Tvillinger

Ja fant ut i dag at jeg venter tvillinger! Jordmor trodde det var toeggede men hun var ikke helt sikker. Er dette noe de må finne ut av så tidlig? Ble henvist til ul på sykehuset i uke 12. Er 6+6 i dag og helt i sjokk!!!

Ja fant ut i dag at jeg venter tvillinger! Jordmor trodde det var toeggede men hun var ikke helt sikker. Er dette noe de må finne ut av så tidlig? Ble henvist til ul på sykehuset i uke 12. Er 6+6 i dag og helt i sjokk!!!
Da vi var på TUL i uke 7 sa han at det var toeggede. De hadde hver sin fostersekk og plommesekk, og så måtte "lete" litt for å finne nummer to.

Skjønner du er i sjokk.
Vi hadde jo en anelse siden vi satt inn to egg og det ikke var noe blødninger eller noe så langt i svangerskapet, vi ble likevel overrasket.
Jeg lo vel 1 time i strekk nesten etter vi fikk vite det :joyful:

Håper på å bli henvist til UL igjen i uke 11-12.

Jeg venter 2 søte små og er 7+4 på vei [emoji173] vet ikke om det er toeggede eller eneggede. Men tror det er toeggede. Bitt henvist til ahus for å finne ut av det [emoji5]
Blir jo kjempe spennende å finne ut av :happy:

Kjekt at vi er flere her inne som venter to.

Min lege sa i dag at det er lettere å finne ut av når vi er så kort på vei [emoji4]

Så utrolig mye som har gått gjennom tankene mine disse timene siden jeg fant ut av det. En virker plutselig som piece of cake [emoji23] Skjønner ingenting. Kan det være at eggløsningen ble forstyrret da jeg drakk litt vin rett før EL? Er jo bare 28 år og har ikke fått noe hjelp.
Er ufattelig sliten og kvalm, mer enn jeg var med mine to andre. Flere som kjenner seg ekstra dårlige? Må passe på matinntaket kjenner jeg, da jeg til nå har ligget mye i senga pg sett på serier og trøstespist :P (jobber turnus)

Har tusen tanker. Ny bil, nytt hus, jobb, økonomi, fødsel, svangerskap.... at livet kan snues så på hode iløpet av noen sekunder!

Så utrolig mye som har gått gjennom tankene mine disse timene siden jeg fant ut av det. En virker plutselig som piece of cake [emoji23] Skjønner ingenting. Kan det være at eggløsningen ble forstyrret da jeg drakk litt vin rett før EL? Er jo bare 28 år og har ikke fått noe hjelp.
Er ufattelig sliten og kvalm, mer enn jeg var med mine to andre. Flere som kjenner seg ekstra dårlige? Må passe på matinntaket kjenner jeg, da jeg til nå har ligget mye i senga pg sett på serier og trøstespist :p (jobber turnus)

Har tusen tanker. Ny bil, nytt hus, jobb, økonomi, fødsel, svangerskap.... at livet kan snues så på hode iløpet av noen sekunder!
Jeg klarer ikke å sette meg inn i sjokket ditt, selvom vi har fått samme beskjed selv, så er situasjonen vår annerledes.

Jeg er 29 og dette blir våre første. Vi har også mye tanker. Vi må gjerne flytte, jeg må ha ny bil, vi har jo ikke noe babyting fra før og nå må vi ha dobbelt opp av alt :eek: Jeg har heldigvis ikke vært så kvalm, men er mye trøtt og har hatt mye vondt i pupper og rygg. Tenker mye på svangerskapet, aner ikke hva jeg har i vente har jo aldri vært gravid før...

Forhåpentligvis så kan vi støtte hverandre litt og finne ut av alt som må finnes ut av med to :happy:

Er det større risiko for tidlig abort ved tvillinggraviditeter? Gynekologen min sa at abortrisikoen var gått fra 30-5% når en ser bankende hjerter. Men gjelder dette også når det er to? Regner nesten med det siden hun sa det, men føler meg aldri sikker på noe før jeg har pålitelige tall.
Noen som har funnet noe statistikk på dette? Kan liksom ikke tro at dette kan gå bra!

Er det større risiko for tidlig abort ved tvillinggraviditeter? Gynekologen min sa at abortrisikoen var gått fra 30-5% når en ser bankende hjerter. Men gjelder dette også når det er to? Regner nesten med det siden hun sa det, men føler meg aldri sikker på noe før jeg har pålitelige tall.
Noen som har funnet noe statistikk på dette? Kan liksom ikke tro at dette kan gå bra!
Jeg aner ikke. Gynekologen vi var hos sa ikke så mye egentlig. Er 9+2 i dag, har ikke hatt noe blødninger igjennom svangerskapet så langt eller sterke smerter. Vi håper på ny ultralyd i uke 11-12. Skal til lege på tirsdag og jordmor på torsdag, håper jeg får litt mer info da :-)

Så heldige dere er :dummy::dummy1:

Har ikke fått vært på TUL selv enda, men tror ikke det er flere der inne.
Har tvillinger på min side i familien og samboer er trilling, så spørs da. Kjenner ikke til statistikk på sånt :rolleyes:

Hei dere [emoji4]

Ny og mitt aller første innlegg...
Er 7+2 idag... og er litt engstelig og lurer på om det er andre som har opplevd noe lignende!?

Torsdag hadde jeg en blødning (brunt) og jeg ble sendt i land fra jobb (jobber offshore). Da tok vi turen forbi en privat jordmor bare for å sjekke hvordan det stod til. Her får jeg en innvendig UL og jeg får rett og slett sjokk... det er ikke kun 1 men 2 [emoji173][emoji173] Jordmor finner kun hjertelyd på den ene, men hun mente at det var noe der og at det ikke var en abort. Siden det er så tidlig så kan hun ikke garantere noe og jeg ble anbefalt å komme inn igjen denne uken. Nå er jeg hjemme og venter på en innkalling til gynekologisk på sykehuset [emoji15][emoji5] Mye tanker som svirrer [emoji120]

Hei dere [emoji4]

Ny og mitt aller første innlegg...
Er 7+2 idag... og er litt engstelig og lurer på om det er andre som har opplevd noe lignende!?

Torsdag hadde jeg en blødning (brunt) og jeg ble sendt i land fra jobb (jobber offshore). Da tok vi turen forbi en privat jordmor bare for å sjekke hvordan det stod til. Her får jeg en innvendig UL og jeg får rett og slett sjokk... det er ikke kun 1 men 2 [emoji173][emoji173] Jordmor finner kun hjertelyd på den ene, men hun mente at det var noe der og at det ikke var en abort. Siden det er så tidlig så kan hun ikke garantere noe og jeg ble anbefalt å komme inn igjen denne uken. Nå er jeg hjemme og venter på en innkalling til gynekologisk på sykehuset [emoji15][emoji5] Mye tanker som svirrer [emoji120]
Jeg opplevde at det ikke var noe i fostersekk nr 2 da jeg var 6+1 [emoji4] Bare hjertelyden og embryo i den ene, var helt sort og tomt i den andre. Fikk time til å komme tilbake 7+4 og vi så to embryo og 2 hjerter som slo [emoji173]

Er ufattelig sliten og kvalm, mer enn jeg var med mine to andre. Flere som kjenner seg ekstra dårlige? Må passe på matinntaket kjenner jeg, da jeg til nå har ligget mye i senga pg sett på serier og trøstespist [emoji14] (jobber turnus)

Mange tanker her også da jeg maste i noen åt på sambo for bare 1 til også viser det seg å være to [emoji23] våre jenter fra samboers tidligere forhold er tvillinger og vi har en felles. Så vi blir plutselig 5 stk. Vi har nettopp kjøpt oss to nye biler før dette ble oppdaget.

I går var vi på visning på et hus som gir oss rom for bedre økonomi og vi la inn bud i dag [emoji4] så ja mye forandringer nå fremover for oss også som egentlig tvinges mer frem nå som vi venter to stk.

Ta mini ut av barnehagen er det som kjennes verst. Har grått i to kvelder nå bare fordi jeg vet at han nok ikke forstår at han ikke skal tilbake i bhg sin om han begynner i ny. [emoji174][emoji174] men på sikt så er dette det beste for hele familien, så vi må nesten bare tenke sånn [emoji173]

Jeg opplevde at det ikke var noe i fostersekk nr 2 da jeg var 6+1 [emoji4] Bare hjertelyden og embryo i den ene, var helt sort og tomt i den andre. Fikk time til å komme tilbake 7+4 og vi så to embryo og 2 hjerter som slo [emoji173]

Helt fantastisk [emoji173] vi krysser alt for at de begge to har det godt - håper å få en ny tid denne uken !! Takk for svar [emoji5][emoji8]

Har dere hatt noe mistanke om at det var tvillinger? Hvordan evt merket dere det ? [emoji4]

Back
Topp