Tunge løft

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Lurer på når i svangerskapet det begynner å bli skadelig for babyen med tunge løft..
Er forholdsvis godt trent fra før, men vil jo ikke at noe skal gå utover mini :)
Noen som vet?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Da jeg var på ul 6+4 hos Gyn sa hun at jeg burde unngå trening og tunge løft frem til uke 12. Trodde man kunne trene og løfte som normalt, jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hm...trening kan man vel gjøre. Det er bare bra så lenge man orker.
Jeg trener kampsport, og fikk beskjed om å unngå kontakt ETTER uke 12 for da begynner livmora å vokse oppover. Tenker at det kanskje gjelder løft og, men usikker.
Jeg trener ikke med kontakt nå heller da. Ikke nødvendig å utsette den lille for evnt. slag :)

Tunge løft i form av trening skal gå bra så lenge du orker da dette er en kontrollert øvelse hvor du bruker de riktige muskler og riktig holdning. Tunge løft i forbindelse med jobb der i mot skal en være litt mer forsiktig med på sikt og er opp til hver enkel å vurdere hvor mye en orker. Viktig å bruke alle typer hjelpemidler som finnes for tunge løft så en bevarer ryggen
Og hvis en ikke klarer ta en prat med legen og sjefen så du får tilrettelegging

Sent from my iPhone using BV Forum

Men er det kun utifra hvordan kroppen takler det, eller er det en annen risiko iforhold til baby?

Holdningsmessig er ikke noe problem, da dette er greit innøvd. Utfra kroppen klarer jeg nok å dømme, men lurer mer på i forhold til fare for foster:)

Jeg trodde man skulle unngå tunge løft fra med en gang man fant ut man er gravid, jeg.. Men ser andre skriver andre ting :) Jeg ville hvertfall ikke tatt noen sjangser!

Back
Topp