Tvillinger - flere som venter det?

Gikk også på lavkarbo, men ikke nå lengre :p Vet ikke hvor mye jeg har gått opp, men jeg er redd jeg har fått mye vann i kroppen allerede, i hvertfall i bena. Så må ut å kjøpe støttestrømper i morgen :sorry:

Har kjent på den influensa følelsen jeg også, verker i ledd og føler meg skikkelig sjuk.

Har også E cup, men her blir det større ser det ut til....

Hehe, støttestrømper faktisk, har ein stykk dårlig erfaring med de ein gong eg skulle fly... hehehe. Ett helvette å få av og på ivertfall! Er det dine første barn? Rett i kroppen eller rett i koppen? hehe, lika det uttrykket :p

Hehehe, kahoonas, hehehe. Hvordan kjennes kynnere ut?

Kahoonas ja. Har alltid hatt ett raust frontparti, men nå kommer puppene og noen sekunder etter kommer jeg[emoji57][emoji23][emoji23]
Kynnere kjenner ut som om livmora blir steinhard. Jeg får nesten som en press i magen. Litt ubehagelig! Var veldig plaget med kynnere med nr 2, så ille at lege var bekymret for at det skulle gå ut over livmorhalsen og gi meg premature rier til slutt. Fikk lungmodningssprøyte i uke 28, men det gikk bra, han holdt seg i magehuset til uke 38[emoji16]

Hehe, støttestrømper faktisk, har ein stykk dårlig erfaring med de ein gong eg skulle fly... hehehe. Ett helvette å få av og på ivertfall! Er det dine første barn? Rett i kroppen eller rett i koppen? hehe, lika det uttrykket :p
Ja, blir første :-) Og det var i koppen :p

Åj, da får du strax møte de små! Så spennende[emoji7]
De største innkjøpene venter jeg nok med, men har begynt sånn i det små med å kjøpe ammepute på tilbud på barnas hus og madrass til lekegrinden vår. Vogn, bilstoler osv venter nok til sommeren[emoji1] har kikket på TFK. Hadde den som sportsvogn når eldstegutten var rundt 2. God vogn, men syns ikke noe om at jeg ikke kan ha de små mot meg. Tror det er derfor jeg er mest begeistret for bugaboo evnt emmaljunga. Heldigvis litt å velge i, slik at vi får den vognen som møter de enkeltes behov[emoji4]

Ja, jeg må vell bare innrømme at det me arbeidsmengde har bekymret meg litt, men litt tviler ikke på at mengden med glede veier opp for alt[emoji4]

Masse lykke til!!![emoji254]

Tusen takk!
Gleder oss veldig til de kommer nå, utrolig spennende. Vi falt på TFK fordi vi bor slik til at håndbrems vil være en stor fordel. Så på den nye Emmaljunga Viking, men syns ikke noe om at det ikke går å legge sittedelen helt flat. Ser de skriver at den er ergonomisk riktig, men viss barna må tidlig over i sittedelen så vil jo ikke beina være lengre enn at de vil ligge "oppover" med de. Prøvde å putte storesøster oppi den, så ikke veldig behagelig ut for henne i alle fall.

Håper du holder deg frisk og rask.

Lykke til videre!

Last edited:
Når begynte du å slite med korsryggen?
Jeg sliter litt med kvalme, men ikke så voldsomt. Nå har ikke jeg så mye sammenligningsgrunnlag heller, men jeg spyr ikke så da overlever jeg litt kvalme.

Leste at mange går ut av jobb allerede fra uke 20 av, synes det virket så tidlig, men når kuttet du ned på jobb?

Jeg fikk problemer med ryggen når jeg var rundt 2,5 mnd på vei. Trodde det var bekkenlåsing så ble anbefalt en kiropraktor/fysioterapaut (hun er begge deler). Viste seg å vere muskelspenninger så det kom seg nokså fort. Merket det med vondt i korsryggen, på utsiden av hoftene og som gangsperr i lårene. Hadde intensive behandlinger to første ukene og har gått på "vedlikeholdsbehandling" hver 14 dag og nå på slutten hver uke. Det har gjort at nattesøvnen kom tilbake :-)

Jeg trappet ned jobbingen rundt uke 25 (kontorjobb), gikk ned i 70% og 100% sykmeldt fra ca uke 30. Jeg syns også 20 høres tidlig ut, når jeg trappet ned i uke 25 var det rett og slett fordi jeg trengte å sove lengre om morgenen/bruke lengre tid på å kome meg ut av huset da jeg ble dårlig (kvalm og svimmel og fikk blodtrykksfall) viss jeg ikke sov nok. Det har nok mye med hvilken jobb man har og hvordan arbeidsgiver kan tilrettelegge arbeidet for deg. Jeg hadde heldigvis sommerferie de ukene det var verst.

Se det! Snart termin! Så spennande, kjekkt at du skrive her inne! Er veldig spennt på ryggen min jeg også, har en prolaps som drive å murre, har gjort det i over ett år... så sliter med å ligge på ryggen, for foten "sovne" så akkurat det kan jo bli spennande framøve...

Håper du får behandling for ryggen din. Tungt nok å gå med tvillinger, særlig på slutten om man ikke skal ha unnødvendig vondt også viss noe kan gjøres. I forhold til å sove på ryggen kan du jo trøste deg med at det kommer du antakelig ikke til å klare så veldig lenge uansett. Etterhvert som magen blir større og tyngre presser den på blodårer som gir deg blodtrykksfall. Tror de aller fleste gravide får det. Jeg har det ikke så galt nå, men før jul hadde jeg problemer med å ligge på ryggen på ultralyd fordi jeg ble dårlig av det.

Jeg fikk problemer med ryggen når jeg var rundt 2,5 mnd på vei. Trodde det var bekkenlåsing så ble anbefalt en kiropraktor/fysioterapaut (hun er begge deler). Viste seg å vere muskelspenninger så det kom seg nokså fort. Merket det med vondt i korsryggen, på utsiden av hoftene og som gangsperr i lårene. Hadde intensive behandlinger to første ukene og har gått på "vedlikeholdsbehandling" hver 14 dag og nå på slutten hver uke. Det har gjort at nattesøvnen kom tilbake :)

Jeg trappet ned jobbingen rundt uke 25 (kontorjobb), gikk ned i 70% og 100% sykmeldt fra ca uke 30. Jeg syns også 20 høres tidlig ut, når jeg trappet ned i uke 25 var det rett og slett fordi jeg trengte å sove lengre om morgenen/bruke lengre tid på å kome meg ut av huset da jeg ble dårlig (kvalm og svimmel og fikk blodtrykksfall) viss jeg ikke sov nok. Det har nok mye med hvilken jobb man har og hvordan arbeidsgiver kan tilrettelegge arbeidet for deg. Jeg hadde heldigvis sommerferie de ukene det var verst.
Tusen takk for svar! Jeg kjenner det skikkelig i korsryggen, lårene og rumpen. Drar til legen neste uke for å få henvisning til behandling. Jeg sitter mye i jobben min og lett for å stivne til.

Jeg har tenkt bekkenlåsning, men samboeren da muskelspenninger så kan hende det er han som har rett. Fikk du henvisning av legen?

Tusen takk for svar! Jeg kjenner det skikkelig i korsryggen, lårene og rumpen. Drar til legen neste uke for å få henvisning til behandling. Jeg sitter mye i jobben min og lett for å stivne til.

Jeg har tenkt bekkenlåsning, men samboeren da muskelspenninger så kan hende det er han som har rett. Fikk du henvisning av legen?

Nei, jeg gikk aldri til legen for å få henvising, fant meg en privat og ringte dit. Kunne nok fått det litt billigere om jeg hadde tatt det via legen, men da hadde jeg nok ikke kommet til så kjapt som jeg gjorde.

Tok fastende blodsukker i dag. Har du tatt belastningstest?

Har faktisk tatt to belastningstester(var det det het ja, hehe) nå. Hadde 9,2 på første, så legen var bekymra... så måtte jaggu ta ein te denna veko... men var 7,6 da.... så d va innafor... men ny test om ein mnd, snakk om oppfølging her! Håpe eg sleppe svangerskapdiabetes! Men 180 kr for ein boks med sukker!!! Galskap!

Har faktisk tatt to belastningstester(var det det het ja, hehe) nå. Hadde 9,2 på første, så legen var bekymra... så måtte jaggu ta ein te denna veko... men var 7,6 da.... så d va innafor... men ny test om ein mnd, snakk om oppfølging her! Håpe eg sleppe svangerskapdiabetes! Men 180 kr for ein boks med sukker!!! Galskap!

2?!?! Åh, my! Føler med deg![emoji85][emoji23] siste måling var jo ok, håper det holder seg slik! [emoji1]
Vi har vell en økt sjanse for både sv.diabetes og sv.forgiftning siden vi bærer på flerlinger, så det er jo kjempebra de passer på oss[emoji1]

2?!?! Åh, my! Føler med deg![emoji85][emoji23] siste måling var jo ok, håper det holder seg slik! [emoji1]
Vi har vell en økt sjanse for både sv.diabetes og sv.forgiftning siden vi bærer på flerlinger, så det er jo kjempebra de passer på oss[emoji1]

Ja,to på ei veka...ikkje nåke særlig... men men , gjekk greit te tross for brekningar , forferdelig søtt og ekkel den det sukkerblandinga. Og eg som ikkje kan fordra for søte ting i utgangspunktet.

Gratulerer med tvillinger :) [emoji173]

Skal heldigvis ikke ha mere enn 1 :)

Greitt å barra ta alt i ein sleng, hehehe. Blir nok hektisk ein periode ja, men begynne sakte men sikkert åvenna meg te tanken. Og så blir d jo heilt topp for dei å ha ein lekekamerat i nærheten heila tio [emoji2]

Back
Topp