TTTS erfaringer

Ja, alt er bra. Den ene er 3 dager større enn den andre, men de sier at det ikke gjør noe. Det blir 2 gutter på oss. Jeg går på UL annen hver uke (har hatt 2 UL på KK så langt) ellers vanlig oppfølging hos fastlege og jordmor (neste gang blir det da i november når jeg passert 24 uker). Hvor i Bergen er du fra? Er det jenter eller gutter venter du på? Spennende dette her, vi treffes kanskje på KK:)

Så bra Er fra Askøy. Hva med deg? Vi venter også to gutter.
 
Ut i fra det jeg husker hadde den ene en lomme på 1,9 cm, mens den andre hadde 5 cm. Men skilleveggen mellom dem er veldig vanskelig å få med på ultralyden, så det kan være litt feilmarginer inne i bildet.


Hei igjen.

Hvordan går det med de små nå når du har komt litt lenger?
 
Hei igjen.

Hvordan går det med de små nå når du har komt litt lenger?
Hei! Joda, ting begynte å stabilisere seg både i vekt og fostervannsmengde etterhvert, men de to siste ukene har den ene tvillingen stangnert veldig i vekst. Det skal visst være snakk om at det er morkaken som svikter og ikke TTTS eller TAPS. Så vi er inne hver uke for vurdering for oppstart med lungemodningssprøyte og evt igangsetting nå dersom det fortsetter. Har time igjen i morgen, så vi er meget spent. Er 28+0 i dag, så håper virkelig at de holder seg inne noen uker til!

Hvordan går det med dine små?
 
Hei! Joda, ting begynte å stabilisere seg både i vekt og fostervannsmengde etterhvert, men de to siste ukene har den ene tvillingen stangnert veldig i vekst. Det skal visst være snakk om at det er morkaken som svikter og ikke TTTS eller TAPS. Så vi er inne hver uke for vurdering for oppstart med lungemodningssprøyte og evt igangsetting nå dersom det fortsetter. Har time igjen i morgen, så vi er meget spent. Er 28+0 i dag, så håper virkelig at de holder seg inne noen uker til!

Hvordan går det med dine små?

Så bra at dere unngikk TTTS og TAPS. Forstått det slik at morkakesvikt kan skje over tid med tvillinger. En tidligere kollega av meg hadde det samme og måtte føde prematur grunnet det, men det gikk helt fint. Heier på dere

Hos oss har det holdt seg stabilt også. De vokser fint begge to, og han med minst fostervann er faktisk størst (bare 40 gram forskjell). Vi hadde lommer på 2,4 og 5,7 i uke 16, mens nå i uke 22 hadde vi 4,7 og 6,8. Håper det holder seg slik, men er ukentlige kontroller.
 
Så bra at dere unngikk TTTS og TAPS. Forstått det slik at morkakesvikt kan skje over tid med tvillinger. En tidligere kollega av meg hadde det samme og måtte føde prematur grunnet det, men det gikk helt fint. Heier på dere

Hos oss har det holdt seg stabilt også. De vokser fint begge to, og han med minst fostervann er faktisk størst (bare 40 gram forskjell). Vi hadde lommer på 2,4 og 5,7 i uke 16, mens nå i uke 22 hadde vi 4,7 og 6,8. Håper det holder seg slik, men er ukentlige kontroller.
Tusen takk for det! ❤️ Så godt å høre at de vokser gjevnt og at det virker litt mer stabilt i forhold til fostervannet. Måtte det holde seg slik i maaange uker til! Så bra at du blir godt fulgt opp, en føler seg virkelig mer trygg når de tar det såpass på alvor enda ting ser mer stabilt ut!
 
Hei. Hvordan går det med deg? Om du ikke har født ennå, så nærmer det seg fødselen? Fikk du en dato på det? Jeg skal føde rund 10.februar sa de
 
Jeg har fått påvist TTTS! Skal til Stockholm for operasjon i helgen!
noen som har vært igjennom dette? Er pisse nervøs!!!!
 
Jeg har fått påvist TTTS! Skal til Stockholm for operasjon i helgen!
noen som har vært igjennom dette? Er pisse nervøs!!!!
Hei. Har ikke vært gjennom det. Men én bekjennet av meg har gjort det og det gikk fint. Nå er tvillingene hennes er 6 år gamle. Lykke til! Det skal gå sikkert bra:)
 
Hei. Har ikke vært gjennom det. Men én bekjennet av meg har gjort det og det gikk fint. Nå er tvillingene hennes er 6 år gamle. Lykke til! Det skal gå sikkert bra:)
Takk for svar!! Vet du når hun oppdaget det? Uke?
 
Jeg har fått påvist TTTS! Skal til Stockholm for operasjon i helgen!
noen som har vært igjennom dette? Er pisse nervøs!!!!

Ingen erfaring, vil bare ønske deg masse lykke til! Krysser fingrene for at alt går bra! :Heartred
 
Jeg har fått påvist TTTS! Skal til Stockholm for operasjon i helgen!
noen som har vært igjennom dette? Er pisse nervøs!!!!
Lykke til! Går bra med de fleste :) (finnes en egen gruppe på Facebook for de som har hatt TTTS, mye god info der.

Masse lykke til!! Håper alt går bra:Heartred
 
Lykke til! Går bra med de fleste :) (finnes en egen gruppe på Facebook for de som har hatt TTTS, mye god info der.

Masse lykke til!! Håper alt går bra:Heartred
Takk!!! Den skal jeg forsøke p finne! ❤️❤️
 
Back
Topp