Tvillinger

nikk13

Andre møte med forumet
Hei dere med tvillinger. Klarer dere å kjenne hvor babyene ligger? Husker med førstemann klarte jeg å kjenne "formen" av babyen om jeg trykte litt rundt, men denne gangen kjenner jeg noe både her og der føler jeg! Haha
Har ikke vært på oul enda, så aner ikke hva som skjuler seg der inne. Ligger langt over gjennomsnittet på sf-mål, og har en generelt annen følelse denne gangen:)
 
Da blir det ekstra spennende med OUL ;)
Jeg kan ikke si jeg kjenner hvor de to ligger... Og på hver UL har det jo endret seg... En liten stund gikk jeg og var sååå stolt for jeg kunne forklare hvordan de lå og på neste UL stemte det jo ikke.
Jeg skal inrømme at jeg faktisk ikke tør å dytte noe rundt, så hadde kanskje hatt en bedre ide om jeg hadde gjort det...?
 
vet du, jeg gikk rundt å trodde at jeg hadde tvillinger også. Men det viste seg at det ikke var det! ( heldigvis) siden dette er min aller første bebi, og meg å barnefaren klarer ikke å snakke sammen ;) jeg tror det blir mer enn nok med en liten bebi skatt :)
 
Ja det blir spennende:) Regner med de fleste har vært der en gang at de tenkte det var tvillinger egentlig :p Har vært en gang hos lege å lyttet med doppler, hørte to hjertelyder, men igjen-dette kan man ikke stole på. Mest sannsynlig er det samme baby man hører flere plasser:)
 
Ja det blir spennende:) Regner med de fleste har vært der en gang at de tenkte det var tvillinger egentlig :p Har vært en gang hos lege å lyttet med doppler, hørte to hjertelyder, men igjen-dette kan man ikke stole på. Mest sannsynlig er det samme baby man hører flere plasser:)

Ååå nå er jeg spent på hva som er inne i magen din. Jeg trodde og det var tvillinger. Da det kom spark på to helt forskjellige steder langt fra hverandre på kort tid. Men er bare lille bebisen min som erter meg. hi hi
 
Tvillingtanken hadde faktisk ikke slått meg før vi så det med egne øyne på ul :p
 
Ååå nå er jeg spent på hva som er inne i magen din. Jeg trodde og det var tvillinger. Da det kom spark på to helt forskjellige steder langt fra hverandre på kort tid. Men er bare lille bebisen min som erter meg. hi hi

Hihi, ja mest sannsynlig er det vell bare en liten luring her også:))
 
jeg klarer ikke å kjenne hvordan de ligger.. Og lurer på hvordan jeg skal kjenne forskjell på hvem som sparker.... ;)
 
Fant du det ut på oul?:)
Nei :p
Fant ut på tidlig ul da jeg var 7 uker på vei. Så sånn rent symptom messig hadde jeg jo ingen indikatorer, men det er jo som nevnt noe mange tenker likevel. "Lurer på om det er tvillinger" osv. Jeg tenkte ikke tanken før langt inne i ultralyden. De lå nemlig så langt fra hverandre at legen egentlig ikke trodde det han heller men han så en fortykket vegg rundt det lille knøttet og lette rundt i evigheter uten at vi fikk vite hva han dreiv med. Knøttet hoppet fram og tilbake på skjermen men jeg tenkte at det var fordi han trykket på ting jeg ikke forsto :p Plutselig var det to små knøtter på skjermen... Jeg måtte spørre legen selv og han begynte å le :p
 
Nei :p
Fant ut på tidlig ul da jeg var 7 uker på vei. Så sånn rent symptom messig hadde jeg jo ingen indikatorer, men det er jo som nevnt noe mange tenker likevel. "Lurer på om det er tvillinger" osv. Jeg tenkte ikke tanken før langt inne i ultralyden. De lå nemlig så langt fra hverandre at legen egentlig ikke trodde det han heller men han så en fortykket vegg rundt det lille knøttet og lette rundt i evigheter uten at vi fikk vite hva han dreiv med. Knøttet hoppet fram og tilbake på skjermen men jeg tenkte at det var fordi han trykket på ting jeg ikke forsto :p Plutselig var det to små knøtter på skjermen... Jeg måtte spørre legen selv og han begynte å le :p

Hehe, kan ikke se for meg sjokket der og da ;)
Men føler du at magen er "fylt opp" på en måte? Eller virker det som om ene ligger nedi bekkenet og den andre oppå? :)
 
Hehe, kan ikke se for meg sjokket der og da ;)
Men føler du at magen er "fylt opp" på en måte? Eller virker det som om ene ligger nedi bekkenet og den andre oppå? :)
Nei... Egentlig ikke. Jeg tror at magen er "lavere" enn det den ville vært med en siden den ene ligger ganske lavt (ligger under hverandre). Så f.eks gravid bukser "begynner for høyt" på meg (jeg er ikke spesielt høy).
Men dette er min første graviditet så jeg aner jo ikke hvordan det er å gå med en i magen. Har mye vondt i magen, men jeg er overrasket over hvor sakte den vokser (selvom alt var normalt på OUL for litt over en uke siden. Ny UL i morgen heldigvis ;) )
 
Nei... Egentlig ikke. Jeg tror at magen er "lavere" enn det den ville vært med en siden den ene ligger ganske lavt (ligger under hverandre). Så f.eks gravid bukser "begynner for høyt" på meg (jeg er ikke spesielt høy).
Men dette er min første graviditet så jeg aner jo ikke hvordan det er å gå med en i magen. Har mye vondt i magen, men jeg er overrasket over hvor sakte den vokser (selvom alt var normalt på OUL for litt over en uke siden. Ny UL i morgen heldigvis ;) )

Okei, tror jeg skjønner:)
Blir spennende i morgen da, lykke til :) :)
 
Okei, tror jeg skjønner:)
Blir spennende i morgen da, lykke til :) :)
Ja, spennende, men gruer meg alltid. Takk :)
Blir ikke så grundig UL, men sjekker at de er ok begge to, og ca like store, men det viktigste er vel det å sjekke livmorhalsen ganske så ofte.
Spent på å få vite om det er 1 luring eller tvillinger hos deg :)
 
Ja, spennende, men gruer meg alltid. Takk :)
Blir ikke så grundig UL, men sjekker at de er ok begge to, og ca like store, men det viktigste er vel det å sjekke livmorhalsen ganske så ofte.
Spent på å få vite om det er 1 luring eller tvillinger hos deg :)

Hvor ofte er du på ul ca? Greit å vite at man blir tatt vare på og godt fulgt opp!:)
Ja, det er jeg også!! :laughing002
 
Hvor ofte er du på ul ca? Greit å vite at man blir tatt vare på og godt fulgt opp!:)
Ja, det er jeg også!! :laughing002
Egentlig hver 3dje uke - blir vel hver 2dre etterhvert, men får oppfølging utenom sykehuset, så når de undersøkelsene på sykehuset kommer så blir det plutselig oftere. For en veldig nervøs person som meg er det gull!! Heldigvis er mine toeggede med to morkaker og det er jo det som er mest gunstig for tvillingene. Men jeg har lavt stoffskifte så hadde måttet fått litt ekstra oppfølging om det bare var en og, da det øker abort fare :S
 
Egentlig hver 3dje uke - blir vel hver 2dre etterhvert, men får oppfølging utenom sykehuset, så når de undersøkelsene på sykehuset kommer så blir det plutselig oftere. For en veldig nervøs person som meg er det gull!! Heldigvis er mine toeggede med to morkaker og det er jo det som er mest gunstig for tvillingene. Men jeg har lavt stoffskifte så hadde måttet fått litt ekstra oppfølging om det bare var en og, da det øker abort fare :S

Jeg har og lavt stoffskifte men ikke noe ekstra ultralyder på meg. Bare masse blodprøver. Men det kan kanskje ha med at mitt var regulert før bebisen kom men må redigeres igjen nå.
 
Jeg har og lavt stoffskifte men ikke noe ekstra ultralyder på meg. Bare masse blodprøver. Men det kan kanskje ha med at mitt var regulert før bebisen kom men må redigeres igjen nå.
Mitt var også regulert før jeg ble gravid - jeg har alltid fine prøver, men medisinene funker ikke på meg likevel så jeg "fungerer" som om jeg ikke er regulert i det hele tatt. Oppfølgingen jeg ville fått utenom tvillinger hadde nok ikke vært med masse ultralyder de heller. Men ble henvist til en annen lege enn min fastlege før vi fikk tvilling beskjeden og det var samme lege som jeg ble henvist til da vi fikk vite at det var tvillinger :p Så da er det vanskelig å vite.
Men jeg er overrasket over hvor sjeldent jeg har blitt tatt blodprøver på, så lurer litt på om det har blitt litt "glemt" pga tvillingene har fokus på timene. Så får høre om det i morgen!
 
Back
Topp