Tyggis til små barn?

snuppah88

Gift med forumet
Hva synes dere er en grei alder til at barn får begynne å få litt tyggis?

Skal ærlig innrømme at dattera mi er ei lita vesketyv.. Bare for å finne tyggis.. Noen ganger er hun heldig og finner og, og da får hun.. Hun tygger til hun er ferdig og kaster den i søpla.. Hun er 2 år.. For ung til tyggis eller helt ok?

Hvorfor ikke?
Så lenge de ikke svelger den og kaster den i søpla når de er ferdige?
Er så uendelig mye annet som er verre[;)]

ORIGINAL: Buffeluremamma

Hvorfor ikke?
Så lenge de ikke svelger den og kaster den i søpla når de er ferdige?
Er så uendelig mye annet som er verre[;)]

synes ikke små barn og tyggis hører sammen jeg da - så mine på 4,5 og snart 3,5 får d ikke .....har heller ikke noe stort behov for at de skal få d med d første heller[8|]

Jeg har fått anbefalt i voksen alder å ikke tygge tyggegummi i det hele og store, dette av ernæringsfysiolog på sykehuset, så jeg hadde ikke gitt det til så små barn. Men det er helt opp til hver enkelt foreldre tenker jeg [:D]

min på 2 år får en smaksbit når eldste får.. men min svelger den[:-]

min har tygget tyggis lenge...ble 3 nå..spytter den ut igjen når hu er ferdig, så why not..passer jo på..
gir hu ikke en pakke hubba bubba og går liksom

ORIGINAL: strikketrollet

Jeg har fått anbefalt i voksen alder å ikke tygge tyggegummi i det hele og store, dette av ernæringsfysiolog på sykehuset, så jeg hadde ikke gitt det til så små barn. Men det er helt opp til hver enkelt foreldre tenker jeg [:D]

Hvorfor ikke?

helt ok når hun skjønner at hun skal tygge og kaste den etterpå...

eldste fikk tyggis under oppsyn da hun var 2år... mellomste på 2år svelger tyggisen så hun får ikke enda...

ORIGINAL: Niceday

synes ikke små barn og tyggis hører sammen jeg da - så mine på 4,5 og snart 3,5 får d ikke .....har heller ikke noe stort behov for at de skal få d med d første heller[8|]

samme her og mine er snart 3 og 7 år.. Hun spør etter tyggis men gir henne ikke.. Hun har fått av andre men hun svelger det bare, så jeg ser absolutt ikke noe vits i å gi det til henne..

Jeg forstår ikke hvorfor i alle dager de i det hele tatt skal få tyggisen i første omgag jeg da... Så jeg syns 2 år er altfor ungt...

ORIGINAL: lykkelita*

Hvorfor ikke?

Pga all den luften man svelger. Det skaper store irritasjoner og luft i tarmen og systemet. I tillegg har jeg kuttet ut alt av sukkerfrie pastiller etter råd fra henne. Etter noen mnd tenkte jeg å prøve bare for å se, for det kunne jo ikke være så ille, men man merker stor forskjell når man spiser og ikke spiser dette. Tyggis/pastiller/asparatam er virkelig ikke bra!

ORIGINAL: lykkelita*

Hvorfor ikke?

Pga all den luften man svelger. Det skaper store irritasjoner og luft i tarmen og systemet. I tillegg har jeg kuttet ut alt av sukkerfrie pastiller etter råd fra henne. Etter noen mnd tenkte jeg å prøve bare for å se, for det kunne jo ikke være så ille, men man merker stor forskjell når man spiser og ikke spiser dette. Tyggis/pastiller/asparatam er virkelig ikke bra!

Det der er faktisk sant ja...

Største på nesten 4 har fått et par ganger, men skjer ikke ofte. Synes det er litt skummelt med tyggis jeg, så hun fikk ikke når hun var 2 år, er først nå på siste tiden at hun får lov hvis hun spør, men heldigvis skjer det ikke så ofte. [:)]

elste jenta mi har fått av og til. Men er så sjelden at vi har det hus...

Ingen av oss er noe fan av tyggis, så nei jeg ser ikke poenget [8|]

3 åringen min svelget når hun "stjælte" en av mormor, og 10 åringen min liker ikke tyggis..

Gutten min på fire bare svelgte tyggisen når han var to år så jeg ga helst ikke. Men han kom tilbake fra faren med tyggis ganske ofte. Når han var litt over tre sluttet han å svelge dem og fikk hvis jeg hadde. Men jeg kjøper tyggis ca en gang i året så da gjør det liskom ikke noe =) Så så lenge det ikke er ofte og de ikke svelger så går det jo greit[:)]

Oda og August får tyggis[:)]
Syns det er bedre med det enn andre snopegreier.

Min snupp tygger tyggis, har gjort det siden hun var 18 mnd ca! [;)]
Hun tygger på den, når hun er lei kaster hun den i søpla eller gir den til meg.. ser ikke noe galt i det [;)]

Back
Topp