Tvillinger

Zissi

Blir kjent med forumet
Endelig vært på TUL og det viser seg å være to stykker! Er sjokkert og overveldet men kjempeglad! Dette er mine første barn og jeg syns det er lite informasjon på nett. Flere som venter tvillinger?

Gratulerer :) så spennende! Tror det i hvert fall er 2 til som venter tvillinger her. Har sett 1 som har postet det her i går? Og ei som postet det på facebook gruppen for en tid tilbake :)

Endelig vært på TUL og det viser seg å være to stykker! Er sjokkert og overveldet men kjempeglad! Dette er mine første barn og jeg syns det er lite informasjon på nett. Flere som venter tvillinger?
Gratulerer så mye med to små i magen!:)

Tvillinger her også! :D
Det er egen tvilling gruppe på Facebook. Søk etter Tvillingmamma Termin 2022 ❤️

Fikk du vite noe om de tror de kan være eneggede? Deler de morkake eller har de hver sin?
Jeg venter eneggede som deler morkake. Skal på ny kontroll i morgen for å se om de kanskje deler fostersekk i tillegg.

Er litt sjokk å plutselig se to hoder og to kropper på skjermen ja. Jeg ble liggende å bare stirre og stirre. Jeg så det jo med det samme hun damen satte ultralyd proben på magen. Det var helt tydelig med det samme. Samboeren holdt på å dåne helt, jeg lo godt. Er mye som ikke blir som vi hadde sett for oss. Men herregud så heldige vi er som får 2 babyer! ❤️❤️

Sniker fra Desember. Venter toeggede tvillinger med termin i starten av Desember, men de kan jo fint komme tidligere.
Jeg bare lurer på, dere andre som venter tvillinger og er litt lenger på vei enn meg, når kom magen? :)

Jeg føler liksom allerede at magen er litt hardere enn vanlig og kjenner ting helt opp til navelen, bare lurer på om det er mulig når jeg bare er 7+5 (mine beregninger) eller 8+2 (beregnet på UL i går) :)

Sniker fra Desember. Venter toeggede tvillinger med termin i starten av Desember, men de kan jo fint komme tidligere.
Jeg bare lurer på, dere andre som venter tvillinger og er litt lenger på vei enn meg, når kom magen? :)

Jeg føler liksom allerede at magen er litt hardere enn vanlig og kjenner ting helt opp til navelen, bare lurer på om det er mulig når jeg bare er 7+5 (mine beregninger) eller 8+2 (beregnet på UL i går) :)

Her begynte magen å bli synlig rundt uke 10. Da måtte vi fortelle til eldste for han begynte å se magen min og kommenterte det. Men det var mest luft. Var veldig oppblåst i starten. Nå går min livmor ca opp til navlen. Jeg er 16 uker på vei. Så tror nok ikke livmoren din ligger riktig så høyt enda, men det går fort dit altså. Neste gang du skal til jordmor så vil hun kunne fortelle deg hvor livmor er om du ikke får til å kjenne selv.

Dette er mitt første svangerskap, og er nå 24+4 uker på vei med tvillinggutter. Hos meg poppa magen plutselig mye i uke 13, da var det ikke lenger kun luft :wacky: men måtte begynne med gravidklær i uke 11, da kunne jeg ikke lenger sitte behagelig i mine vanlig bukser. Ved UL i uke 13 var livmor kommet ca 1-2 cm under navlen.

Her begynte magen å bli synlig rundt uke 10. Da måtte vi fortelle til eldste for han begynte å se magen min og kommenterte det. Men det var mest luft. Var veldig oppblåst i starten. Nå går min livmor ca opp til navlen. Jeg er 16 uker på vei. Så tror nok ikke livmoren din ligger riktig så høyt enda, men det går fort dit altså. Neste gang du skal til jordmor så vil hun kunne fortelle deg hvor livmor er om du ikke får til å kjenne selv.
Dette er mitt første svangerskap, og er nå 24+4 uker på vei med tvillinggutter. Hos meg poppa magen plutselig mye i uke 13, da var det ikke lenger kun luft :wacky: men måtte begynne med gravidklær i uke 11, da kunne jeg ikke lenger sitte behagelig i mine vanlig bukser. Ved UL i uke 13 var livmor kommet ca 1-2 cm under navlen.
Tusen takk for svar begge to :D har kjent etter i dag og livmora slutter nok noen cm over skambeinet nå, men jeg kjenner at det «skjer ting» i magen, på en måte :)
Det blir spennede når magen plutselig popper, jeg bruker fint mine vanlige bukser enda, men varer nok ikke lenge :D

På vei med tvillinger i uke 20 nå. Her kom magen i uke 13. I tidligere svangerskap har jeg ikke fått mage før i uke 20-22.

Back
Topp