TUL idag❤

Jeg skulle egentlig ha tul på torsdag, men så må samboeren bort meg jobben... så da ble det utsatt til lørdag 23. Det er lenge å vente...:hungover:
 
Så koselig! Jeg skal også, på mandag - håper at alt er som det skal der inne, at jeg får høre hjertet, og dernest at det bare er én jeg og :hilarious:
Så spennende!

Ja, vi har masse tvillinger og trillinger i familien så va en stor bekymring:hilarious:
 
Så spennende!

Ja, vi har masse tvillinger og trillinger i familien så va en stor bekymring:hilarious:

Guri malla, tvillinger er en ting, men trillinger :nailbiting: Vi har ingenting sånt i familien men man vet jo aldri... Typen er rødhåra så jeg ser for meg de tre trillinguttene i Modig :dummy::dummy::dummy:
 
Guri malla, tvillinger er en ting, men trillinger :nailbiting: Vi har ingenting sånt i familien men man vet jo aldri... Typen er rødhåra så jeg ser for meg de tre trillinguttene i Modig :dummy::dummy::dummy:
Hahaha! Ja tvillinger har man nok hender til, men tre?! Herlighet jeg hadde blitt gal tror jeg :schocked028
 
Jeg lurer bare på en ting, og jeg håper ingen blir fornærma eller tar det feil men jeg bare lurer. Jeg ser mange allerede har vært på eller skal snart på TUL. Jeg skjønner det jo hvis man har mista før eller kanskje har IVF men hva med dere andre? Jeg skal også på TUL men ikke før uke 11 i svangerskapet. Årsaken er jo at det er rundt den tiden man vil se evt avvik fra normaliteten best (kromosomavvik, skader, feil anatomi). Jeg bare lurer om dere som tar TUL så tidlig i svangerskapet skal på enda en? For jeg skjønner jo man vil se ett bankende hjerte men det er jo ganske dyrt for en slik undersøkelse, tenkte i allefall at det er greit å si for de som ikke vet det så godt da (førstegangsfødende osv). Hva tenker dere?
 
Jeg lurer bare på en ting, og jeg håper ingen blir fornærma eller tar det feil men jeg bare lurer. Jeg ser mange allerede har vært på eller skal snart på TUL. Jeg skjønner det jo hvis man har mista før eller kanskje har IVF men hva med dere andre? Jeg skal også på TUL men ikke før uke 11 i svangerskapet. Årsaken er jo at det er rundt den tiden man vil se evt avvik fra normaliteten best (kromosomavvik, skader, feil anatomi). Jeg bare lurer om dere som tar TUL så tidlig i svangerskapet skal på enda en? For jeg skjønner jo man vil se ett bankende hjerte men det er jo ganske dyrt for en slik undersøkelse, tenkte i allefall at det er greit å si for de som ikke vet det så godt da (førstegangsfødende osv). Hva tenker dere?
Jeg skal både i uke 8 og 12. Dette er min første og jeg trenger bekreftelse på at den lille i magen fakgisk er der. Lenge gikk jeg rundt og ikke følte meg gravid i tillegg er jeg engstelig for ma.
Tul får bare være dyrr men jeg er villig til å betale:)
 
Jeg lurer bare på en ting, og jeg håper ingen blir fornærma eller tar det feil men jeg bare lurer. Jeg ser mange allerede har vært på eller skal snart på TUL. Jeg skjønner det jo hvis man har mista før eller kanskje har IVF men hva med dere andre? Jeg skal også på TUL men ikke før uke 11 i svangerskapet. Årsaken er jo at det er rundt den tiden man vil se evt avvik fra normaliteten best (kromosomavvik, skader, feil anatomi). Jeg bare lurer om dere som tar TUL så tidlig i svangerskapet skal på enda en? For jeg skjønner jo man vil se ett bankende hjerte men det er jo ganske dyrt for en slik undersøkelse, tenkte i allefall at det er greit å si for de som ikke vet det så godt da (førstegangsfødende osv). Hva tenker dere?
Jeg får ul hver gang jeg er hos lege, derfor fikk jeg idag på første kontroll :happy: kostet meg derfor ikke mer enn legetimen koster.
Skal tilbake i uke 9 og uke 12 også for å sjekke, men dette er fordi jeg har en kronisk sykdom og det er ett risiko svangerskap, så jeg får derfor ekstra oppfølging
 
Jeg skal både i uke 8 og 12. Dette er min første og jeg trenger bekreftelse på at den lille i magen fakgisk er der. Lenge gikk jeg rundt og ikke følte meg gravid i tillegg er jeg engstelig for ma.
Tul får bare være dyrr men jeg er villig til å betale:)
Jeg vil også i uke 12 igjen :p
 
Jeg får ul hver gang jeg er hos lege, derfor fikk jeg idag på første kontroll :happy: kostet meg derfor ikke mer enn legetimen koster.
Skal tilbake i uke 9 og uke 12 også for å sjekke, men dette er fordi jeg har en kronisk sykdom og det er ett risiko svangerskap, så jeg får derfor ekstra oppfølging
Da er det jo litt annerledes på en måte, jeg tenkte mer på ellers friske. Som meg liksom, ingen egentlig grunn til en TUL annet enn at jeg ønsker det for å se etter evt feil eller avvik.
 
Da er det jo litt annerledes på en måte, jeg tenkte mer på ellers friske. Som meg liksom, ingen egentlig grunn til en TUL annet enn at jeg ønsker det for å se etter evt feil eller avvik.
Men det kan ofte være god nok grunn :happy: mange bekymrer seg mer enn nødvendig, det kan derfor være avslappende å se at det står bra til med lille :happy:
 
Jeg lurer bare på en ting, og jeg håper ingen blir fornærma eller tar det feil men jeg bare lurer. Jeg ser mange allerede har vært på eller skal snart på TUL. Jeg skjønner det jo hvis man har mista før eller kanskje har IVF men hva med dere andre? Jeg skal også på TUL men ikke før uke 11 i svangerskapet. Årsaken er jo at det er rundt den tiden man vil se evt avvik fra normaliteten best (kromosomavvik, skader, feil anatomi). Jeg bare lurer om dere som tar TUL så tidlig i svangerskapet skal på enda en? For jeg skjønner jo man vil se ett bankende hjerte men det er jo ganske dyrt for en slik undersøkelse, tenkte i allefall at det er greit å si for de som ikke vet det så godt da (førstegangsfødende osv). Hva tenker dere?
For min del handler det om at jeg er gravid noen få ganger i livet, synes det var helt magisk sist å se det lille flimrende hjertet inni meg :Heartred Rett og slett en stooor opptur etter mange uker med smerte. Og ja, det koster penger, men det tar vi oss råd til :happy:
 
Jeg fikk i sist svangerskap oppfølging med ul hver 14 dag. Det pga risiko graviditet. Hadde jeg ikke hatt no problemer hadde jeg bestilt ul til uke 12 bare :happy: har ikke hørt fra sykehuset denne gangen, men venter på oppfølging derifra denne gangen også :happy:
 
Aner ikke prisen enda da, men hjelper ikke mannfolka til der? Altså, tar halvparten?
Haha, vi har nå felles økonomi så det tenker jeg ikke på engang men jeg bare tenker; lager man mer hysteri enn nødvendig? Det er jo en grunn til at opplegget fra statens side er ul ved 18 uker og kun TUL dersom det har vært kromosomfeil før eller alder over 40. Hvis du skjønner. Jeg vet folk er redde for MA og SA men jeg synes det virker som at folk er veldig redde uten kanskje å trenge det :Heartpink
 
Back
Topp