Tyggis til små barn?

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: strikketrollet

ORIGINAL: lykkelita*

Jeg har fått anbefalt i voksen alder å ikke tygge tyggegummi i det hele og store, dette av ernæringsfysiolog på sykehuset, så jeg hadde ikke gitt det til så små barn. Men det er helt opp til hver enkelt foreldre tenker jeg [:D]

Hvorfor ikke?

Pga all den luften man svelger. Det skaper store irritasjoner og luft i tarmen og systemet. I tillegg har jeg kuttet ut alt av sukkerfrie pastiller etter råd fra henne. Etter noen mnd tenkte jeg å prøve bare for å se, for det kunne jo ikke være så ille, men man merker stor forskjell når man spiser og ikke spiser dette. Tyggis/pastiller/asparatam er virkelig ikke bra!

Har jeg ALDRI hørt før.
Man spiser jo ikke store mengdene da.
Men om man sluker 3-4 pakker om dagen så skjønner jeg det.

Trenger ikke spise store mengder for at det skal slå ut på mage/tarm.

minsta får ikke men det er fordi jeg vet hvor kort veien er fra munnen til håret... [:-]

ORIGINAL: Tøsa

Jaja, nå har jeg ikke problemer med mage/tarm så da tygger jeg med god samvittighet.

Hehe, ja det skal du bare gjøre [:)] Jeg svarte bare på spørsmålet til HI. Greit å vite om det uansett, og så kan man velge hva man vil gjøre selv [:D]

I følge ernæringsfysiologer er det fy-fy, i følge tannleger er det bra. Minsker faren for hull. Her får hun på 5 tyggis, mini på 1,5 skal få når han blir litt eldre[:)]

Ikke noe tyggis her - han har aldri fått det, og det blir nok en stund til.
Ser ikke behovet hans for det, han er også 2 år.

pga tilsetningsstoffer ville jeg ikke gitt under 3 år. min er 3 men får fremdeles ikke...prøvde to ganger og han bare svelget de. det var bare tilfeldig at han ville ha...ser ikke vitsen med å gi han på lang tid enda egentlig.

Jeg er litt nazi på kunstig søtning til unger, så her er det nok lenge til tyggisen gis til mini.

Gutten min på 4 får tyggis innimellom ja. Han spytter den jo ut når han er ferdig med den og som regel er det veldig kjapt[;)]

Jeg er helt avhengig av tyggis selv, så jeg har det alltid innen rekkevidde. Og jenta vår er også veldig glad i det, og får det når hun spør.

2 åeing her i huset får tyggis. Kansjke helt feil, men vanskelig å nekte han når søstrene får tyggis.

Jeg tenker bare "hva er vitsen med å gi så små barn tyggi?"

Snuppa har fått tyggis siden hun var 2.. Hun tygger og spytter ut når hun er lei. 

min stjeler fra hvor enn hun finner det,
men hun svelger den, så unngår det så godt som mulig..
men hadde nok fått innimellom tenker jeg om hun ikke hadde svelgt den.
men jeg tygger sjeldent tyggis så er ikke mye sak.

ORIGINAL: Bella_

ORIGINAL: lykkelita*

Jeg har fått anbefalt i voksen alder å ikke tygge tyggegummi i det hele og store, dette av ernæringsfysiolog på sykehuset, så jeg hadde ikke gitt det til så små barn. Men det er helt opp til hver enkelt foreldre tenker jeg [:D]

Hvorfor ikke?

Pga all den luften man svelger. Det skaper store irritasjoner og luft i tarmen og systemet. I tillegg har jeg kuttet ut alt av sukkerfrie pastiller etter råd fra henne. Etter noen mnd tenkte jeg å prøve bare for å se, for det kunne jo ikke være så ille, men man merker stor forskjell når man spiser og ikke spiser dette. Tyggis/pastiller/asparatam er virkelig ikke bra!

Det der er faktisk sant ja...

Hm, det har jeg jo faktisk merket selv i eksamenstider at hvis jeg tygger mye tyggis så blir jeg plaget med magen, men en tyggiss om dagen går helt fint for meg:) Gutten min får også smake en halv hvis han spør.

Back
Topp