Hvordan går det med alle tvillinggravide/-mødre?
Jeg trenger litt motivasjon eller positivitet eller hva jeg skal si. Er idag 36+0, og er superglad for å ha kommet så langt! Ble lagt inn på Ahus for ca 3 uker siden, med veldig sterke og regelmessige kynnere. Jeg så (og kjente) toppene hver gang jeg tok ctg, med ca 6 min mellomrom. Søndag for to uker siden trodde "alle" jeg skulle føde, da kalt de det rier (premature), satte veneflon osv, men ingen åpning. Det var jo i grunnen veldig fint at de ikke kom så tidlig, selv om jeg ble fortalt om den magiske 34 ukersgrensa hvor de ikke lenger prøver å stoppe fødsel. I forbindelse med alt dette her tok de flere vekstestimeringer hvor det viser seg at tv2 ikke vokser som hun skal. Legen ble veldig bekymret og sa at hvis ikke ctg'en er fin, så må vi ta de nå, da det ikke er forsvarlig å la de (eller da spesielt tv2) være i magen lenger. Ctg'en var i grenseland sa hun og vi ble sendt hjem. Hun ville ta ny vekstestimering uka etter (altså denne uka), og vi ble satt opp onsdag som var. Dro hjem og var lei meg og nervøs for hvordan det gikk med tv2. Så kommer vi på onsdag, ny lege. Denne legen mente det var totalt bortkastet med ny vekstestimering allerede 6 dager etter forrige, og at det bare ville gi misvisende tall. Tok ul for å se etter trivselstegn, samt ny ctg. De var visst greie, og legen satt meg opp til ny ul og ctg i morgen og ny vekstestimering torsdag. Jeg har hele tiden kjent mindre liv fra tv2, pga leie og morkake, så har derfor også ringt inn til sykehuset for å få ctg -bekreftelse på at hun har det greit. De siste gangene har vi fått kommentarer som "er dere her IGJEN" osv, forrige helg var vi inne pga lite liv og jm sa: "kan ikke du fortelle meg hvordan de ligger så jeg slipper å lese journalen din".. Altså.. Hvis du som jm skal undersøke meg pga at jeg er bekymret, så forventer jeg faktisk at du leser journalen min for å finne ut hva legen osv sier, og om det er noen grunn til bekymring osv. Hvertfall når hun vet at vi har vært inne en del..
Så nå er jeg så bekymret, har jo fortsatt ikke fått noe svar på om tv2 vokser noe mer eller hva som skjer.. Også har jeg så vondt overalt, kynnerne er så sterke, magen er konstant hard og vond, og ryggen er helt forferdelig. Jeg husker ikke sist jeg fikk mer enn en time sammenhengende søvn.
Jeg håper at vi får positive svar på torsdag, og at de nå kan komme snart. Nå orker jeg snart ikke mer.. Har en fireåring fra før som jeg har konstant dårlig samvittighet for oppi alt.
Beklager dette lange innlegget, måtte bare få det ut [emoji85] er ikke så mange jeg kjenner som har erfaring med tvillinger, og det første svangerskapet mitt (med 1) var ikke i nærheten så j.... som dette her, synes ikke det kan sammenlignes en gang.
Jeg vet at det ikke er lenge igjen uansett, men går med konstant bekymring, dårlig samvittighet, smerter og søvnløshet. Føler hver dag varer en evighet..