare å nyte at man slipper melkeflekker overalt).
 
Sniker
Ikke alle får melk mens de fortsatt er gravide. Noen får ikke melk før babyen er født.
 
Last edited:
Det tror jeg er veldig individuelt. Her har jeg lekket siden rundt uke 20, om ikke tidligere. Det lekker masse, og må skifte på senga ofte da det lekker så mye på natta :eek: klemmer ikke på brystene, men når jeg ligger på siden så blir det press på de :shy:
 
Dette er tredje svangerskapet, har aldri lekket melk
 
I lengre tid nå har alle disse appene og opplysningssidene informert om at man nå kan begynne å lekke melk, og at det er helt normalt. Så nå lurer jeg på da, om du har fått melk? Eller om det er like normalt å IKKE ha fått melk...? :anyone

Her er det nemlig like tørt som Sahara...

Sniker.
Første svangerskapet merket jeg ikke noe til det, mens i andre svangerskapet sto spruten i uke 21.
De stimulerer brystvortene godt på føden så du trenger ikke stresse over det allerede nå :)
 
Har ikke kommet noe melk her heller! Satser på at produksjonen tar seg opp når han kommer :)
 
Ikke en dråpe her heller. Husker ikke hvordan det var sist men tror ikke jeg lakk noe da heller. Har vel heller ikke vokst nevneverdig i bryststørrelse gjennom dette svangerskapet. Hadde allikevel rikelig med melk forrige gang.
 
Jeg har hatt melk hele dette svangerskapet, fordi jeg ammet datteren min frem til ca uke 10. Men den melka som jeg nå kan klemme ut er gul, så det er tydeligvis nyprodusert råmelk der. Ikke tynn melk som jeg hadde før jeg ble gravid.

Da jeg gikk gravid første gangen fikk jeg ikke klemt ut noe melk før etter uke 35, og det var aldri snakk om at det kom rennende av seg selv.
Et par uker etter fødsel derimot.. Da rant det av seg selv støtt og stadig :hilarious:
Det er nok veldig individuelt.
 
Jeg har vært sikker på at jeg ikke kom til å få melk...
Men for litt over ei ukes tid siden våknet jeg med en del hvitt, klumpete greier rundt brystvorta.
Merkelig tenkte jeg og pirka det bort. Men det kom tilbake... Og da så jeg at det lakk litt.

Var da rundt 30+0
 
Mitt tredje svangerskap, 31+ 5, og ingen tegn til melk her heller. Husker fra de andre svangerskapene at jeg fikk melk først et par dager etter fødsel.
 
Back
Topp