Uke 12!!! Endelig!

På helsekortet ditt skriver vell jordmor/lege fullgåtte uker etter hver kontroll?

Har heller aldri opplevd i jobbsammenheng (og jeg har snakket overflytting av mange pasienter opp igjennom som skal tilbake til sitt lokalsykehus) at noen har telt annerledes enn det jeg har beskrevet.

Her er ultralyden jeg hadde i uke 18.
IMG_0343.JPG

Ja akkurat. De skriver jo uke 17+4, slik jeg sier. Snakker vi forbi hverandre nå?
Sier du at du er 18 uker på vei? Jeg ville sakt jeg var i uke 17.

Mulig vi misforstår hverandre. 17+4 da er du midt i uke 18. Du er 17 uker på vei fordi du har 17 fullgåtte uker. Men du er fortsatt i uke 18

Mulig vi misforstår hverandre. 17+4 da er du midt i uke 18. Du er 17 uker på vei fordi du har 17 fullgåtte uker. Men du er fortsatt i uke 18

Ja jeg vet det, men jeg sier 17+ et eller annet, fordi sier jeg 18 uker vil helsevesenet (der jeg hører til) tro jeg er en uke lenger på vei. Poenget mitt med dette er at man bør si fullgåtte uker for at man ikke skal misforstå hverandre, siden helsevesenet vil dokumentere det på den måten.

Ja jeg vet det, men jeg sier 17+ et eller annet, fordi sier jeg 18 uker vil helsevesenet (der jeg hører til) tro jeg er en uke lenger på vei. Poenget mitt med dette er at man bør si fullgåtte uker for at man ikke skal misforstå hverandre, siden helsevesenet vil dokumentere det på den måten.

Da tror jeg vi har misforstått hverandre :p
Vi mener nok det samme. At man er 17+ (hvor mange uker er du? Jeg er 17 uker). Men at man er i uke 18 fordi alt etter 17+0 er i uke 18

Back
Topp