Tverrleie

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hvordan kjennes det ut? Kjenner plutselig masse spark oppe ved mellomgulvet og det har romstert inne i magen min i hele dag. Mistenker at det er en som driver å flytter litt på seg der inne..

Min lille frøken lå i seteleie/tverrleie ved sist kontroll og jeg tror ikke hun har flyttet seg. Hun er altså ikke helt i tverrleie men ligger med rumpa ned og litt på skrå. Så hodet stikker ut på høyre side mens føttene er tydelige langt ute i siden av magen på venstre side. Det er faktisk skikkelig ubehagelig når hun sparker hardt så langt ute i siden. Og magen er veldig ofte helt skjev og rar. Spesielt når jeg har kynnere. Hun har vært mer eller mindre i samme leie i flere uker nå, så jeg begynner å bli litt engstelig for at hun skal bli sittende...

Her snur hun seg veldig ofte tror jeg , men senest i formiddag så kjente jeg henne tydelig høyt oppe til høyre så langt nede til venstre samtidig , så litt på tvers da kanskje :p

De kan nok snu seg endel rundt enda.. Når min lå i tverrleie, så kjente jeg tydelig hodet på ene siden og rumpa på andre siden av magen. Spark kjente jeg mest nede da..
Tror faktisk de kan sparke helt oppe selv om de ligger med hodet ned også..
Jeg har igrunn mistet helt oversikt over hvordan min ligger, er enten på skrå, hodet ned eller rumpa ned, og spark varierer fra oppe, midt på magen, høyre side og venstre side og bakover... Han turner nok rundt :)

Når han lå i tverrleie, så var det veldig ubehagelig, og magen fikk en rar fasong også. Sparkene kjente jeg mest nedover på høyre side, men det hendte at han lå med rygg ned og sparkene var opp mot ribbein. Mest behagelige var når han var i seteleie. Siden uke 30/31 har han vært i hodeleie og det er litt slitsomt. Plantet seg godt ned og nedpresset er konstant. Veldig ømt for tiden. Hodet ned og rygg mot venstre. Kjenner mye spark på midten og på høyreside.

Jeg har hatt konstant nedpress i ukesvis, han har ligget med hode ned. I morges kjente jeg hikking på venstre side under ribbena, så nå må han ha snudd seg. Nedpresset er også borte..

Jeg har hatt konstant nedpress i ukesvis, han har ligget med hode ned. I morges kjente jeg hikking på venstre side under ribbena, så nå må han ha snudd seg. Nedpresset er også borte..
Fikk du bekreftet dette på UL eller var det jordmor/lege som trykte ihjel nede rett over skambeinet? Eller kanskje du bare kjente dette selv?

Er ikke sikkert han har snudd seg til seteleie, selv om du kjenner hikking andre steder enn nede ved symfysen/bekkenet! Det kommer helt an på hvordan babyen ligger med ryggen sin... En kan godt kjenne hikkingen ganske langt oppe med baby i hodeleie.

Er ikke sikkert han har snudd seg til seteleie, selv om du kjenner hikking andre steder enn nede ved symfysen/bekkenet! Det kommer helt an på hvordan babyen ligger med ryggen sin... En kan godt kjenne hikkingen ganske langt oppe med baby i hodeleie.
Signerer denne. Er ikke bare hodet som rykker til når han/hun hikker :) så lillegutt hikke på UL en gang, og da kjente jeg hele magen rykke til.

Hvordan kjennes det ut? Kjenner plutselig masse spark oppe ved mellomgulvet og det har romstert inne i magen min i hele dag. Mistenker at det er en som driver å flytter litt på seg der inne..
Og der la lille seg til rette for ettermiddagen, i tverrleie! Og det fører til kynnere!! Meget ubehagelig. Stikker ut både på venstre og høyre side, og når jeg dytter på ene siden, så kjenner jeg at den andre kommer mer ut... Har ikke kjent spark enda, men kjennes ut som ryggen ligger ut, så da sparker han vel innover..
Får håpe han tar til fornuft og snur seg innen kort tid..

Fikk du bekreftet dette på UL eller var det jordmor/lege som trykte ihjel nede rett over skambeinet? Eller kanskje du bare kjente dette selv?

Hehe, det var jordmor som trykte i uke 28.. Etter dette virket det som om han bare byttet side fra høyre til venstre liksom, men nå kjennes alt annerledes. Er i uke 32 nå.

Ok, blir spennende å følge med på han i kveld:-)

Hehe, det var jordmor som trykte i uke 28.. Etter dette virket det som om han bare byttet side fra høyre til venstre liksom, men nå kjennes alt annerledes. Er i uke 32 nå.
Siden forrige uke har han holdt seg på venstreside med beina mot høyre, håper han ligger sånn og ikke snur seg :p er den siden som er minst øm. Det var så ubehagelig når jordmor trykte nedi der og rundt på magen! Kunne kjenne selv hvordan han lå når hun gjorde det :p så rar følelse. Selv tør jeg ikke trykke så hardt på magen

Jeg aner ikke hvordan lille ligger nå, men han turnet rundt i går og i natt. Kynnere/strekk er bare forbokstaven på denne dansefesten :p men nå ligger han stille igjen, forhåpentligvis med hodet ned.

Back
Topp