Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er også sikkert på EL pga mange år med temping er også rimelig sikker på at det festet seg 6 dpo for da fikk jeg festedipp og positiv test 2 dager senere.Tydelig flimring av hjerte alle de 3 gangene jeg har vært 6+2.
Er sikker på el pga mange år i tempeland
Er veldig greit å få en bekreftelse på at alt er ok inni der og at hjerte har startet. Men stort mer en det ser man ikke.
Ser hvor fosteret er plasert, om der er en eller fler og hjerte Uke 9 derimot, da begynner det å bli gøy
Skjønner veldig godt hvorfor de vil vente, men det vil ikke jeg Får vurdere det i noen dager til!Ikke 6+2, men så det 5+6! Det er også vanlig å ikke se noe 6+2! Derfor de aller fleste gynekologer helst ikke vil ta før uke 7
En «klump» som er ostepopformet og forhåpentligvis et hjerte hvis det er et bra ultralydapparat og embryoet ligger bra til kan du også se knopper som skal bli armer og ben.Jeg skal på TUL når jeg er midt i uke 7. Hva vil jeg se da?
Skjønner veldig godt hvorfor de vil vente, men det vil ikke jeg Får vurdere det i noen dager til!
Nei, 5+1 er ikke noe vits! Jeg ønsker kun å se at hjerte slår og det skal starte i uke 5, så man bør se det i uke 6. Likevel har jeg lest om noen som ikke har fått sett det da jeg går for den timen siden jeg er sikker på EL og at egget ikke gikk i dvale!Var i uke 5+1. Kunne se at det var noe der, godt å få bekreftet det.. gyn sa at det var litt lite på størrelse og det kan bety at utviklingen har stoppet eller at jeg er litt kortere på vei hadde jeg visst at vi ikke fikk sett mer, ville jeg nok ventet til uke 7-8.
Har fått ny time midt i uke 8. Det blir spennende, syns tiden går for sakte
Mennesker sine egg går ikke i dvaleNei, 5+1 er ikke noe vits! Jeg ønsker kun å se at hjerte slår og det skal starte i uke 5, så man bør se det i uke 6. Likevel har jeg lest om noen som ikke har fått sett det da jeg går for den timen siden jeg er sikker på EL og at egget ikke gikk i dvale!
Huff, det var en kjedelig beskjed for deg! Men husk at i starten på uke 5 er embryoet 1-2mm. Det er sykt lite og vanskelig å måle
Jeg har lest flere ganger at folk har skrevet at egg kan gå i dvale og derfor blir g.test veldig sent positiv. Har aldri vært et problem for meg, så har ikke lest noen vitenskapelige fakta om det, så du vet nok best.Mennesker sine egg går ikke i dvale
Folk har skrevet ja, baser på uviten og synsin. Men menneskers egg går ikke i dvale, basert på forskning. Enkelte dyr sine egg kan gå i dvale hvis en graviditet ikke skulle passe akkurat da.Jeg har lest flere ganger at folk har skrevet at egg kan gå i dvale og derfor blir g.test veldig sent positiv. Har aldri vært et problem for meg, så har ikke lest noen vitenskapelige fakta om det, så du vet nok best.
Nei, egg går ikke i "dvale", men enkelte egg kan helt i starten dele seg saktere enn andre. Noen kan også "miste" en celle eller to helt i det tidlige stadiet, og slik bli forsinket i utviklingen. F.eks at det går fra todelt til firedelt, og så tilbake til tredelt/trecellet, så kan det bli femdelt, og så firedelt osv. Disse eggene bruker litt lenger tid på å nå blastocyststadiet og implantasjonen. Dermed henger de litt etter i den "optimale" utviklingen fra eggløsning til foster, og man kan bli satt noen dager tilbake.Folk har skrevet ja, baser på uviten og synsin. Men menneskers egg går ikke i dvale, basert på forskning. Enkelte dyr sine egg kan gå i dvale hvis en graviditet ikke skulle passe akkurat da.
Takk for god informasjon Kan det skje noe lignende etter implantasjonen eller har blastoene likt utviklingsløp da?Nei, egg går ikke i "dvale", men enkelte egg kan helt i starten dele seg saktere enn andre. Noen kan også "miste" en celle eller to helt i det tidlige stadiet, og slik bli forsinket i utviklingen. F.eks at det går fra todelt til firedelt, og så tilbake til tredelt/trecellet, så kan det bli femdelt, og så firedelt osv. Disse eggene bruker litt lenger tid på å nå blastocyststadiet og implantasjonen. Dermed henger de litt etter i den "optimale" utviklingen fra eggløsning til foster, og man kan bli satt noen dager tilbake.
Egg som mister celler eller utvikler seg langsommere enn normalt har større sjanse for å ende i spontanabort, men noen av dem gir vellykkede svangerskap (dette har man god kunnskap om i forskning bl.a. gjennom IVF). Dermed kan man i alle fall si at de har sakket av i utviklingen, om enn ikke gått i dvale i flere dager.
Det er nok mulig at enkelte embryo utvikler seg noe langsommere enn andre også senere, men det er som regel ikke et godt tegn. Da betyr det gjerne at celledelingen går for langsomt, og et tegn på begynnende abort. Så om man f.eks blir målt til å være en uke eller to kortere enn man trodde på UL, betyr det enten at EL var på et senere tidspunkt enn man trodde, eller så kan det være tegn på at embryoet er i ferd med å stoppe opp i utviklingen.Takk for god informasjon Kan det skje noe lignende etter implantasjonen eller har blastoene likt utviklingsløp da?
Når jeg skulle nr 2 fikk jeg beskjed av jordmor jeg tok tidlig ultralyd hos at egget hadde mest sansynlig vert i dvale. Ble stillt tilbake en uke.Mennesker sine egg går ikke i dvale
Hun hadde sikkert vært på en snurr dagen førNår jeg skulle nr 2 fikk jeg beskjed av jordmor jeg tok tidlig ultralyd hos at egget hadde mest sansynlig vert i dvale. Ble stillt tilbake en uke.