TUL i 3D ?

En tråd i 'Mai 2019' startet av Mumfies, 5 Okt 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mumfies Glad i forumet It's gonna be May 2019

Synes jeg så et bildet her inne i 3 D som var i rundt uke 10. Men når jeg søker på nett så anbefaler de fleste 3D ikke før i uke 24, så lurer på hvorfor det[emoji848]

2. Realisten Elsker forumet

Litt utenfor det du spør om, men på Pregnancy+ appen så kan man se hele svangerskapet uke for uke i 3d i tillegg til tegning og vanlig ultralyd. :happy:

• Liker Liker x 1
  3. Himla Gift med forumet It's gonna be May 2019 Septemberlykke 2015

Jeg fikk 3D-bilder i uke 12 forrige gang. Hadde bestilt privat time, men var ikke klar over at vi fikk 3D. Veldig fine bilder [emoji173]️

4. Mumfies Glad i forumet It's gonna be May 2019

Ja var der jeg også så og tenkte at jeg har lyst å se mitt lille knøtt sånn[emoji7]
    Sånn som kommende morfar sa «den ser jo ferdig bakt ut allerede, må bare heves litt til» [emoji173]️

• Morsom Morsom x 1
  5. Realisten Elsker forumet

Ååååå :Heartred

6. Mumfies Glad i forumet It's gonna be May 2019

Åh [emoji7] kan jeg spørre hvor dette var?

7. FruT_ Glad i forumet It's gonna be May 2019

Det er ikke forskjell i hvordan man tar 2D og 3D bilder. Begge deler tas med UL, som er innvendig ved TUL. For å få 3D taes det flere bilder som så settes sammen og visualiseres med datagrafikk. Vi fikk 3D-bilder nå 9+4.

8. Himla Gift med forumet It's gonna be May 2019 Septemberlykke 2015

Litt sent svar, men det var ved Spiren Fertilitetsklinikk i Trondheim :) Skal dit igjen denne gangen når jeg er 12 uker på vei, så håper det blir 3D denne gangen også [emoji173]️

• Hjertelig Hjertelig x 1
  9. FruT_ Glad i forumet It's gonna be May 2019

AC0D639E-53DB-4501-955D-1DA4EA78B86A.jpeg

10. Mumfies Glad i forumet It's gonna be May 2019

Vet at begge deler tas med ul, men det kommer vel Ann på maskinen? Etter det jeg har skjønt så kan ikke alle maskiner ta i 3D..? [emoji4]

• Liker Liker x 1
  11. FruT_ Glad i forumet It's gonna be May 2019

Stemmer, det er ikke alle maskinene som har 3D-funksjon. Det er imidlertid ingen grunn til å ikke anbefale 3D før uke 24. Det utsetter ikke fosteret for mer eller mindre om man tar 2D eller 3D. Jeg syns absolutt det var gøy å se lille vidunderet i 3D. Er god på å tolke slike bilder, men det ble likevel ekstra virkelig.

12. Mumfies Glad i forumet It's gonna be May 2019

Derfor jeg lurte på hvorfor flere privatklinikker ikke anbefaler 3D før i uke 24, ikke godt å skjønne seg på. Mulig pga man ser mye mer/får finere bilder jo lenger man er på vei kanskje[emoji4]
    Har lyst å se min lille i 3D men er veldig takknemlig for å få se lille i 2D når jeg vil[emoji5]

13. Realisten Elsker forumet

Når man ser bildene fra 3d i appen pregnancy+, så er det først i uke 20 at det faktisk er noe å se, altså ikke bare en babyklump. Mer trekk og sånn fra uke 20.

14. Realisten Elsker forumet

Eksempel under fra uke 13 og uke 20: 20181013_220036.jpg

• Liker Liker x 1
  15. FruT_ Glad i forumet It's gonna be May 2019

Syns nesten det var mer imponerende at det var noe å se nå. Det gjorde også mye sterkere inntrykk. Tenk å se de bittesmå fingrene, øynene, nesen, ørene og hvor stor navlestrengen er i forhold til den bittelille kroppen som bare er knappe tre cm. Det er helt klart et foster, ikke en celleklump/bamsemums.

Del denne siden