Tull om natta

DiaSusa

Forelsket i forumet
Hei!
Snuppa vår har begynt å tulle så veldig om natta.. Vi har hatt gode leggerutiner siden hun var 2mnd. Kl 19 får hun babymassasje, skift til pysj, synger litt og ammer på soverommet. Hun sovner som regel rundt 19.30 pluss/minus noen minutter. Har ofte våknet rundt kl. 03 for en påtår, så har hun sovet videre til 06-07.
Nå derimot våkner hun rundt kl 03 og er lysvåken. Hviner, hyler, ler og babler. Spiser litt når jeg tilbyr puppen, men er ikke åpenbart sulten. Virker ikke som at det er noe magetrøbbel heller.. Så holder hun der gående til 07-08 før hun sover noen timer igjen.
Hun sover jo mange timer før hun våkner, så føler jeg har lite å klage over, men begynner å bli sliten av nattevåk.. BF klarer å sove gjennom alle lydene hennes, kunne ønske jeg også kunne det.
Vi har prøvd å lage et skille på natt og dag, og det er mørkt/dempet lys frem til kl 07. Uaktuelt å stå opp før det da jeg er redd hun kommer til å snu døgnet helt.
Hun får litt grøt med aprikos eller sviskemos ca kl 17, altså 2t før leggetid. Grøten har ikke innvirket på søvnen i det hele tatt, hun har hatt gode søvnrutiner fra hun ble født.
Noen som har noe tips om hva jeg kan prøve? Vanskelig å få en lysvåken baby til å sove..
 
Min har også begynt å skravle og lager masse lyder etter pupp, som han får flere ganger på natta. Lar han bare ligge i senga si å prate, så sovner vi heldigvis etterhvert begge to. Eneste forslaget jeg kan komme på er eget rom eller ørepropper ;)
 
Min har også begynt å skravle og lager masse lyder etter pupp, som han får flere ganger på natta. Lar han bare ligge i senga si å prate, så sovner vi heldigvis etterhvert begge to. Eneste forslaget jeg kan komme på er eget rom eller ørepropper ;)

Hun ligger på eget rom allerede, men vi bor i et eldre hus som er veldig lytt, og har rom vegg i vegg :p Tror ikke jeg har samvittighet til å bruke ørepropper, selvom samboer også kom med det forslaget :p
 
Hun ligger på eget rom allerede, men vi bor i et eldre hus som er veldig lytt, og har rom vegg i vegg :p Tror ikke jeg har samvittighet til å bruke ørepropper, selvom samboer også kom med det forslaget :p
Skjønner det, hadde nok ikke klart det jeg heller ;)
 
Her også er det mye tull om natta. Sirkus en time midt på natta hver natt... og nå har hun blitt så urolig når hun sover i tillegg, så putter inn tutt sikkert en gang i timen, minst.. begynner å bli litt slitsomt!! Vet ikke hva jeg skal gjøre...
Tips?
 
Her også er det mye tull om natta. Sirkus en time midt på natta hver natt... og nå har hun blitt så urolig når hun sover i tillegg, så putter inn tutt sikkert en gang i timen, minst.. begynner å bli litt slitsomt!! Vet ikke hva jeg skal gjøre...
Tips?
Hvis hun sover på samme rom som dere, prøv med ørepropper. Vi har også mye uro på natten, og jeg tror hun er våken, men når jeg slår på lyset så sover hun. Og når jeg begynner å styre med smokken så blir hun bare enda mer urolig. De nettene jeg husker på å ha i ørepropper sover både jeg og hun bedre. Hun må jo få lov å røre seg selv om hun sover, men jeg er fryktelig rask med å forstyrre henne fordi jeg tror hun er våken...
 
Back
Topp