tvangssalg

inamaria

Elsker forumet
nei, det gjelder ikke meg, men når en leilighet tvangsselges, hva tenker dere da?
altså, kan dere se for dere at en person sitter igjen med noen formue ved tvangssalg av en leilighet med en verdi på ca 500 000?

nei da tar som regel banken og andre kreditorer ALLT!

vi kjøpte leiligheten vår på tvangssalg og jeg vet han som eide den tapte veldig på salget!

De henter vel alt av verdier FØR et evt. tvangssalg..? Så nei, jeg ser ikke for meg at de sitter med formue etterpå..

Kravet som ligger til grunn for tvangssalg trenger ikke vær spesielt stort...

Men det er ikke sannsynlig at selgeren sitter igjen med spesielt mye, nei.

nope.. er vel en grunn til at den blir tvangssolgt.. har vel som regel gått en tid uten at noe er blitt betalt da.. så tror ikke man blir så rik av det [:)]

ORIGINAL: Froskegele

De henter vel alt av verdier FØR et evt. tvangssalg..? Så nei, jeg ser ikke for meg at de sitter med formue etterpå..
man tar bare verdier der omsetningskostnadene ikke overstiger det man får igjen.
Så om ikke den som skylder penger selger ting selv av mindre verdi, så er det ingen andre som gjør det.

ved tvangssalg bryr ikke kreditorene seg om hva de får for leiligheten, så lenge de får så gjelda dekkes. For å sitte igjen med noe, bør vedkommende selge selv og betale ned gjeld.

Tja, det er jo mulig at eieren sitter igjen med noe. Men det er nok ikke hovedregelen. Har man en eiendom tar jo gjerne kreditorene pant. For at et tvangssalg skal gå gjennom må alle panthaverene som har prioritet foran den som begjærer tvangssalg få dekning, og da er det som regel lite igjen. Men unntak finnes jo.

ORIGINAL: hissigproppen

man tar bare verdier der omsetningskostnadene ikke overstiger det man får igjen.
Så om ikke den som skylder penger selger ting selv av mindre verdi, så er det ingen andre som gjør det.

Jeg tenkte på formue som "penger på bok" i dette tilfellet.. [:)]

ORIGINAL: hissigproppen

Jeg tenkte på formue som "penger på bok" i dette tilfellet.. [:)]
oftest ja [:)]
Men om kravet overstiger penger på bok, så tar de ikke "omveien" om å innkreve det som oftest.

takk. akkurat de svarene jeg ville ha. da fikk jeg en bekreftelse på hvem idioten er i denne saken [8D]

vi har fått godkjent bud på tvangssalg...

syns virkelig synd på den jenta...vi har fått info om ALT hun skylder!! og hun sitter virkelig dårlig i det!!! etter leiligheten er solgt...hun sitter igjenn med mer i gjeld som det vi la inn bud på...

så de som er på tvangssalg...de tjener ikke på det..

ORIGINAL: Pijah

ved tvangssalg bryr ikke kreditorene seg om hva de får for leiligheten, så lenge de får så gjelda dekkes. For å sitte igjen med noe, bør vedkommende selge selv og betale ned gjeld.

Back
Topp