Trygge planter i hjemmet

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Noen som vet om planter som er trygge å ha hjemme med et lite barn? Tenker mest på større planter som kan stå på gulvet i potte:)

Står en del her:

https://www.helsenett.no/214-sykdom...16517-giftige-og-trygge-blomster-og-baer.html

Blant annet under fanen "I stuen" står følgende:

"
Flamingoblomst, fredslilje og dieffenbachia-arter er blant blomstene man bør unngå å ha innen rekkevidde om man har småbarn i hjemmet. De inneholder irriterende plantesaft, og kan forårsake smerter der plantesaften kommer i kontakt med hud eller slimhinner. Engletrompet er blant de farligste stueplantene. Får barnet denne planten i munnen må man kontakte Giftinformasjonen umiddelbart.

Trygge alternativer til disse vakre, men farlige, plantene er blant annet begonia-planter, draketre, elefantyucca, ficus-arter, flittiglise, husfred, ildtopp, juleglede, orkideer og papegøyeblomst."

Spurte på plantasjen når jeg var der og handlet. Fint med noe som ikke er giftig. Er en plante som bestemoren til mannen har hatt som er regelrett dødelig, skumle greier.

Står en del her:

https://www.helsenett.no/214-sykdom...16517-giftige-og-trygge-blomster-og-baer.html

Blant annet under fanen "I stuen" står følgende:

"
Flamingoblomst, fredslilje og dieffenbachia-arter er blant blomstene man bør unngå å ha innen rekkevidde om man har småbarn i hjemmet. De inneholder irriterende plantesaft, og kan forårsake smerter der plantesaften kommer i kontakt med hud eller slimhinner. Engletrompet er blant de farligste stueplantene. Får barnet denne planten i munnen må man kontakte Giftinformasjonen umiddelbart.

Trygge alternativer til disse vakre, men farlige, plantene er blant annet begonia-planter, draketre, elefantyucca, ficus-arter, flittiglise, husfred, ildtopp, juleglede, orkideer og papegøyeblomst."
De kan jeg søke opp :) takk!

Her har jeg gått for plast, 100% trygt og tåler litt røff behandling :p
Ja, de er i hvertfall trygge! :laughing002 Ønsker sånn å ha ekte planter som kan gi huset en god atmosfære og ha en positiv innvirkning på luften innendørs.

Spurte på plantasjen når jeg var der og handlet. Fint med noe som ikke er giftig. Er en plante som bestemoren til mannen har hatt som er regelrett dødelig, skumle greier.
Ojj, det var skummelt :wideyed: Tror ikke det var noen som tenkte på om plantene var giftige når jeg var liten heller nei... :p Takk for tips av plantasjen!

Plast synes jeg er fantastisk:-) ellers fint å slå opp på plantasjen feks så kan du sjekke info om blomtertypen, da finner du fort ut om den er farlig eller ikke:)

Er de eneste blomstene jeg tåler :p
Vet du om ett sted man kan få sånne som ser ekte ut liksom?

har faktisk orkideer flere fra Ikea som ser ekte ut også har jeg noen grønne planter som jeg har kjøpt på bohus. Hagebutikker som plantasjen og Hadeland har også kunstige blomster. Synes vel at Hadeland har litt finere kunstige blomster enn plantasjen, men det kommer jo litt ann på hva man liker.

Ja, de er i hvertfall trygge! :laughing002 Ønsker sånn å ha ekte planter som kan gi huset en god atmosfære og ha en positiv innvirkning på luften innendørs.

Synes faktisk at plastblomster overraskende nok gir like god atmosfære. Når det gjelder luften virker de naturlig nok ikke så mye inn på den, sånn bortsett fra at de ikke skiller ut allergener ut i luften.

Synes faktisk at plastblomster overraskende nok gir like god atmosfære. Når det gjelder luften virker de naturlig nok ikke så mye inn på den, sånn bortsett fra at de ikke skiller ut allergener ut i luften.
Ja, estetikken er fin uansett :D

Back
Topp