TUL idag❤

Jeg lurer bare på en ting, og jeg håper ingen blir fornærma eller tar det feil men jeg bare lurer. Jeg ser mange allerede har vært på eller skal snart på TUL. Jeg skjønner det jo hvis man har mista før eller kanskje har IVF men hva med dere andre? Jeg skal også på TUL men ikke før uke 11 i svangerskapet. Årsaken er jo at det er rundt den tiden man vil se evt avvik fra normaliteten best (kromosomavvik, skader, feil anatomi). Jeg bare lurer om dere som tar TUL så tidlig i svangerskapet skal på enda en? For jeg skjønner jo man vil se ett bankende hjerte men det er jo ganske dyrt for en slik undersøkelse, tenkte i allefall at det er greit å si for de som ikke vet det så godt da (førstegangsfødende osv). Hva tenker dere?

Dette er min tredje. Har aldri vært på tidlig UL før, men nå leser jeg så mye her inne at jeg føler jeg burde gå :hilarious:
 
Haha, vi har nå felles økonomi så det tenker jeg ikke på engang men jeg bare tenker; lager man mer hysteri enn nødvendig? Det er jo en grunn til at opplegget fra statens side er ul ved 18 uker og kun TUL dersom det har vært kromosomfeil før eller alder over 40. Hvis du skjønner. Jeg vet folk er redde for MA og SA men jeg synes det virker som at folk er veldig redde uten kanskje å trenge det :Heartpink

Tror det handler litt om at man er redd, men også at man er veldig nysgjerrig på hva som skjer der inne! Synes selv det er veldig rart å ikke få mensen, tisse på en pinne eller fem og få positivt resultat, og så ikke få vite noe som helst mer på flere måneder. Veldig antiklimaks!

Jeg skal ha TUL i uke 8 for å bekrefte at jeg er gravid, se at ting er i orden så langt, og for å se hva som er der inne... Om det er en eller to eller flere der :rolleyes: Kanskje jeg ikke føler for det samme om jeg blir gravid flere ganger, men dette er jo første så alt er jo nytt, ukjent, og spennende! TUL blir noe å glede seg til i starten og noe man kan gjøre med partneren. Og gjør det hele litt mer virkelig for meg i hvert fall :happy:
 
Jeg lurer bare på en ting, og jeg håper ingen blir fornærma eller tar det feil men jeg bare lurer. Jeg ser mange allerede har vært på eller skal snart på TUL. Jeg skjønner det jo hvis man har mista før eller kanskje har IVF men hva med dere andre? Jeg skal også på TUL men ikke før uke 11 i svangerskapet. Årsaken er jo at det er rundt den tiden man vil se evt avvik fra normaliteten best (kromosomavvik, skader, feil anatomi). Jeg bare lurer om dere som tar TUL så tidlig i svangerskapet skal på enda en? For jeg skjønner jo man vil se ett bankende hjerte men det er jo ganske dyrt for en slik undersøkelse, tenkte i allefall at det er greit å si for de som ikke vet det så godt da (førstegangsfødende osv). Hva tenker dere?
Synes det er veldig lenge å vente på å få se liv uten TUL, og tenker også på om det er en eller to. Har bare bestilt en til nå, men mulig det blir en rundt uke 12 også. Synes egentlig ikke det er dyrt, mtp at resten av kontrollene er offentlige, og synes helt klart det er verdt det.
 
Men 3D-ultralyd tror jeg derimot ikke jeg er så interessert i, og det er vel også ganske populært. Tror ikke jeg synes det er like spennende når jeg har kommet dit at jeg kjenner bevegelse osv, for da er jo det en bekreftelse på at det virkelig er noe der. Så tror det er mest derfor jeg vil på UL :)
 
Men 3D-ultralyd tror jeg derimot ikke jeg er så interessert i, og det er vel også ganske populært. Tror ikke jeg synes det er like spennende når jeg har kommet dit at jeg kjenner bevegelse osv, for da er jo det en bekreftelse på at det virkelig er noe der. Så tror det er mest derfor jeg vil på UL :)
Den er jeg enig i, 3D ultralyd er ikke min greie heller :happy:
 
  • Liker
Reactions: mto
Da har vi vært på en litt tidligere TUL en først planlagt pga blødningen i helgen, og fikk se en nydelig liten en med raske og sterke hjertedunk :Heartred:Heartred Herrrgud så lettet jeg ble, tårene bare trillet og trillet. Alt helt fint og var 7+5, akkurat som jeg trodde!! :love7
 

Vedlegg

  • AC4425DE-E53F-4CE6-9EEC-44E09D700596.jpeg
    AC4425DE-E53F-4CE6-9EEC-44E09D700596.jpeg
    38,8 KB · Visninger: 15
Da har vi vært på en litt tidligere TUL en først planlagt pga blødningen i helgen, og fikk se en nydelig liten en med raske og sterke hjertedunk :Heartred:Heartred Herrrgud så lettet jeg ble, tårene bare trillet og trillet. Alt helt fint og var 7+5, akkurat som jeg trodde!! :love7
Fantastisk :love7
 
Da har vi vært på en litt tidligere TUL en først planlagt pga blødningen i helgen, og fikk se en nydelig liten en med raske og sterke hjertedunk :Heartred:Heartred Herrrgud så lettet jeg ble, tårene bare trillet og trillet. Alt helt fint og var 7+5, akkurat som jeg trodde!! :love7
Ååååh! Så bra:Heartred :love7
 
Da har vi vært på en litt tidligere TUL en først planlagt pga blødningen i helgen, og fikk se en nydelig liten en med raske og sterke hjertedunk :Heartred:Heartred Herrrgud så lettet jeg ble, tårene bare trillet og trillet. Alt helt fint og var 7+5, akkurat som jeg trodde!! :love7

Så glad jeg ble nå!!! Gratulerer så utrolig mye :Heartbigred
 
Da har vi vært på en litt tidligere TUL en først planlagt pga blødningen i helgen, og fikk se en nydelig liten en med raske og sterke hjertedunk :Heartred:Heartred Herrrgud så lettet jeg ble, tårene bare trillet og trillet. Alt helt fint og var 7+5, akkurat som jeg trodde!! :love7
Åhh så bra!!! Det var godt å høre! :Heartred
 
Back
Topp