Uforbredt..

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Jeg føler meg så uforbredt denne gangen..
Jeg har ikke kjøpt noen ting! Det eneste jeg har kjøpt er ei seng..
Vi har en gutt født nov 2013, så vi har jo alt etter han. Men dette gjør at jeg føler meg så uforbredt..
Har ikke tenkt på noe fødebag enda, og ikke har jeg tatt magebilder. Sist tok jeg hver uke, denne gangen har jeg 3 bilder :p ikke bruker jeg gravidbelte i bil heller..
Det er under 8uker til termin, og jeg føler alt bare er rart. Føler det ikke er virkelig at jeg skal ha en til, og jeg vet det har mye med at jeg ikke har forberedt meg..
Flere som har det slik? Jeg trenger tips til hvordan jeg kan få alt til å gå opp for meg, og til at jeg kan glede meg! Kan ikke si jeg gleder meg heller når alt er så fjernt :p

Jeg har nesten alt klart av materielle ting, men føler meg ikke mentalt forberedt på det som skal skje. Det kommer nok som et sjokk etter fødselen, at vi faktisk skal bli foreldre. Alt er så utenfor min kontroll at jeg har tatt litt avstand til det. Tar gjerne imot tips jeg og!

Ingen ting er klart.. Har jo utstyr.. Har ikke kjøpt et eneste plagg til babyen.. Gleder meg nesten ikke engang. Svangerskapsdepresjion? Synes alt bare er tungt og trist og gleder meg bare til babyen er ute.. Men å fikse til det... Det orker jeg ikke..

Har det akkurat på samme måte, 31 uker snart, har en gutt på 2 år og et par mnd, så vet at alt et tilgjengelig her hjemme men kjøpte en sommerpysj i bebi str i går faktisk, bare for å føle litt på det har ikke engang vogna i hus,men har avtalt med en jeg kjenner om å kjøpe den, så har det jo lissom klart , sist var vel tilogmed senga redd opp på denne tida og vogna sto fint å klar å ble pusla med hele tiden

Kjenner meg veldig igjen guttemamma!! Har en på 2,5 år, så har alt av utstyr klart. Har sjekket over klær, og kjøpt det vi mangler. I tillegg er jeg ikke så stressa som sist, for vet jo at alt ordner seg. Ukesbilder og alt jeg gjorde sist har gått i glemmeboka, er redd jeg får sjokk når fødselen starter og jeg forstår hva som skjer ;)

Vi har en gutt født nov 2013, så vi har jo alt etter han. Men dette gjør at jeg føler meg så uforbredt..
Har ikke tenkt på noe fødebag enda, og ikke har jeg tatt magebilder. Sist tok jeg hver uke, denne gangen har jeg 3 bilder :p ikke bruker jeg gravidbelte i bil heller..
Det er under 8uker til termin, og jeg føler alt bare er rart. Føler det ikke er virkelig at jeg skal ha en til, og jeg vet det har mye med at jeg ikke har forberedt meg..
Flere som har det slik? Jeg trenger tips til hvordan jeg kan få alt til å gå opp for meg, og til at jeg kan glede meg! Kan ikke si jeg gleder meg heller når alt er så fjernt :p

Kjenner meg veldig veldig godt igjen. Vi har en jente fra august 2013, så har liksom det meste etter henne. Ikke har jeg kjøpt inn noe klær heller. Fødebaggen tenker jeg på hver dag at jeg må pakke, men klarer liksom ikke komme så langt. Tenker jeg fortsatt har god tid. Søskenvogna er ihvertfall på plass. Tror nok ikke det går helt opp for meg denne gangen før jeg har ungen i armene mine.

Føler det på samme måte :)

Ingen ting er klart.. Har jo utstyr.. Har ikke kjøpt et eneste plagg til babyen.. Gleder meg nesten ikke engang. Svangerskapsdepresjion? Synes alt bare er tungt og trist og gleder meg bare til babyen er ute.. Men å fikse til det... Det orker jeg ikke..
Synd å si det, men føles nesten som en depresjon her og... Føler det bare er tungt.. Færl tanke

Har det akkurat på samme måte, 31 uker snart, har en gutt på 2 år og et par mnd, så vet at alt et tilgjengelig her hjemme men kjøpte en sommerpysj i bebi str i går faktisk, bare for å føle litt på det har ikke engang vogna i hus,men har avtalt med en jeg kjenner om å kjøpe den, så har det jo lissom klart , sist var vel tilogmed senga redd opp på denne tida og vogna sto fint å klar å ble pusla med hele tiden
Her også.. Senga var redd opp og klar i uke 30 sist. Måtte tilogmed skifte sengetøy før babyen kom, pga det hadde ligget så lenge! Denne gangen vet jeg søren hvor jeg har sengetøyet en gang... Flaut :p

Kjenner meg veldig veldig godt igjen. Vi har en jente fra august 2013, så har liksom det meste etter henne. Ikke har jeg kjøpt inn noe klær heller. Fødebaggen tenker jeg på hver dag at jeg må pakke, men klarer liksom ikke komme så langt. Tenker jeg fortsatt har god tid. Søskenvogna er ihvertfall på plass. Tror nok ikke det går helt opp for meg denne gangen før jeg har ungen i armene mine.
Søskenvogn burde vi og ha, men har jeg kjøpt det da tror du? Nei... Virker ikke som om noe kommer til å gå opp før han kommer :-/

Det er litt det samme for meg også. Dette er barn nummer tre, og jeg vet ikke om vi har ett eneste gravidbilde av meg denne gangen! Vi har omtrent ikke forberedt noe ennå, er 34 uker i dag.

Det eneste vi hatt gjort er å kjøpe ny vogn, og så har vi sett at det står en kasse med spedbarnstøy på loftet.. Kanskje på tide å åpne den kassa snart? :-) Sykehusbagen kommer jeg sikkert til å pakke uka før termin eller noe, knis. Begge jentene kom etter termin, så jeg tenker at jeg har så god tid.

Det eneste jeg kjenner stresser meg litt er at babyen sitter i seteleie og hatt gjort det leeenge. *Vil ikke ha setefødsel!*

Føler meg også uforberedt... Har mange tanker og lister i hodet om hva som skal gjøres klart, men ikke fått skrevet det ned engang! Er 34 uker idag, sist var senga satt opp og redd, babyklærne vasket, strøket, brettet og lagt på plass, vogna sto klar og stellebordet var på plass nå. Fødebagen pakket jeg klar også siden jeg begynte å dra på vekstkontroller på sykehuset, eneste jeg hadde igjen i uke 37 var å organisere og fylle stelleplassen, og det var gjort på en dag.
Håper når mannen kommer hjem nå han får hentet stellebord og vugge, tror jeg vil føle meg mer forberedt når de er på plass og gjort klar :) litt redd for å føde tidlig denne gangen pga tidligere modningstegn som ikke kom før termin sist...

Kan det ha noe med å gjøre at vi diller og daller VELDIG med første barnet?Alt er planlagt i minste detalj. . Fødsel gjennomtenkt. . Og alt man lurer på vet man med nr 2..? Ikke like nytt og spennende?

Kanskje prøve å gjøre hyggelige ting for en selv, lang dusj, sminke seg, svømme eller bade med en venninne. dra på trening! Gå tur og drikk kaffe! Gå på kino. Gå ut å spise med et venner. Gjøre ting man snart ikke får tid til.
Bare for at det ikke samme lykkerusen å bli foreldre 2.gang som første. . Betyr ikke at man er deprimert..men heller mer normalt;)
Nyt dagene damer

Ja, vi er nok veldig uforbredte begge to. Vi er midt i totalrenovasjon av huset, og første prioriteten vår er å få ned gulv før babyen kommer. Det eneste vi har kjøpt inn er vogn, bilsete og bœre sele. Dette er vår første, så vi har hverken klœr eller utstyr fra før. Jeg er 34+2 så det er virkelig på tide å komme i gang, men vi tenker at om noe skulle skje nå får babyen sove i vogna og pappaen får dra å kjøpe inn det mest nødvendige av klœr, bleier osv. Det ordner seg alltid:smiley-ashamed005

Er bare 30 uker jeg. Det eneste jeg har gjort er å hente ned eskene med babyting og fått sett over hva som kan brukes og hva man har.
Det er som regel første svangerskap man ordner,styrer og har alt i orden god tid før termin. Sist fødte jeg i uke 34 så kanskje man skulle begynne å vaske litt klær og sengetøy. Tenker vel sånn at det er lang tid igjen :-)

Jeg føler det er så lenge igjen(snart uke 31) så har ikke gjort noe klart etter førstemann. Har kjøpt inn tre boddyer bare for at nestemann ska ha noe nytt også ny madras(alt er fortsatt nedpakket) Sengen har enda førstemann så hun må vel få ny seng snart hehe men sant skal sies så satte vi opp sengen uken før termin sist hehe ordner seg ;) så må vel eg strikke ferdig og montere hentesettet.. kremt

Kan det ha noe med å gjøre at vi diller og daller VELDIG med første barnet?Alt er planlagt i minste detalj. . Fødsel gjennomtenkt. . Og alt man lurer på vet man med nr 2..? Ikke like nytt og spennende?

Kanskje prøve å gjøre hyggelige ting for en selv, lang dusj, sminke seg, svømme eller bade med en venninne. dra på trening! Gå tur og drikk kaffe! Gå på kino. Gå ut å spise med et venner. Gjøre ting man snart ikke får tid til.
Bare for at det ikke samme lykkerusen å bli foreldre 2.gang som første. . Betyr ikke at man er deprimert..men heller mer normalt;)
Nyt dagene damer
Jeg tror så absolutt det er mye av grunnen ja!:) i tillegg har en mye mer tid til sånn dill med nr 1, nå har jeg jo en utenfor magen som heller blir prioritert ;)

Back
Topp