Tvillinger

Mitt var også regulert før jeg ble gravid - jeg har alltid fine prøver, men medisinene funker ikke på meg likevel så jeg "fungerer" som om jeg ikke er regulert i det hele tatt. Oppfølgingen jeg ville fått utenom tvillinger hadde nok ikke vært med masse ultralyder de heller. Men ble henvist til en annen lege enn min fastlege før vi fikk tvilling beskjeden og det var samme lege som jeg ble henvist til da vi fikk vite at det var tvillinger :p Så da er det vanskelig å vite.
Men jeg er overrasket over hvor sjeldent jeg har blitt tatt blodprøver på, så lurer litt på om det har blitt litt "glemt" pga tvillingene har fokus på timene. Så får høre om det i morgen!
Såpass ja. Hmm er litt vanskelig å vite da. Jeg tar blodprøve en gang i måneden. Men syns det er litt skummelt at de ikke følger det opp enda bedre, er jo trossalt ganske store konsekvenser som død og for tidlig fødsel.
 
Såpass ja. Hmm er litt vanskelig å vite da. Jeg tar blodprøve en gang i måneden. Men syns det er litt skummelt at de ikke følger det opp enda bedre, er jo trossalt ganske store konsekvenser som død og for tidlig fødsel.
Når jeg tenker meg om har jeg bare tatt prøver to ganger siden jeg ble gravid :S Er 20 uker i morgen... Nå ble jeg litt skremt :(
 
Når jeg tenker meg om har jeg bare tatt prøver to ganger siden jeg ble gravid :S Er 20 uker i morgen... Nå ble jeg litt skremt :(
Det var jo ikke mye. Det er jo utrolig dårlig gjort at de ikke følger deg opp bedre. Du har jo trossalt to verdifulle skatter i magen. Håper det ordner seg:)
 
Det var jo ikke mye. Det er jo utrolig dårlig gjort at de ikke følger deg opp bedre. Du har jo trossalt to verdifulle skatter i magen. Håper det ordner seg:)
Ja... får nok med meg papirer til blodprøver på timen idag! Heldigvis ser de jo på ul at de har hatt det bra så langt... men skummelt likevel :/

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Det var jo ikke mye. Det er jo utrolig dårlig gjort at de ikke følger deg opp bedre. Du har jo trossalt to verdifulle skatter i magen. Håper det ordner seg:)
Da blir det blodprøver i morgen, han hadde nok glemt det litt :/
Var på den kjipeste ultralyden idag... så bare på livmorhalsen... jeg som hadde gledet meg sånn til å se spillerne! :/ men livmorhalsen var vist fin den :)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Da blir det blodprøver i morgen, han hadde nok glemt det litt :/
Var på den kjipeste ultralyden idag... så bare på livmorhalsen... jeg som hadde gledet meg sånn til å se spillerne! :/ men livmorhalsen var vist fin den :)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
Så bra å få tatt de:) Så kjip ultralyd ja. Ingen som har lyst til å se på en livmorhals vel(man vil vite at den er som den skal, ikke se på den) Dumt du ikke fikk sett dissa små da.
 
Da blir det blodprøver i morgen, han hadde nok glemt det litt :/
Var på den kjipeste ultralyden idag... så bare på livmorhalsen... jeg som hadde gledet meg sånn til å se spillerne! :/ men livmorhalsen var vist fin den :)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app


Så du bare på livmorhalsen? :/ Håper ikke jeg skal bare det til uka.. Er visst da de starter med å måle livmorhalsen.. Meeen, jeg skal ha med mamma på ultralyden og det er jo ikke for å se livmorhalsen hvertfall! :p
 
Så du bare på livmorhalsen? :/ Håper ikke jeg skal bare det til uka.. Er visst da de starter med å måle livmorhalsen.. Meeen, jeg skal ha med mamma på ultralyden og det er jo ikke for å se livmorhalsen hvertfall! :p
Var bare det som ble sett på i går desverre - skal inn om 14 dager og så 14 dager etter det igjen begge gangene for å se på den iom at det er uke 20 til 24 der det er kritisk med tvillinger.
Hvor er det du skal da?
Dette var hos gynkologen (som btw er var sjefen på fødeavdelingen på sykehuset før, fint å føle man er i gode hender) som følger meg opp, ikke sykehuset, så om du skal på sykehuset skal de vel mer :) Jeg spurte litt på OUL hva som ville skje på den timen for jeg syns det hørtes så skummelt ut pga navnet på avdelingen (som såklart har detti ut av hodet mitt akkurat nå - forster diagnostikk eller noe i den duren) og da sa hun at de skulle måle og se på dem osv, så om det er en slik time du skal på blir det nok mer spennende både for deg og moren din ;)
Var ganske skuffa igår, fint med lang livmorhals altså - men skulle gjerne fått en sniktitt til på de to sprellefantene ;)
 
Jeg skal på sykehuset, så da er det kanskje annerledes... Jeg er 23+6 når jeg skal på den timen, første målingen.. Veldig spent på den!! Var det greit å få den målt eller? ;)
Man vil jo gjerne se knøtta sine også.. :D
 
Jeg er
Jeg skal på sykehuset, så da er det kanskje annerledes... Jeg er 23+6 når jeg skal på den timen, første målingen.. Veldig spent på den!! Var det greit å få den målt eller? ;)
Man vil jo gjerne se knøtta sine også.. :D
Hehe ja det vil man jo :)
Målingen gikk kjempe fort, det var på invendig ul, det er jo ikke så stas da :p Min var 4 cm, og det er vist veldig bra, likt med det man forventer når man er gravid med en sa han ;)
På sykehuset blir det sikkert mer slik jeg forsto at min neste time der ville bli - jeg er 20 uker nå og skal dit om 3-4 uker, så det stemmer jo med når du skal dit det og :)
 
Jeg er
Hehe ja det vil man jo :)
Målingen gikk kjempe fort, det var på invendig ul, det er jo ikke så stas da :p Min var 4 cm, og det er vist veldig bra, likt med det man forventer når man er gravid med en sa han ;)
På sykehuset blir det sikkert mer slik jeg forsto at min neste time der ville bli - jeg er 20 uker nå og skal dit om 3-4 uker, så det stemmer jo med når du skal dit det og :)

Nei, innvendig er ikke så stas.. bedre å ha vanlig ul ;-) regner med at det er vanlig kontroll med ul og måling av livmorhals jeg skal på :) satser på det hvertfall. Håpe min også er fin å lang ;-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Nei, innvendig er ikke så stas.. bedre å ha vanlig ul ;-) regner med at det er vanlig kontroll med ul og måling av livmorhals jeg skal på :) satser på det hvertfall. Håpe min også er fin å lang ;-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Krysser fingrene og er spent på hva de går gjennom på undersøkelsen :) Du får fortelle så er jeg forberedt om noen uker ;)
 
Ja, jeg kan kjenne hvordan de ligger :) Fikk bekreftet det på ultralyden. :)
 
Trillinger må jo være en utfordning ;) Jeg tenker at to er overkommelig men tre? Mange ;D Men sikkert råspennende!
 
Sikkert både skummelt og spennende :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Egentlig hver 3dje uke - blir vel hver 2dre etterhvert, men får oppfølging utenom sykehuset, så når de undersøkelsene på sykehuset kommer så blir det plutselig oftere. For en veldig nervøs person som meg er det gull!! Heldigvis er mine toeggede med to morkaker og det er jo det som er mest gunstig for tvillingene. Men jeg har lavt stoffskifte så hadde måttet fått litt ekstra oppfølging om det bare var en og, da det øker abort fare :S


Hvordan og når fant dere ut at det var toeggede? Har sett noen bilder på nettet der det er to sorte lommer og en baby i hver. På mitt bilde, så ligger begge i samme lomme. Hvordan er det hos deg?
 
Hvordan og når fant dere ut at det var toeggede? Har sett noen bilder på nettet der det er to sorte lommer og en baby i hver. På mitt bilde, så ligger begge i samme lomme. Hvordan er det hos deg?
Vi fant ut det samtidig som vi fikk vite at det var to, like før 7 uker, - hos oss lå fostersekkene (de sorte lommene) litt vekk fra hverandre med mye plass mellom, så det var ikke tvil. Men alt noen uker senere hadde ikke legen vært sikker fordi de lå så nære, så det er ikke alltid de kan si om de er eneggede eller toeggede før man eventuelt tar en dna test etter de er født. Men om begge faktisk ligger i samme lomme uten noen vegg mellom er det nok eneggede. Men sa ikke de som tok UL på deg noe om det?
 
Vi fant ut det samtidig som vi fikk vite at det var to, like før 7 uker, - hos oss lå fostersekkene (de sorte lommene) litt vekk fra hverandre med mye plass mellom, så det var ikke tvil. Men alt noen uker senere hadde ikke legen vært sikker fordi de lå så nære, så det er ikke alltid de kan si om de er eneggede eller toeggede før man eventuelt tar en dna test etter de er født. Men om begge faktisk ligger i samme lomme uten noen vegg mellom er det nok eneggede. Men sa ikke de som tok UL på deg noe om det?


Jeg fikk ul da jeg fryktet at jeg hadde mistet igjen, så jeg ble jo lettere sjokkert over å få vite at det ikke bare var et hjerte som slo, men to. gyn sa ingenting i det hele tatt. Har et bilde med en sort lomme, og to babyer, så da ligger de nok i samme fostersekk. Da må jeg nesten kontakte lege igjen, for det er jo viktig å finne ut om det er en eller to morkaker. Rart at han ikke sjekket slike ting... takk for at du svarte!!! Ringer legen i morgen og hører om muligheter for ny ul. :)
 
Back
Topp