TUL?

To uker siden jordmor sendte henvisningen og ikke fått tildelt noe enda.. frustrerende
Ville kanskje ringt sykehuset å hørt hva som er greia, trodde ikke det skulle ta så lang tid?:scratch
 
To uker siden jordmor sendte henvisningen og ikke fått tildelt noe enda.. frustrerende
Oi! Her hadde jeg fått innkalling til time da jeg gikk ut fra legetime der legen la inn henvisning. Det kjøres sikkert litt ulikt i ulike kommuner, men skader ikke å ringe og mase!
 
En jordmor jeg pratet med i dag ba meg gi det ut uka før jeg purret :eek:
Jeg ville ringt i morgen, værste som kan skje om du ringer i morgen er at hun sier at du må vente! :hilarious: Men jeg er ekstremt utolmodig som person da:laughing001
 
Jeg ville ringt i morgen, værste som kan skje om du ringer i morgen er at hun sier at du må vente! :hilarious: Men jeg er ekstremt utolmodig som person da:laughing001
Er egentlig det jeg også :)
 
Jeg skal på tidlig tidlig ultralyd på sykehuset 19.juli, da er jeg 9+3. Men jeg har ikke fått time i august for den ordinære ultralyden, jeg regner med de setter den opp etter de har sett at alt stemmer den 19 juli :nailbiting: :arghh:
 
Jeg skal på tidlig tidlig ultralyd på sykehuset 19.juli, da er jeg 9+3. Men jeg har ikke fått time i august for den ordinære ultralyden, jeg regner med de setter den opp etter de har sett at alt stemmer den 19 juli :nailbiting: :arghh:
Ooh spennende med tul så tidlig! Her blir alle satt på vent til uke 13-14 pga ferieavvikling- jippi :banghead: Henvisning eller time til oul får man nok etter tul tipper jeg:Heartred
 
Ooh spennende med tul så tidlig! Her blir alle satt på vent til uke 13-14 pga ferieavvikling- jippi :banghead: Henvisning eller time til oul får man nok etter tul tipper jeg:Heartred
Jeg får en ultralyd før tul pga ekstra oppfølgning :Heartred min tul blir vel i august når jeg er imellom 11-13 uker :happy:
 
Jeg får en ultralyd før tul pga ekstra oppfølgning :Heartred min tul blir vel i august når jeg er imellom 11-13 uker :happy:
Bra du får den oppfølgingen du trenger da! :Heartred
Jeg fikk ul på legesenteret bare «for gøy» haha for en uke siden, da jeg var 8+0, men kunne egentlig ikke se så mye da deres apparat er ikke av høyeste kvalitet:hilarious: ellers så skal jeg på otul når jeg er i slutten av uke 13:Heartred
 
Vi skal på privat ul i slutten av juli, er vel da 9 uker ish, har ikke kontaktet lege enda for henvisning til tul. Buuurde kanskje gjort det snart :hilarious:
 
Har time 12.juli (8+1, får ekstra oppfølging denne gang) og TUL 19.august (13+5).
 
  • Liker
Reactions: B82
Fikk den 13.august. Da er jeg vel rett på grensa til 13 uker. Men har bestilt en privat i uke 8, slik at vi får bekreftet at det faktisk er liv der inne :)
 
Jeg har første på lokalsykehuset nå på torsdag, 9+0. Om alt er bra skal vi på riksen til ny ul og nipt 30.07. Da er jeg 12+5:happy:
 
De fleste sykehus har 10 virkedager frist for å tildele time. Hvis det ikke er gått 10 virkedager enda ville jeg ventet med å purre.
 
Noen som vet om man får vite kjønn på TUL?
 
Noen som vet om man får vite kjønn på TUL?
Jeg vil tro det kommer an på flere ting:

1. Hvilken uke du er i. Noen kan hevde å se det i uke 12 (priv.jordmor), men ta feil… snakker av egen erfaring. Min faste jordmor under forskninga sa hun aldri uttalte seg om kjønn før uke 15. Så det kan jo være de får rett på kjønn, og kanskje det i noen tilfeller er _helt_ åpenbart, men ikke sikkert du kan ta det for god fisk. Jeg ble forsket på med mine to, og hadde ultralyd inkl. i uke 7, 10, 13, 18, 24, 30, 36, 38, 39 osv. + at vi faktisk med første gikk privat i uke 12, fordi vi ikke var sikre på om de ville se avvik så sent som uke 13. Vi fikk vite kjønn i uke 18 med begge (fordi den første på 12 uker fra den private klinikken var jo feil).

2. Hvordan barnet ligger.

3. Hva slags jordmor du får. Noen kan være veldig opptatt av at det er det medisinske som er årsaken til at man får tidlig ultralyd, og ikke ønsker å blande inn kjønn. Mens andre kanskje forstår at foreldre har et sterkt ønske å vite kjønn i tillegg til å vite at alt ser bra ut. Hadde du fått min jordmor fra forskninga, ville hun nektet å uttale seg før uke 15, sa hun.
 
Last edited:
Back
Topp