Tullete dagsøvn

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Åhh blir så lei av meg selv har klaget over dagsøvn nå i 5 mnd i strekk føler jeg! d er bare så mye tull, får aldri inn en rutine! Noen ganger er ha dødstrøtt kl 10 og kan sovne rimelig raskt. Men stort sett så styrer han i 1-1,5 time i senga før det blir stille, ligger å
Sparker, leker og styrer. Driter seg gjerne ut 2 ganger da har han vist tydelige tegn til trøtthet, men blir helt oppkvikket når han kommer i senga. Sover fra 19 ca til 06-0630. Sover bare 1 dupp på 1-1,5 t så prøver å dryge den litt til rundt 11 ivertfall. Har prøvd å legge tidligere men da blir det aaaaaalt for lenge å være våken til kvelden da det ikke går å få inn 1 dupp til. Hvordan er deres? Sovner så fort de legger sine søte hoder på puten?
 
Vi triller vogn. Ikke sjans at han sovner i senga
 
Eg bruker å sove ilag med han dei dagane han er heime og vi prøver å holde ca samme rutine som i barnehagen, dvs frå ca 11.30-12.00 og då søv han alt frå 1 til 2,5 time. (Han søv kortare om han ligg aleine) Og han bruker ikkje så lange tida på å sovne heldigvis :)
 
Her er det også litt tull om dagen. Hun trives ikke så godt i vogna lenger, prøver å snu seg rundt hele tiden, og har hun på sele, setter hun seg fast og får litt småpanikk og våkner. Har hun ikke på sele, snur hun seg over på magen, men det er ubehagelig, så da våkner hun :/ Hun sov faktisk en dupp på sofaen her om dagen, da sov hun i 3! timer! Blir spennende hvordan hun sover i sommer på ferie. Har ikke sjans til å være inne med henne i to timer hver dag.
 
Her har det stort sett vært stabilt med dagsovingen og jeg merker veldig fort på henne når hun trenger å sove. Står opp rundt 8-9 og legger seg fra 11-1230/1300. Pleier å sove 1-1,5 fra 1600 og utover også, men det kommer noen ganger litt an på hva vi gjør (om vi er ute, på besøk osv). Hun sover best og lengst i senga på dagen. Men tenker å "øve" litt mer på vognsoving igjen, siden hun må sove i vogn i barnehagen til høsten. :)
 
Her er det to dupper på dagtid.. Den første i 07.30/08.00 tiden og en rundt 14.00. Har dagmamma så ikke helt inn i det da, men nå har han startet med langluren sin på første lur 1, 5 til 2 timer og en på 1 time. Legger seg fint i vognen på dagtid, men tar det igjen på kvelden med sang og turn i senga.
 
Litt tull her også nå. Han har pleid å hatt første luren på 2-4 timer, men i flere uker har han nå flere dager der han sover kun 1-1,5 time. Så er det et styr å få lagt han senere som ender med at jeg gir opp eller legger han enda senere. Før var andre lur på 1-1,5, nå tidvis 30minutt eller en time. Så plutselig en dag kan han sove fra 14-17, liksom...
Mye rot. Og kan være sinnsykt sur på ettermiddagen.

Nå er kl 10 straks og han nekter første lur. :p
 
Litt tull her også nå. Han har pleid å hatt første luren på 2-4 timer, men i flere uker har han nå flere dager der han sover kun 1-1,5 time. Så er det et styr å få lagt han senere som ender med at jeg gir opp eller legger han enda senere. Før var andre lur på 1-1,5, nå tidvis 30minutt eller en time. Så plutselig en dag kan han sove fra 14-17, liksom...
Mye rot. Og kan være sinnsykt sur på ettermiddagen.

Nå er kl 10 straks og han nekter første lur. :p

Mulighet for at han kanskje er klar for bare en hvil?
 
Mulighet for at han kanskje er klar for bare en hvil?

Har lurt på det, men han vingler fælt. Aner ikke hva som skjedde idag. Han sovnet ikke før halv ett og sov til tre. Pottesur en time senere. Imorgen sover han vel to timer på formiddagen og en time eller to på ettermiddagen, osv osv...
 
Litt tull her også nå. Han har pleid å hatt første luren på 2-4 timer, men i flere uker har han nå flere dager der han sover kun 1-1,5 time. Så er det et styr å få lagt han senere som ender med at jeg gir opp eller legger han enda senere. Før var andre lur på 1-1,5, nå tidvis 30minutt eller en time. Så plutselig en dag kan han sove fra 14-17, liksom...
Mye rot. Og kan være sinnsykt sur på ettermiddagen.

Nå er kl 10 straks og han nekter første lur. :p
Shit! Sover han opptil 5,5 timer på dagen?! Mi har dager hvor hun sover kun 30min ila hele dagen..
 
Har lurt på det, men han vingler fælt. Aner ikke hva som skjedde idag. Han sovnet ikke før halv ett og sov til tre. Pottesur en time senere. Imorgen sover han vel to timer på formiddagen og en time eller to på ettermiddagen, osv osv...

Hørtes vertfall veldig ut som min da tiden før vi kuttet ned til 1 hvil. Bare at min bare var ca 9 mnd. Etter noen dager innkjøring i nye rutiner så sov han bedre og totalt lengre enn hva han gjorde på 2 hviler. Kveldene ble også mye bedre da :) ikke sikkert det blir likt for dere, men 1 hvil i stedet for 2 bedret ting mye her vertfall :)
 
Hørtes vertfall veldig ut som min da tiden før vi kuttet ned til 1 hvil. Bare at min bare var ca 9 mnd. Etter noen dager innkjøring i nye rutiner så sov han bedre og totalt lengre enn hva han gjorde på 2 hviler. Kveldene ble også mye bedre da :) ikke sikkert det blir likt for dere, men 1 hvil i stedet for 2 bedret ting mye her vertfall :)

Har prøvd det før, men kanskje vi får prøve igjen i en lenger periode. Men syns det er vanskelig. Han er så sur og jeg er fryktelig sliten.
 
Jepp. :p Spørs om det må kuttes på, men jeg syns det er vanskelig...
Hørtes deilig ut med så mye pause på dagen da! Men slitsomt når det bare blir tull med sovingen! Synes og det er vanskelig med dagsoving pga vi tipper mellom 2 og 1 dupp. Hun sover som regel ikke mer enn 30-45min i slengen så når hun våkner i 5-6 tiden på morgenen blir det for lite med bare en dupp. Hun blir fort trøtt på formiddagen, men på ettermiddagen kan hun gå lenge. Fra halv ett til hun legger seg i sjutida går helt fint, men idealet er kanskje fra 14 til 19. Men jeg har funnet ut at det som regel er bedre å tyne henne litt på å være våken lenger enn å pakke inn for mye soving som resulterer i bare tull til natta.. Tipper ting løser seg når hun begynner i barnehagen i august :)
 
Hørtes deilig ut med så mye pause på dagen da! Men slitsomt når det bare blir tull med sovingen! Synes og det er vanskelig med dagsoving pga vi tipper mellom 2 og 1 dupp. Hun sover som regel ikke mer enn 30-45min i slengen så når hun våkner i 5-6 tiden på morgenen blir det for lite med bare en dupp. Hun blir fort trøtt på formiddagen, men på ettermiddagen kan hun gå lenge. Fra halv ett til hun legger seg i sjutida går helt fint, men idealet er kanskje fra 14 til 19. Men jeg har funnet ut at det som regel er bedre å tyne henne litt på å være våken lenger enn å pakke inn for mye soving som resulterer i bare tull til natta.. Tipper ting løser seg når hun begynner i barnehagen i august :)

Ja, det er godt. ;) Og så blir man slitt i flere retninger - skal jeg sove, gjøre husarbeid eller spise mens jeg ser serier på iPad? :p

Får håpe det bedrer seg etter barnehagestart. Det blir jo en hel annen hverdag for dem, og vil nok gjøre dem mer sliten når kvelden kommer. :)
 
Ja, det er godt. ;) Og så blir man slitt i flere retninger - skal jeg sove, gjøre husarbeid eller spise mens jeg ser serier på iPad? :p

Får håpe det bedrer seg etter barnehagestart. Det blir jo en hel annen hverdag for dem, og vil nok gjøre dem mer sliten når kvelden kommer. :)
Hehe, de få gangene hun sover mer enn 45min ender vi bare opp med å gå rundt oss selv og lurer på hva som skjer og hva vi skal finne på :p Det riktige er da alltid å spise og se på ipad? ;)
 
Back
Topp