Tul-lite å se

Jeg opplevde nesten det samme som deg. Jeg hadde en tråd om det her: "kanskje MA?".
Du kan jo lese gjennom der hvis du vil. Men det gikk i alle fall fint :) fikk hcg test med en gang fordi jeg ikke klarte å vente i ro og orden de to ukene han ville at jeg skulle vente. Fin stigning. Var på ultralyd igjen på mandag (etter mine beregninger 8+1), da så alt fint ut og han målte meg til 7+6. Godtar 2 dager fra eller til :)

Håper dette gir deg litt håp :)
 
Jeg var på tul i dag, etter henvisning fra lege pga mange aborter.

Gynekologen fant plommesekk, men ikke embryo. Jeg fryktet at det var litt for tidlig, men det var visstnok eneste ledige time fikk jeg beskjed om. I følge egne beregninger er jeg 6+3 eller 6+4 i dag, og jeg fikk positiv test for tre uker siden som har steget jevnt. Gynekologen mente at det så ut som befruktning skjedde for 10-14 dager siden.. Ikke et godt tegn med andre ord :bored:

Etter en stund sa han at han muligens så noe som pulserte.:pompus: Jeg hååper dette er en reprise av svangerskapet med yngstemann hvor jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde en tom fostersekk da jeg var i uke 6, men en uke senere fant de embryo/foster med hjerteslag:)

Han sa også at det kunne se ut som jeg har en skillevegg, og at dette kan ha vært årsaken til mine tidligere aborter. Har noen av dere kjennskap til det?

Jeg kjenner at jeg er overraskende rolig nå, og krysser fingre for at det kun var for tidlig å se noe. Jeg fikk ny time neste torsdag:)

Masse lykke til!!❤❤
 
Tusen takk❤️ Jeg ble ikke så mye klokere etter dagens tul. Jeg fikk beskjed om at de så plommesekk og foster/embryo, målt til ca 6 uker, men de så ikke hjerteaktivitet. Ny tul neste uke.

Det virket som de så mer i dag enn forrige uke (men han jeg hadde forrige uke hadde ikke skrevet ned mål, så det var ikke noe å sammenligne med). Kan jeg være bare 6 uker på vei når jeg fikk positiv test for nøyaktig 4 uker siden?:bored: Jeg har testet jevnlig siden jeg fikk positiv test, og hatt en grei stigning. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet.
 
Last edited:
Tusen takk❤️ Jeg ble ikke så mye klokere etter dagens tul. Jeg fikk beskjed om at de så plommesekk og foster/embryo, målt til ca 6 uker, men de så ikke hjerteaktivitet. Ny tul neste uke.

Det virket som de så mer i dag enn forrige uke (men han jeg hadde forrige uke hadde ikke skrevet ned mål, så det var ikke noe å sammenligne med). Kan jeg være bare 6 uker på vei når jeg fikk positiv test for nøyaktig 4 uker siden?:bored: Jeg har testet jevnlig siden jeg fikk positiv test, og hatt en grei stigning. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet.
Merkelig opplegg det der! Den har jo vært vokst en god del siden forrige uke (ca 2 uker på en uke?). Kan det være noe med forhold i livmoren eller med utstyret som gjør det vanskeligere å se? Håper fortsatt det er som med lillebror, og at dere får se mer neste uke. Forresten godt å høre at de følger deg så godt opp med hyppige kontroller!
 
Det hørtes jo positivt ut da! De anbefaler jo egentlig ikke ultralyd før 7+0 på grunn av hjertet. Har også hørt om folk som har blitt satt tilbake 1 uke som var sikre på at det ikke kunne stemme for så å bli satt frem igjen senere. Håper alt er bra❤️❤️
 
Merkelig opplegg det der! Den har jo vært vokst en god del siden forrige uke (ca 2 uker på en uke?). Kan det være noe med forhold i livmoren eller med utstyret som gjør det vanskeligere å se? Håper fortsatt det er som med lillebror, og at dere får se mer neste uke. Forresten godt å høre at de følger deg så godt opp med hyppige kontroller!

Ja, jeg synes også det hele er merkelig, men krysser fingre for at det feks skyldes gammelt utstyr :D Takk for lykkeønskninger ❤️
 
Last edited:
Back
Topp