Ubehag og forum..

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg syns at forumet har blitt skikkelig ubehagelig å være på!

Syns det er viktig å si ifra om dette, for forumet skal liksom være en koselig plass hvor man kan snakke med andre gravide og kommende mødre. Istedenfor er det mye spekulering, "bare min mening som teller"-holdninger, negative/bitchete diskusjoner osv. Føler nesten at det har blitt en konkurranse om "jeg-er-perfekt"-tittelen. Likte meg faktisk bedre på prøve-forumet!

Hvorfor jeg må si dette? Oppmerksomhetsyk? Nei. Jeg håper bare at alle som føler seg truffet kanskje kan innse at vi alle er kvinner med masse hormoner i spinn, vi er gravide alle sammen. Vi sitter i samme båt. Vi må tenke over hva vi sier til hverandre, hva som er verdt å diskutere, skal vi late som om vi er perfekte alle sammen? Vi må respektere at selv om vi er gravide alle sammen, så er vi fortsatt forskjellige individer. Og med det følger det med forskjellige følelser, meninger og tanker.

Hvorfor må vi presse på vår følelse/mening eller tanke til noen som ikke føler/mener eller tenker det samme?

Vi er alle så like, men allikevel så ulike! Respekt er det mye mangel på her inne.

- Det var det jeg ville si idag, har nesten vurdert å melde meg helt ut fra forumet. Jeg blir så deppa av å lese ting som både kommer til meg og til andre...

Ellers har vi kommet hjem fra ferien og fått sovet ut litt, veldig godt å være tilbake i Norge og skrive fra en PC ;)

Noe jeg har gått glipp av???? :eek:
Lurer jeg på også.... Jeg vanker ekstremt mye på forumet og skriver i gjennomsnitt godt over normalen og har ikke fått med meg det det siktes til.
Men det er en ting man skal huske på og det er at om man er redd for reaksjonen til en annen når man poster noe, så bør man vurdere å ikke poste det. Altså om man klager over et eller annet og noen kommenterer med at man må ta seg sammen og fokusere på det fine, så må man godta det svaret på lik linje som de som svarer med å være helt enig og heller bensin på bålet. Som ts skriver er vi alle forskjellige og på et forum blir det debatter av det meste. Om man er redd for å bli tråkket på tærne så får man kjøre safe tråder..... Alle har en mening og jeg mener at på et forum bør folk få si sin mening så lenge det er innenfor forumreglene.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Til trådstarter: jeg tror jeg forstår hva du sikter til, og holder med deg i at vi må ha litt høy takhøyde her inne.

Til oss alle vil jeg minne på om at folk er forskjellige, og har forskjellige meninger, uten at noens meninger er mer riktige enn andres. Det kan være lurt å tenke seg om en, to eller tre ganger før man poster et innlegg eller kommenterer andres. "Har jeg noe nytt å bidra med i debatten?" "Gagner det andre at jeg poster dette?" " Kan noen bli såret av det jeg skriver?" Noen ganger er det best å la det bli med tanken:)

Når det er sagt: Dersom noen ikke skjønner hva trådstarter sikter til, så skal dere bare være glad for det. Da har det jo heldigvis ikke plaget deg/dere. La det være med det. Det gagner ingen å rippe opp i enkeltsaker, og risikere å gjøre skaden verre.

Tenk på at dette skal være et forum hvor alle skal føle seg velkomne, og at folk skal kunne stole på hverandre nok til å våge å dele sine tanker, gleder, sorger og bekymringer, uten å være redd for å bli angrepet. Vi skal være her FOR hverandre, for å dele råd og erfaringer, og gjøre ventetiden lettere.

Ha en fin dag!:)

Synes det er trivelig her jeg, har fått mye positiv tilbakemelding og gode råd..

Trist at du føler det sånn:(

❤️️Termin 6.januar❤️

Til trådstarter: jeg tror jeg forstår hva du sikter til, og holder med deg i at vi må ha litt høy takhøyde her inne.

Til oss alle vil jeg minne på om at folk er forskjellige, og har forskjellige meninger, uten at noens meninger er mer riktige enn andres. Det kan være lurt å tenke seg om en, to eller tre ganger før man poster et innlegg eller kommenterer andres. "Har jeg noe nytt å bidra med i debatten?" "Gagner det andre at jeg poster dette?" " Kan noen bli såret av det jeg skriver?" Noen ganger er det best å la det bli med tanken:)

Når det er sagt: Dersom noen ikke skjønner hva trådstarter sikter til, så skal dere bare være glad for det. Da har det jo heldigvis ikke plaget deg/dere. La det være med det. Det gagner ingen å rippe opp i enkeltsaker, og risikere å gjøre skaden verre.

Tenk på at dette skal være et forum hvor alle skal føle seg velkomne, og at folk skal kunne stole på hverandre nok til å våge å dele sine tanker, gleder, sorger og bekymringer, uten å være redd for å bli angrepet. Vi skal være her FOR hverandre, for å dele råd og erfaringer, og gjøre ventetiden lettere.

Ha en fin dag!:)
Noen som tok poenget mitt! :D

Men jeg tror nok jeg gir meg allikevel her på forumet. Kjenner at jeg begynner å få veldig nok av å høre hva man må akseptere og hva som er rett eller galt hele veien! Da holder jeg heller alle tankene jeg bærer på for meg selv. Tenk hvordan det blir når babyene våre kommer da. Jeg ser for meg den krigs-sonen her på forumet (oppdragelse osv).

(Til dem jeg ikke svarer til så er det fordi det er ett eller annet jeg ikke orker å forklare, jeg er veeeeeldig lei av diskusjoner.)

har lagt merke til at noen skal krangle litt ja, og syns det er synd for her inne skal vi jo støtte hverandre og hvertfall når vi ber om det. Men klarer å drite i de som skal prøve å påtvinge meg sine meninger, er jo så heldig å være 10-15 år eldre enn en god del her og merker det veldig godt. Jeg er her inne for å gi råd når jeg kan og støtte de som trenger det og håper at når jeg trenger støtte og råd så vil jeg få det. Er ingen andre i min omgangskrets som er gravide så eneste sted jeg kan "møte" andre gravide er her inne. Og vi burde virkelig klare å skjønne hvordan det er å være overhormonell og full av de rareste bekymringer.....

Jeg meldte meg ut av termingruppe på face av samme grunn. Ble på en måte ubehagelig å si sin egen mening, og sånn synes jeg ikke det skal være på et sted der man skal føle seg trygg og kunne stille spørsmål hvis man lurer på noe. Greit at man kan diskutere, men synes ikke diskusjoner som fører til dårlig stemning hører hjemme i termingruppe.

Last edited:
Elsker egne meninger. :)

Når jeg spør eller legger ut innlegg vil jeg ha alles svar, selv de jeg ikke vil ha :P jeg svarer der jeg føler jeg kan gi noe tilbake :)

Dette er jo et forum der det er plass for diskusjoner, råd og tips og ikke minst andres meninger. Men det skal ikke være ubehagelig her. Ingen har mer rett enn andre.

Jeg gir det jeg har av erfaring. Og det jeg har lært av info, mye er nok blitt nyere opp gjennom årene. Og feil kan jeg jo ta, da synes jeg det er veldig fint at noen sier i fra :)

Så mitt råd er å følge det du tror er riktig. Det er det som er rett for deg.

Vet ikke helt om jeg forsatt helt skjønte hva du mener, jeg håper du blir :)

Termin 25.jan.15
❤️Nr 4 på vei :D ❤️

Elsker egne meninger. :)

Når jeg spør eller legger ut innlegg vil jeg ha alles svar, selv de jeg ikke vil ha :P jeg svarer der jeg føler jeg kan gi noe tilbake :)

Dette er jo et forum der det er plass for diskusjoner, råd og tips og ikke minst andres meninger. Men det skal ikke være ubehagelig her. Ingen har mer rett enn andre.

Jeg gir det jeg har av erfaring. Og det jeg har lært av info, mye er nok blitt nyere opp gjennom årene. Og feil kan jeg jo ta, da synes jeg det er veldig fint at noen sier i fra :)

Så mitt råd er å følge det du tror er riktig. Det er det som er rett for deg.

Vet ikke helt om jeg forsatt helt skjønte hva du mener, jeg håper du blir :)

Termin 25.jan.15
❤️Nr 4 på vei :D ❤️

Jeg er helt enig, om man spør om andres meninger vel og merke. Da vil jeg også høre alt :) Men det var nok ikke det jeg siktet til. Jeg tar en pause her ifra, så får vi se om jeg dukker opp igjen :)

Man er vel kanskje mer mottakelig for negativitet nå også, så det er ikke sikkert alt er så vondt ment som en tror. Men er enig med de oppe her , man burde absolutt tåle å høre hva andre mener, ellers kan man like greit la være å skrive. Meninger kommer frem uansett om man spør etter de eller ikke. Og, det er lov å si meningene sine, og det er lov å si at man ikke liker dem!:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Aner ikke hva du sikter til, men dette terminforumet er det mildeste jeg har vært på ifht krangling/diskusjoner.
Selv er jeg på et forum for å diskutere, høre andres meninger og møte ærlige folk.
Vil ikke BARE ha type "åååå, Stakar lille deg. Jeg er såååå enig" svar på alt sammen. Altså: jeg syns det er fint at vi støtter hverandre og gir hverandre gode råd, men vil gjerne ha brutalt ærlige svar og ikke sånne dikkedakk.
Legger du ut noe på et "diskusjons"forum så MÅ man forvente reaksjoner på godt og vondt selv om man ikke spør om akkurat dette, hvis man ikke tåler det så mener jeg det er riktig for deg å ikke være så aktiv her.
Selvfølgelig skal vi ikke være frekke og grusomme mot hverandre. Men syns det skal være høyde for uenighet og diskusjon da det på denne måten blir mye mer ekte og givende å være her inne.
Det er kanskje best for deg å ta opp dine spørsmål og tanker med jordmor og venner, på en arena du kjenner til.
Lykke til videre!

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Forum er forum. Folk har lavere terskel til å være ufine bak et kallenavn enn sitt virkelige navn. Sånn er det bare, dessverre.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Folk har forskjellige meninger og synspunkt, akkurat som alle som har svart over her :) Synes ikke noen har vært frekke, men derimot saklige og holder seg til tema :) Det må vi tåle uten at det skal bli ubehagelig. Når det er sagt så tror jeg at jeg vet hvilken tråd du sikter til, og er enig i at noen av kommentarene der var litt krasse mot deg. Men det er også det eneste jeg kan sette fingeren på av diskusjoner her inne. Jeg synes iallefall alle har vært flinke å si sine meninger på en fin måte og ikke være usaklige :) Iallefall med tanke på at vi bare er jenter og i tillegg er fyllt opp med hormoner ;)

Aner ikke hva du sikter til, men dette terminforumet er det mildeste jeg har vært på ifht krangling/diskusjoner.
Selv er jeg på et forum for å diskutere, høre andres meninger og møte ærlige folk.
Vil ikke BARE ha type "åååå, Stakar lille deg. Jeg er såååå enig" svar på alt sammen. Altså: jeg syns det er fint at vi støtter hverandre og gir hverandre gode råd, men vil gjerne ha brutalt ærlige svar og ikke sånne dikkedakk.
Legger du ut noe på et "diskusjons"forum så MÅ man forvente reaksjoner på godt og vondt selv om man ikke spør om akkurat dette, hvis man ikke tåler det så mener jeg det er riktig for deg å ikke være så aktiv her.
Selvfølgelig skal vi ikke være frekke og grusomme mot hverandre. Men syns det skal være høyde for uenighet og diskusjon da det på denne måten blir mye mer ekte og givende å være her inne.
Det er kanskje best for deg å ta opp dine spørsmål og tanker med jordmor og venner, på en arena du kjenner til.
Lykke til videre!

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015
Sign!

<3 VinterPrinsesse <3

Jeg er av typen som har brukt mange år på å virkelig forstå at man skal gi f i hva andre mener - klisjé, men det er forskjell på å si det, og virkelig føle det.
Jeg deler meningene og tankene mine, store eller små, som er relative til forumposten, uansett hvor detaljert det er, om det er snakk om hvor ofte man tisser eller om man har forstoppelse, så er jeg brutalt ærlig, og så får de som leser bestemme om de liker det eller ei.
Jeg håper at jeg kan få svar på ditten og datten, og kanskje noen relaterer samtidig, jeg er førstegangs tross alt.
Det er hundrevis av ukjente folk du FORHÅPENTLIGVIS aldri møter på gata, hvis noen kjenner deg igjen, så håper jeg de holder seg langt unna likevel :p
Hører mange sier "man må tåle steken, men man skal ta hensyn", så det de sier er at DU skal ta hensyn, men ingen andre? ;)
Det er dumt, men folk har tendenser til å ikke ta hensyn, dessverre...
Men jeg er helt enig i det du sier; Vi er alle i samme båt, selv om vi alle reagerer annerledes :)

<3 Garm Leon <3 Får en liten prins! OUL-termin 18. Januar 2015 <3

Jeg var brutalt ærlig på et innlegg for litt siden og følte selv jeg ga trådstarter en "midt på trynet", men det var faktisk jeg som endte opp med å bli takket senere for svaret mitt fordi det fikk opp øynene hennes. Om man kun er ute etter sympati eller å bli dullet med og ikke kan akseptere andre svar en sin egen mening er det nok rett for deg med pause. Lykke til videre i svangerskapet:)

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Hvis noe er heelt bakvent så sier jeg det altså:) jeg er ikke en "dulle" person og sier heller meningen min.. jeg tror at man må prøve å ikke være så hårsåre oppi alle disse hormonene, for er ganske sikker på at ingen her inne sier noe for å være slemme, og heller ikke for å lage dårlig stemning ..
Vi er alle forskjellige og takk gud for det :D er ihvertfall derfor jeg spør om ting her inne, fordi det er forskjellige synspunkter og forskjellige erfaringer:) å det setter jeg pris på!

<3 VinterPrinsesse <3

Jeg er ikke så aktiv her og skjønner ikke bæret. Jeg går inn på tråder som intresserer meg og svarer der jeg har noe å svare/ på det jeg vet noe om. Det er alltid noen som mener mer enn andre,,,

Sent from my iPad using BV Forum

Morsomt å lese at enkelte mener at jeg ville bli dullet med, det var altså ikke saken så det kan dere legge bort. Innlegget jeg skrev her var ikke ment til bare det ENE innlegget som gikk hardest ut mot meg, men mange andre innlegg også, ikke bare av meg.

Når det er sagt kan jeg fortelle at det ene innlegget som noen sikter til hvor jeg ønsket å bli dullet med eller få sympati, så spurte jeg etter råd om hvordan jeg kunne tenke annerledes fordi jeg ikke ønsket å tenke som jeg gjorde. Allikevel ble jeg beskyldt for å være frekk. Når man er så lavt fra før av er det kanskje det siste man ønsker å høre når man spør om hjelp. Jeg fikk også høre at jeg var heldig som var gravid og at det finnes folk som prøver kjempe lenge eller andre som har barn med sykdommer. Dette hjalp jo ikke problemet mitt, det gjorde ting enda verre og det sitter faktisk i meg enda. Derfor ønsker jeg ikke å være aktiv på forumet akkurat nå, ikke fordi jeg ikke tåler å høre andres meninger generelt. Jeg hadde ett problemt og var langt nede psykisk, jeg spurte etter hjelp og ble hakke enda lengre ned. På den tiden var jeg i Tyrkia og jeg kunne ikke dra til jordmor. Dette var noe jeg ikke ønsket å snakke med mine venner om da jeg bare har ei venninne som er gravid, men hun hadde termin og hadde nok med sitt eget. Forumet var altså siste utvei.

Men en ting som noen her har riktig i, er at det er riktig med en pause her. Jeg trenger å komme meg opp igjen og tilbake til hverdagen. Jeg tror jeg havnet så langt ned psykisk pg. matforgiftningen, varmen, mangelen på matlyst (spiste minimalt i de to ukene vi var der) og at på til hormoner. Derfor var jeg nok ekstra sårbar mtp på det ene innlegget.

De to ukene i Tyrkia var egentlig ett rent helvete, men det sier jeg ikke til andre. Jeg føler meg allerede sterkere og mer åpen til hva andre har å si, bare etter 3 dager i skjønneste Norge :) Så det tar nok ikke lang tid før jeg kommer inn igjen!

Back
Topp