VI SKAL HA TVILLINGER! 

Har vært på tidlig ul i dag, og fikk veldig fort se en liten krabat på skjermen. Gynekologen flyttet litt på maskinen, og da dukket det opp en til!!!!!
Er overveldet, men veldig glad! Har håpet på tvillinger, men siden det ikke er noen tvillinger i familien har jeg egentlig ikke trodd at det kom til å skje... Og så har det skjedd likevel!
Gynekologen mente at 11+4 stemte veldig bra, så terminen har ikke flyttet seg. Babyene er 4,7 cm og 4,8 cm. Nakkefolden så helt normal ut på begge, sjansen for ryggmargsbrokk og leppespalte er liten på begge, de har velutviklede hjerner sa han, de har magesekk, urinblære, to øyne hver, nese, fem fingre (eller 20 til sammen), to bein hver, og vi fikk høre hjertelyden på begge to. Fantastisk!

Har både håpet på tvillinger, lest en del om det, og hver gang samboer og jeg snakker om navn finner jeg gjerne to navn som passer fint sammen. Har sagt mange ganger "hvis det blir tvillinger, så....". Er akkurat som kroppen min har prøvd å fortelle meg at det er tvillinger. Seinest i dag morges da jeg skulle i dusjen strøk jeg meg over magen og tenkte på hvordan det blir å fortelle til folk at jeg er gravid, så for meg hvordan jeg skulle fortelle at "det er to inni der". Og det var jo mange timer før vi skulle på ul!
Jeg er så utrolig lykkelig! Dette har vært verdens beste dag!
----------------
EDIT: Vil bare legge til at jeg har hatt et nesten symptomfritt svangerskap, og de få symptomene jeg hadde forsvant da jeg var 10 uker på vei. Til dere som er bekymret; slapp av og nyt at dere ikke har store plager. Man kan til og med bære tvillinger uten å egentlig merke noe særlig til at man er gravid

Har vært på tidlig ul i dag, og fikk veldig fort se en liten krabat på skjermen. Gynekologen flyttet litt på maskinen, og da dukket det opp en til!!!!!
Er overveldet, men veldig glad! Har håpet på tvillinger, men siden det ikke er noen tvillinger i familien har jeg egentlig ikke trodd at det kom til å skje... Og så har det skjedd likevel!Gynekologen mente at 11+4 stemte veldig bra, så terminen har ikke flyttet seg. Babyene er 4,7 cm og 4,8 cm. Nakkefolden så helt normal ut på begge, sjansen for ryggmargsbrokk og leppespalte er liten på begge, de har velutviklede hjerner sa han, de har magesekk, urinblære, to øyne hver, nese, fem fingre (eller 20 til sammen), to bein hver, og vi fikk høre hjertelyden på begge to. Fantastisk!

Har både håpet på tvillinger, lest en del om det, og hver gang samboer og jeg snakker om navn finner jeg gjerne to navn som passer fint sammen. Har sagt mange ganger "hvis det blir tvillinger, så....". Er akkurat som kroppen min har prøvd å fortelle meg at det er tvillinger. Seinest i dag morges da jeg skulle i dusjen strøk jeg meg over magen og tenkte på hvordan det blir å fortelle til folk at jeg er gravid, så for meg hvordan jeg skulle fortelle at "det er to inni der". Og det var jo mange timer før vi skulle på ul!
Jeg er så utrolig lykkelig! Dette har vært verdens beste dag!

----------------
EDIT: Vil bare legge til at jeg har hatt et nesten symptomfritt svangerskap, og de få symptomene jeg hadde forsvant da jeg var 10 uker på vei. Til dere som er bekymret; slapp av og nyt at dere ikke har store plager. Man kan til og med bære tvillinger uten å egentlig merke noe særlig til at man er gravid
Last edited:
Gratulerer