Tungpustet?

Aug_blomst

Blir kjent med forumet
Noen av dere som også sliter med tung pust ved leggetid? Hver kveld når jeg legger meg puster jeg skikkelig tungt i ca 10 min før det stabiliserer seg.. Ordentlig slitsomt :/
 
Jeg er litt plaget med det, men har astma, så vet ikke helt hva som er grunnen... Har måttet bytte til en dårligere medisin, og det merker jeg ganske godt egentlig!!

Kan bli slitsomt når jeg i tillegg får magen som presser på lungene og blir tungpustet av det i tillegg...
 
Ja, jeg er på en måte tett i nesa, så må puste gjennom munnen ellers puster jeg supertungt.. Men det er bare når jeg går å legger meg
 
Jeg føler meg tungpusten når som helst på dagen, merker det godt hvis jeg prater... Har ikke astma eller noe sånt, har noen kg for mye, men aldri registrert dette tidligere...
 
Jeg er slank (ak på grensa til undervektig ifølge jm, noe som bekymrey henne. Men jeg spiser vanligvis myye så er bare sånn:p)
Men er så tett i nesa og av en eller annen merkelig grunn blir jeg lettere andpusten nå enn tidligere. Blir andpusten av gå i høyt tempo opp bakken her vi bor, det blir jeg ikke tll vanlig :p
Har ikke astma heller.
 
Jeg og blir fort andpusten.. Ikke nødvendigvis om kvelden, men skal ikke lange trappa eller bakken til før jeg puster skikkelig tungt.. Bakker eller trapper som har vært null problem å gå opp før!
 
Det er ganske vanlig å bli andpusten når man er gravid, da man har større blodvolum, og hjertet må banke fortere! Derfor blir man andpusten av ting man ikke merket tidligere;)
 
Det er ganske vanlig å bli andpusten når man er gravid, da man har større blodvolum, og hjertet må banke fortere! Derfor blir man andpusten av ting man ikke merket tidligere;)

Ja, mener å huske at jeg leste det en gang at det hadde noe med blodvolumet å gjøre! Men likevel føler man seg VELDIG lat når en trapp er slitsom :p Spesielt når ingen vet om graviditeten :p
 
Ja, mener å huske at jeg leste det en gang at det hadde noe med blodvolumet å gjøre! Men likevel føler man seg VELDIG lat når en trapp er slitsom :p Spesielt når ingen vet om graviditeten :p
Jepp, føler jeg går rundt som en hvalross her også:p særlig opp fra lunsj, når man er god og mett i tillegg! Hehe...
 
Så godt å høre at det er flere av oss! Fikk nemlig lungebetennelse i jula,så var litt redd for at jeg fortsatt var preget av det... Men begynner å kjenne at jeg blir fortere tungpustet i trapper og bakker også nå. Så dette blir morro til sommeren jenter,når vi blir liggende å pese i vannkanten som stranda hvaler :p
 
Her også. Blitt mer tett i nese og "systemet" ila de siste fire ukene. Har fått påvist en underliggende astma, og legen hørte en liten ulyd i uke 12 (er 15 nå) som kan delvis forklare at pusten min er litt svekket fra før graviditeten. Merker det fort dersom meg skal skynte meg med ting, gå opp trapper og slikt. Ikke i dårlig form altså, trente 3-4 med mye klatring og normalvektig, så dette kom av graviditeten :p
 
Jeg er veldig tett i pusten ( har astma). Tør ikke bruke symbicort, bruker bare bricanyl. Også har jeg vært tett i nesen i mangen uker nå føler jeg. Slitsom og spise og tenker bare på at jeg bare er 13 uker og tenker litt på hvordan det kommer til å gå når jeg er høygravid hehe:) Noen her som har erfaring med bricanyl og er gravid? Før jeg ble gravid nå brukte jeg kun den når jeg skulle trene, nå bruker jeg den MANGE ganger til dagen og natten og føler ikke det heller er særlig bra?
 
Jeg og blir fort andpusten.. Ikke nødvendigvis om kvelden, men skal ikke lange trappa eller bakken til før jeg puster skikkelig tungt.. Bakker eller trapper som har vært null problem å gå opp før!

Akkurat likt her! Må jo bruke 5 min for å komme meg bare etter å ha gått opp en trapp, før jeg kan prate :p haha
 
Har kontor i 3 etg så trikset er å gå sent opp trappene:p
blir værre når in vollene ++ blir presset opp og får det trangt. På slutten sist kunne jeg ikke ligge nede, da fikk jeg ikke puste. Måtte ha minst 2 puter og ligge høyere så jeg fikk puste litt. Sleit med å prate, var så slitsomt. Tygge mat var slitsomt.. gruer meg allerede til den perioden! Håper jeg slipper unna. Var med mamma og de til Danmark rett før termin og sov på rom med mi søster. Da vi skulle sove pustet og peset jeg jo litt da jeg slet med pusten. Hun måtte til slutt spørre meg hva f jeg holdt på med:p
 
Jeg er ofte tungpustet om kvelden når jeg legger meg. Har noen kilo for mye i tillegg til astma.
Å gå trappen ned i kjelleren og opp igjen er helt pyton....
puster og peser og kommer meg såvidt opp siste trinnet :p:rolleyes:
 
Noen av dere som også sliter med tung pust ved leggetid? Hver kveld når jeg legger meg puster jeg skikkelig tungt i ca 10 min før det stabiliserer seg.. Ordentlig slitsomt :/

Sniker fra mars her.

Hadde/Har samme problemet, sammen med økt puls (virket som om hjertet dunket hardere enn ellers) Snakket med jordmor om det, og hun sa det var helt normalt, og ikke noe farlig.
 
Back
Topp