Udugelige mannfolk

Febbis

Gift med forumet
Ja vet dette er tatt opp 10000000 ganger.
Men hvordan reagerer dere på menn som ikke gidder å avlaste dere?
Gubben har ikke stått opp enda, dette skjer HVER eneste helg! Jeg har mast på han siden kl 9[>:]

Glad vi ikke har det sånn her i huset! Her står vi opp annen hver dag i helgene og ferier.. Til og med nå som jeg er sykemeldt deler vi på det.. 

Her er han heller ikke oppe enda. Det har skjedd en gang siden gullgutten kom til, at han har stått opp med han slik at jeg kan sove litt. Synes det er respektløst, og dårlig gjort... Nå må han snu litt på døgnet da, siden han har nattskift til uka, men allikevel. Ikke gjør han stort hjemme her heller. Blæææ... Gjett om jeg skal gjøre nada når han skal ha permisjon[:D]

Her vekker jeg sambo , og han pleier å stå opp med oss da..

Jeg vekker han også om natta når nikolai trenger ny bleie og av og til når han skal rape.. jeg mater han i alt fra 10-45min trossalt.. så skulle bare mangle at han ofrer noen minutter også[8D]

ORIGINAL: Drømmeren

Her vekker jeg sambo , og han pleier å stå opp med oss da..

Jeg vekker han også om natta når nikolai trenger ny bleie og av og til når han skal rape.. jeg mater han i alt fra 10-45min trossalt.. så skulle bare mangle at han ofrer noen minutter også[8D]

ehh..... er det ikke du som har lønn for å gå hjemme.... altså barselperm? [8|]

skjønner ikke at dere gidder å være samme sånne udugelige mannfolk jeg! hadde min vært sånn ville jeg helt en kald bøtte med vann over han annenhver morra så han også måtte stått opp sin halvdel av dagene.

eller.. jeg ville aldri inngått et langt forhold eller fått barn med en så udugelig kæll uansett men..

mener dere at mannen skal ta ungene på natta og morgenen i tillegg til full jobb når mamman går hjemme i permisjon? mamman har mulighet for å sove på dagtid, men det har gjerne ikke mennen når han er på jobb. syns dere er urimelige jeg om dere virkelig mener dette...

jeg har hatt tre små og pappane har tatt ansvar på ettermiddag og kveld, men aldri på natta når de har hatt arbeidsdag dagen etter. skal man fungere på jobb så må man få sove om natta syns jeg. mamman er tross alt fri fra andre forpliktigelser enn babyen.

ORIGINAL: MammaMia98

mener dere at mannen skal ta ungene på natta og morgenen i tillegg til full jobb når mamman går hjemme i permisjon? mamman har mulighet for å sove på dagtid, men det har gjerne ikke mennen når han er på jobb. syns dere er urimelige jeg om dere virkelig mener dette...

jeg har hatt tre små og pappane har tatt ansvar på ettermiddag og kveld, men aldri på natta når de har hatt arbeidsdag dagen etter. skal man fungere på jobb så må man få sove om natta syns jeg. mamman er tross alt fri fra andre forpliktigelser enn babyen.

mitt svar var til dem som ikke er i perm altså [;)]

ORIGINAL: Lissyjane

Forventer damene at gubbene skal komme hjem og ta seg av barn,og når han har fri i helgen,så skal han stå opp tidlig begge dagene? Og helst gjøre huset også?

jepp, likestilinga har bikka over [8D] damene skal feste i hæljene og kose seg med venninner fordi dem syns dem fortjener det, men mannfolka skal jobbe 100%, ta seg av nattevåk, vaske hus og rydde.[;)]

ORIGINAL: 3xS

Forventer damene at gubbene skal komme hjem og ta seg av barn,og når han har fri i helgen,så skal han stå opp tidlig begge dagene? Og helst gjøre huset også?

jepp, likestilinga har bikka over [8D] damene skal feste i hæljene og kose seg med venninner fordi dem syns dem fortjener det, men mannfolka skal jobbe 100%, ta seg av nattevåk, vaske hus og rydde.[;)]

Hehehe[:D]

Det må være noe galt med min mann, tror jeg. Han gjør nemlig dette av eget initiativ og unnskylder seg med at han gjerne vil ha tid med ungene...[8|]

Jeg hadde blitt forbanna. [:@]

Nå er det heldigvis ikke en problemstilling her i familien. Mannen er a-menneske og veldig opptatt av familietid. Spesielt siden han er så mye borte.[:)]

ORIGINAL: Mirihi

Det må være noe galt med min mann, tror jeg. Han gjør nemlig dette av eget initiativ og unnskylder seg med at han gjerne vil ha tid med ungene...[8|]

Samme her... [8|] Kan telle på fingrene hvor mange ganger jeg har vasket huset etter av vi ble sammen.

Føler meg VELDIG HELDIG med min mann[:D] Hjelper meg gladlig, selvom han jobber masse! Kunne ikke hatt det bedre[;)][:)]

ORIGINAL: Sicily

Samme her... [8|] Kan telle på fingrene hvor mange ganger jeg har vasket huset etter av vi ble sammen.

Vi har visst et luksusproblem, forstår jeg. [;)] For vår del er det slik: Han liker huslige sysler, mens jeg der er hans rake motsetning. Jeg ville ikke drømt om å krangle om å få lov til å lage middag, handle eller vaske hus og klær.

Det viktigste er vel å finne en ordning som fungerer for alle parter, hva den ordningen inneholder er egentlig ikke viktig for andre enn de det gjelder.

Det er jo ikke noe galt med han for det vel. Jeg vet om mange menn jeg som er veldig fysisk krevende jobber. Da ville ikke jeg som gikk i barselpermisjon og fikk penger for det,stått og mast på han tidlig en lørdags morgen....

Det var kanskje et dårlig forsøk på å være ironisk, for jeg VET at det ikke er noe galt med ham. [:D]

Jeg ble veldig glad av denne tråden:)

Forøvrig synes jeg det er rettferdig og dele på arbeidet. Vi deler en del, avhengig av hvem som er mest slitne egentlig. Og hvem som er trettest om morgenen:) Okei jeg sover ofte lengre i helgene, siden jeg sover mindre i uka.

Her står vi opp sammen i helgene, alle fire! [:)] Sambo pendler hver ukedag, så han ser nesten ikke ungene i løpet av uka. Så helgene er hellig familietid, og da liker vi å spise frokost sammen og gjøre noe koselig resten av dagen.
Da ungene var babyer, så skifta han gladelig bleier midt på natta og var med på nattevåket - selv om han skulle på jobb dagen etterpå. Da sistemann var baby, så hadde jeg eldsta hjemme, og dermed ingen mulighet til å sove på dagtid. Hvorfor skulle hans søvn være mer hellig enn min? Og det var han heldigvis enig i, og har virkelig tatt sin del av ansvaret. [:)]

Jeg mener at når man er hjemme i permisjon så er det ikke nødvendig at pappan som skal opp og fungere på jobb dagen etter- skal opp om natten for å skifte bleie osv. Hvis det ikke er spesielle omstendigheter som mass sykdom, kolikk osv
Her måtte sambo trå til innimellom om natta, hadde en liten baby som skrek store deler av dagen i 3mnd og jeg var utslitt!

Nå jobber vi fullt begge to og det er en selvfølge at vi sover lenge annenhver dag i helger og ferier. Vi deler og på husarbeid. Syns det er en selvfølge!

Nå blir jeg vel skutt... MEN: Når man har fått et barn med en mann som er lat og ikke gidder noe, ja da skjønner jeg ikke at man velger å få flere barn[8|], man kan vel kanskje takke seg selv..[;)]

Back
Topp