Uke 12

Livmorregnskap

Livmorregnskap
Den magiske grensen er "uke 12", men når er det egentlig?
Er idag 3+5 og i den 4 uken av graviditeten.
Kan man da føle seg tryggere allerede 11+0 siden man har startet på den 12 uken av graviditeten?
Eller må man vente til 12+0 og den 13 uken av graviditeten?
Eller må man vente til 13+0 og den 14 uken av graviditeten?

Første gangen dette og veeeeldig lyst til å rope det ut til verden ☺️
 
Jeg bruker å føle meg tryggere når jeg kommer til 12+0, men mulig det egentlig ikke er før 13+0 ;)
 
12+0 tenker jeg.

Det er da bv sin oversikt sier at min risiko er mindre i alle fqll
 
Jeg føler meg tryggere og tryggere for hver uke egentlig etter jeg så den oversikten. Men det er vel fra når du er 12+0 i den 13. Uken :)
Men vi har fortalt min mor og bror, skal fortelle pappa på bursdagen hans at han blir bestefar og svigerfamilien får vite det på 17. Mai :) så venter vi vel til vi har vært hos privat og tatt ul i uke 13-14 for så å fortelle det til "resten" av verden :p mine nærmeste venninner vet det allerede siden jeg sa at jeg skulle teste også måtte de jo få vite at den var positiv :p Hehe
 
Hvor ofte går det bra:
5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*
13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.
 
På "folkemunne" sier man at man er på 5. uke hvis du er 4+3 f.eks, men medisinsk riktig er du bare 4+3. Du runder ihvertfall ikke ned :p heldigvis :p
 
Du burde laste ned appen "Gravid App" den teller uker og dager for deg og forklarer forskjellen mellom uker på "folkemunnet" og den medisinske.
Hvilken app er det? *vilha* :)
 
IPhone eller Android?
 
Men jeg irriterer meg litt over alle som ikke regner termin etter 40+3 eller lar meg sette det slik, for da må jeg legge inn annen termin for å få rett uke på vei... Den svenske var den verste, jeg har en del engelske som sier jeg er 4+2 med min termin, jeg er 4+5, den svenske sa 4+1
 
Back
Topp