Tul-lite å se

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg var på tul i dag, etter henvisning fra lege pga mange aborter.

Gynekologen fant plommesekk, men ikke embryo. Jeg fryktet at det var litt for tidlig, men det var visstnok eneste ledige time fikk jeg beskjed om. I følge egne beregninger er jeg 6+3 eller 6+4 i dag, og jeg fikk positiv test for tre uker siden som har steget jevnt. Gynekologen mente at det så ut som befruktning skjedde for 10-14 dager siden.. Ikke et godt tegn med andre ord :bored:

Etter en stund sa han at han muligens så noe som pulserte.:pompus: Jeg hååper dette er en reprise av svangerskapet med yngstemann hvor jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde en tom fostersekk da jeg var i uke 6, men en uke senere fant de embryo/foster med hjerteslag:)

Han sa også at det kunne se ut som jeg har en skillevegg, og at dette kan ha vært årsaken til mine tidligere aborter. Har noen av dere kjennskap til det?

Jeg kjenner at jeg er overraskende rolig nå, og krysser fingre for at det kun var for tidlig å se noe. Jeg fikk ny time neste torsdag:)
 
Krysset fingre og tær :Heartbigred
 
Jeg var på tul i dag, etter henvisning fra lege pga mange aborter.

Gynekologen fant plommesekk, men ikke embryo. Jeg fryktet at det var litt for tidlig, men det var visstnok eneste ledige time fikk jeg beskjed om. I følge egne beregninger er jeg 6+3 eller 6+4 i dag, og jeg fikk positiv test for tre uker siden som har steget jevnt. Gynekologen mente at det så ut som befruktning skjedde for 10-14 dager siden.. Ikke et godt tegn med andre ord :bored:

Etter en stund sa han at han muligens så noe som pulserte.:pompus: Jeg hååper dette er en reprise av svangerskapet med yngstemann hvor jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde en tom fostersekk da jeg var i uke 6, men en uke senere fant de embryo/foster med hjerteslag:)

Han sa også at det kunne se ut som jeg har en skillevegg, og at dette kan ha vært årsaken til mine tidligere aborter. Har noen av dere kjennskap til det?

Jeg kjenner at jeg er overraskende rolig nå, og krysser fingre for at det kun var for tidlig å se noe. Jeg fikk ny time neste torsdag:)
Åååh, krysser fingrene for at det blir som med yngstemann! ♥️

Synes å ha fått med meg at det er flere med skillevegg på prøverforumet, kanskje du skal ta en tur innom der? :)
 
Jeg var på tul i dag, etter henvisning fra lege pga mange aborter.

Gynekologen fant plommesekk, men ikke embryo. Jeg fryktet at det var litt for tidlig, men det var visstnok eneste ledige time fikk jeg beskjed om. I følge egne beregninger er jeg 6+3 eller 6+4 i dag, og jeg fikk positiv test for tre uker siden som har steget jevnt. Gynekologen mente at det så ut som befruktning skjedde for 10-14 dager siden.. Ikke et godt tegn med andre ord :bored:

Etter en stund sa han at han muligens så noe som pulserte.:pompus: Jeg hååper dette er en reprise av svangerskapet med yngstemann hvor jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde en tom fostersekk da jeg var i uke 6, men en uke senere fant de embryo/foster med hjerteslag:)

Han sa også at det kunne se ut som jeg har en skillevegg, og at dette kan ha vært årsaken til mine tidligere aborter. Jeg ble nesten litt lettet over å få en forklaring på alle abortene. Har noen av dere kjennskap til skillevegg?

Jeg kjenner at jeg er overraskende rolig nå, og krysser fingre for at det kun var for tidlig å se noe. Jeg fikk ny time neste torsdag:)
 
Håper at det bare var litt for tidlig og at neste ultralyd bringer godt nytt:Heartred
 
Dette er jo tidlig, og siden du har opplevd det selv før er jo kanskje ikke dette uvanlig for din kropp. Og du får jo vite i neste uke allerede. Det blir fint :)
 
Kan hende det er for tidlig å se noe? Min gyn skulle gi meg time denne uka men så sa han nei kan være altfor tidlig. Fikk derfor time neste uke da er jeg 7+1
 
Kan hende det er for tidlig å se noe? Min gyn skulle gi meg time denne uka men så sa han nei kan være altfor tidlig. Fikk derfor time neste uke da er jeg 7+1

Ja, jeg tenker selv at det kan være for tidlig, så jeg har foreløpig fortsatt troen på at det går riktig vei:)
 
Er optimistisk på dine vegne og sender gode tanker ♥️
 
Jeg var på tul i dag, etter henvisning fra lege pga mange aborter.

Gynekologen fant plommesekk, men ikke embryo. Jeg fryktet at det var litt for tidlig, men det var visstnok eneste ledige time fikk jeg beskjed om. I følge egne beregninger er jeg 6+3 eller 6+4 i dag, og jeg fikk positiv test for tre uker siden som har steget jevnt. Gynekologen mente at det så ut som befruktning skjedde for 10-14 dager siden.. Ikke et godt tegn med andre ord :bored:

Etter en stund sa han at han muligens så noe som pulserte.:pompus: Jeg hååper dette er en reprise av svangerskapet med yngstemann hvor jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde en tom fostersekk da jeg var i uke 6, men en uke senere fant de embryo/foster med hjerteslag:)

Han sa også at det kunne se ut som jeg har en skillevegg, og at dette kan ha vært årsaken til mine tidligere aborter. Har noen av dere kjennskap til det?

Jeg kjenner at jeg er overraskende rolig nå, og krysser fingre for at det kun var for tidlig å se noe. Jeg fikk ny time neste torsdag:)
Jeg håper det bare var for tidlig❤️❤️❤️
 
Krysser finger for at du får en god beskjed på neste ul :hug003
 
Fikk du utvendig eller innvendig ul? Jeg var på tul når jeg var 6+1 og fant ikke noe på utvendig ultralyd, så jordmor prøvde da innvendig ul og da så hun lille blåbæra med en gang og vi fikk høre hjertelyd❤️
 
Fikk du utvendig eller innvendig ul? Jeg var på tul når jeg var 6+1 og fant ikke noe på utvendig ultralyd, så jordmor prøvde da innvendig ul og da så hun lille blåbæra med en gang og vi fikk høre hjertelyd❤️

Det var innvendig. Det er vel for tidlig å se noe på utvendig ul så tidlig som i uke 6, ja:)
 
Lite å se på min tidlige UL og..
Der så hun ingenting, hverken i livmor eller eggleder..
Men hun trodde jeg var kortere på vei og at det var for tidlig å se noe.
Jeg trodde jeg var 5+6 på ultralyden.
Har målt andre sett med hcg blodprøve idag, så spent på telefon om resultatet imorgen.. Også blir det en ny ultralyd etterhvert.

Håper det dukker opp en levende liten klump hos oss begge om en stund ♡
 
Lite å se på min tidlige UL og..
Der så hun ingenting, hverken i livmor eller eggleder..
Men hun trodde jeg var kortere på vei og at det var for tidlig å se noe.
Jeg trodde jeg var 5+6 på ultralyden.
Har målt andre sett med hcg blodprøve idag, så spent på telefon om resultatet imorgen.. Også blir det en ny ultralyd etterhvert.

Håper det dukker opp en levende liten klump hos oss begge om en stund ♡

Da ser det ut til at vi er i omtrent samme båt. Jeg synes det er litt rart at jeg ikke fikk tilbud om å måle hcg, men nå skal jeg jo ha ny ultralyd neste uke for å se om det er noe liv. Jeg krysser fingre for at du har hatt en god hcg-stigning, og at vi begge får oppløftende svar snart ❤️
 
Da ser det ut til at vi er i omtrent samme båt. Jeg synes det er litt rart at jeg ikke fikk tilbud om å måle hcg, men nå skal jeg jo ha ny ultralyd neste uke for å se om det er noe liv. Jeg krysser fingre for at du har hatt en god hcg-stigning, og at vi begge får oppløftende svar snart ❤️



Vi får krysse fingrene for det!
Du kan jo ringe legekontoret og høre om du får måle, men du rekker vel kanskje ikke å få svar på begge prøvene uansett før du skal inn til ny ultralyd.
Har du fått dato for ultralyden, så du har noe å forholde deg til?
 
Det samme skjedde til meg. Tror jeg var 5+4, men visste seg at jeg bare var tidlig ute. Fikk ny UL en uke etterpå og da fikk jeg se ett hjerte.:Heartred
 

Vi får krysse fingrene for det!
Du kan jo ringe legekontoret og høre om du får måle, men du rekker vel kanskje ikke å få svar på begge prøvene uansett før du skal inn til ny ultralyd.
Har du fått dato for ultralyden, så du har noe å forholde deg til?

Når jeg tenker meg om så hadde jeg normal hcg-stigning da jeg hadde tom fostersekk sist, så tenker at jeg kanskje like gjerne venter til neste ul:). Ja, jeg har fått time til ultralyd neste torsdag, så det er veldig godt å ha noe å forholde seg til.
 
Back
Topp