Tverrleie

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Vært på kontroll i dag. Lillegutt lå i tverrleie, har gjort det på de 3 siste UL. Kjenner jeg blir en smule bekymret, selv om det er veldig tidlig. Men med mine 2 første lå de med hodet ned hele tiden etter uke 25. Noen andre som vet leie på sin baby? :)

Min ligger i seteleie, og jeg er 28+4.. Er absolutt ikke bekymret! Snur seg helt sikkert til uke 36-37 :-) maaaange uker igjen..

Var på sjekk 25+6 på UL og da lå han i tverrleie. Får håpe han snur seg. Kusina hans gjorde også det og det endte i keisersnitt. Får bare håpe at likt utseende ikke trenger å bety alt med hvordan de oppfører seg i magen, for maken til å være lik til et søskenbarn og kan se det på et 3D-bilde ;)

Min ligger enten i tverrleie (gjorde det idag god jordmor) eller i seteleie (det gjorde han sist gang). Har faktisk ikke tenkt over at det kan by på problemer :p Forhåpentligvis vet han hva han driver med der inne og snur seg når tiden er inne!

Han her turner rundt hver dag, er 28+5 i dag :) lå i seteleie sist på ultralyd i uke 26, idag ligger han med hodet ned, men som sagt - han turner rundt hver dag :p

Er 27+ 4 og er tverrleie på frøkna her også. Men beskymrer meg ikke så mye for det enda:) som oftest peiler de seg nedover mot slutten ❤️

Min snur seg rundt hele dagen.. Hun har vel vært innom alt i dag :) Mine to andre har vært festet før uke 29, men ikke denne ;) Har god tid enda på å snu seg..

Sjekker jordmor det med hendene? Ikke sjekket på meg enda hvertfall, er 31+1 så aner ikke ;)

Sjekket det nå i uke 28 for meg. Men jeg visste jo allerede hvordan hun lå siden jeg hadde vært på ul 3 dager før.

Sjekker jordmor det med hendene? Ikke sjekket på meg enda hvertfall, er 31+1 så aner ikke ;)

Min jm prøvde på kontrollen i uke 28, og mente det var hodeleie. Men var på ultralyd dagen etter, og da var det sete. Kan ha snudd seg i mellomtiden, og kan være veldig vanskelig å kjenne så tidlig... Men de må kjenne med hendene ja!

Hvis jm ikke er sikkert på leie, må man til ekstra sjekk da? Hvordan kan de være sikker på det?
Godt å se at det er flere mellom 25-30 som har baby i tverrleie eller seteleie. Da er det nok mer normalt enn unormalt.
Sjekker de vaginalt på noe måte siste mnd før fødsel om hodet har festet seg?

Hvis jm ikke er sikkert på leie, må man til ekstra sjekk da? Hvordan kan de være sikker på det?
Godt å se at det er flere mellom 25-30 som har baby i tverrleie eller seteleie. Da er det nok mer normalt enn unormalt.
Jordmor sjekker utenpå. De er vell ganske drevne på å kjenne om det er hodet eller ikke som ligger ned. Har følt meg trygg tidligere hvertfall, og virkelig kjent at hun har hatt tak rundt hodet på dem :)

Min ligger enten i tverrleie (gjorde det idag god jordmor) eller i seteleie (det gjorde han sist gang). Har faktisk ikke tenkt over at det kan by på problemer :p Forhåpentligvis vet han hva han driver med der inne og snur seg når tiden er inne!
Samme som gullet her☺

Hvis jordmor ikke er sikker etter uke 36, må man på ultralyd ja :-) De sjekker utenpå, og ikke vaginalt.

I uke 26 lå han i hodeleie, uke 29 seteleie og idag er jeg 30+5 og er nesten helt sikker på at han har snudd seg til hodeleie igjen. Han spreller rundt inni der hele tiden:P

Back
Topp