TUL

Ribe

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Flere som skal på tidlig ultralyd?
Sist svangerskap gikk jeg når jeg var 10+2 fordi vi skulle på ferie da. Denne gang tenker jeg å gå i uke 12. Det var utrolig godt å få se den lille bønnen sprelle på skjermen og få beskjed om at alt så normalt ut. Syntes det er ulidelig lenge å vente og har egentlig lyst til å ta en enda tidligere og [emoji85] men det er jo så dyrt.. og ingen garanti for noe som helst. Samtidig er jeg så redd for å gå i flere uker for så å få en dårlig beskjed jeg kunne fått mye før.
 
Flere som skal på tidlig ultralyd?
Sist svangerskap gikk jeg når jeg var 10+2 fordi vi skulle på ferie da. Denne gang tenker jeg å gå i uke 12. Det var utrolig godt å få se den lille bønnen sprelle på skjermen og få beskjed om at alt så normalt ut. Syntes det er ulidelig lenge å vente og har egentlig lyst til å ta en enda tidligere og [emoji85] men det er jo så dyrt.. og ingen garanti for noe som helst. Samtidig er jeg så redd for å gå i flere uker for så å få en dårlig beskjed jeg kunne fått mye før.

Jeg har foreløpig bestilt time til slutten av uke 6, siden jeg reiSer på ferie den dagen jeg er uke 7, og klarer ikke vente helt til uke 10 når jeg er tilbake.. Sist gang gikk jeg også slutten av uke 6, fordi jeg følte noe ikke stemte og da fant de en tom fostersekk:-( Så også en av årsakene til at jeg ikke klarer vente så lenge! Forstår deg godt at det må være godt å se at alt er bra og som det skal! For min del synes jeg også deg er kjempe dyrt:/ Men verdt det samtidig mtp at du hvertfall får vite litt mer om du «tenker» mye på om alt er fint..
 
Ja vi skal ha TUL denne gangen også. Mannen er bare hjemme på fredager så må være litt fleksibel på hvilken uke det blir [emoji4] Sist var vi i uke 10 [emoji1360]
 
Jeg har foreløpig bestilt time til slutten av uke 6, siden jeg reiSer på ferie den dagen jeg er uke 7, og klarer ikke vente helt til uke 10 når jeg er tilbake.. Sist gang gikk jeg også slutten av uke 6, fordi jeg følte noe ikke stemte og da fant de en tom fostersekk:-( Så også en av årsakene til at jeg ikke klarer vente så lenge! Forstår deg godt at det må være godt å se at alt er bra og som det skal! For min del synes jeg også deg er kjempe dyrt:/ Men verdt det samtidig mtp at du hvertfall får vite litt mer om du «tenker» mye på om alt er fint..

Skjønner veldig godt at du ønsker å få en sjekk så tidlig da [emoji173]️ Det er nettopp det samme jeg er engstelig for at skal skje, også skal jeg gå i flere uker og ikke vite. Hmmm...
 
Jeg skal helt klart på TUL, vet ikke hvilken uke enda, forrige gang var jeg der i uke 8. Var da i Danmark og det er mulig det blir det denne gangen også, heldig for meg at jeg har familie der og reiser dit flere ganger i året, for der er det mye billigere :)

Men skal også få snakket med den forrige jordmoren min, for jeg lurer på om det kanskje er mulig å få tidlig ultralyd når man har ulike «komplikasjoner» med svangerskap (???:anyone):smiley-angelic002
 
Skjønner veldig godt at du ønsker å få en sjekk så tidlig da [emoji173]️ Det er nettopp det samme jeg er engstelig for at skal skje, også skal jeg gå i flere uker og ikke vite. Hmmm...
Ja, det var min frykt sist gang også.. Og måtte gå flere uker uten å vite, i tilfelle det «ikke var noe» der:( Så godt TUL er tilgjengelig for oss så tidlig hvertfall<3
 
Jeg skal helt klart på TUL, vet ikke hvilken uke enda, forrige gang var jeg der i uke 8. Var da i Danmark og det er mulig det blir det denne gangen også, heldig for meg at jeg har familie der og reiser dit flere ganger i året, for der er det mye billigere :)

Men skal også få snakket med den forrige jordmoren min, for jeg lurer på om det kanskje er mulig å få tidlig ultralyd når man har ulike «komplikasjoner» med svangerskap (???:anyone):smiley-angelic002

Så heldig! Hadde ikke vært i tvil om det var rimeligere [emoji18]
Sikker lurt å høre med jordmor, det er jo noen som får det av ulike årsaker [emoji4]
 
Jeg fikk dekket det sist pga fare for fosterets helse, så jeg tenkte kanskje det var noe man kunne be om, sånn uten videre [emoji1] men når jeg tenker meg om, så kunne man få både 2d og 3d på den klinikken ved Frogner, og begge deler kostet vel en slump [emoji4]
 
Har ikke fått bekreftet noe enda men jeg regner med det går fint pga hva jeg har gått gjennom i år..
 
Jeg tenker å bestille i uke 11, før jeg forteller familien. Vil vite at babyen er frisk og graviditeten varer mest sannsynlig til slutt.
Tror det koster 2000 kr. Ikke så store penger med tanke på alt annet man betaler på hver mnd.
 
Eg hadde BO tidligere i år. Så Eg skal til legen i løpet av neste veke, så lenge eg ikkje mister i mellomtida.
Skal ha TUL i veke 6ish for å sjå om der er foster og hjerte som slår.
Får eg ikkje offentlig bestiller eg privat. Er det ikkje liv skal eg vite det raskast mulig. Å få beskjeden på privat TUL i veke 12 sist når vi trudde vi skulle få bilder å vise besteforeldra var skikkelig nederlag!
 
Jeg får oppfølging av overlege på sykehuset, så skal på TUL i uke 7/8 også rundt uke 12 også blir det vel en gang i mnd etter det.
 
Jeg betalte gladelig for tidlig ultralyd sist, og det skal jeg gjøre denne gangen også. Jeg mista uke 10+0 første gangen jeg var gravid, og har derfor behov for å sjekke om det er liv og om det ser lovenes ut så langt. Sist hadde jeg i uke 8, tror det blir det denne gangen også. Håper på et bankende hjerte!
 
Back
Topp