Trusebleie

Med eldste var det når han var ca 8 mnd, han sprellet og rullet og gikk med støtte overalt (reiste seg 7,5 mnd gammel), så han var det håpløst å få på vanlig bleie på med mindre man var blekksprut. Yngste er 9 mnd og det trengs ikke enda, mer pudding og litt roligere fyr, driver og reiser seg nå da, så mulig det blir mer diskusjoner på stellebordet etterhvert :p
 
Brukte det på natt tidligere enn på dag, det var nok rundt 7 til 8 mnd, kanskje tidligere på natta :)
 
Begynte tidlig, men husker ikke når. Bhg liker de bleiene da, så der har han vanlig.
 
Vi begynte for en uke siden. Sønnen min er 7mnd(f.28.08.19) og bleieskift var et mareritt. Han vrei seg i ett sett. Etter at vi byttet har det blitt mye bedre :) ... måtte ty til pampers da, siden det var de eneste jeg fant med trusebleier i str3. Heldigvis reagerer han ikke på parfymen (bare mammaen som synes de lukter vondt :p)
 
Når startet dere med trusebleier?

Når lille ble 5 måneder :) Vi elsker dem og kommer aldri til å bytte tilbake.

De andre bleiene krøllet seg fort på sidene, ble stramme og veldig ubehagelige for henne følte jeg. Med en gang vi skiftet ble hun mye mer bevegelig og fornøyd. Har ikke opplevd at de har krøllet seg på samme måte.
 
Last edited:
Når startet dere med trusebleier?

Begynte med det når han var umulig på stellebordet så vi måtte skifte bleie stående. Er nå litt over 1 år og har blitt litt lettere igjen, så gått litt tilbake til teipbleier, men veksler litt.
 
Vi begynte for en uke siden. Sønnen min er 7mnd(f.28.08.19) og bleieskift var et mareritt. Han vrei seg i ett sett. Etter at vi byttet har det blitt mye bedre :) ... måtte ty til pampers da, siden det var de eneste jeg fant med trusebleier i str3. Heldigvis reagerer han ikke på parfymen (bare mammaen som synes de lukter vondt :p)

Lille er ikke 7mnd enda og vi bruker nr 5 :O
 
Når lille ble 5 måneder :) Vi elsker dem og kommer aldri til å bytte tilbake.

De andre bleiene krøllet seg fort på sidene, ble stramme og veldig ubehagelige for henne følte jeg. Med en gang vi skiftet ble hun mye mer bevegelig og fornøyd. Har ikke opplevd at de har krøllet seg på samme måte.
Synes at de krøller seg mye ja. Så må nok teste ut trusebleier kanskje da.
 
Lille er ikke 7mnd enda og vi bruker nr 5 :O
Hehe, de er forskjellige de små, og det er bleiene og. Vi brukte egentlig rema nr3 og har kjøpt inn nr 4, men de ble for store Pampers trusebleier nr 3 sitter som et skudd. Trusebleine fra libero i str5 som vi fikk i en prøvepakke passet også ganske bra. Blir ikke helt klok :p
 
Sekundet de passet :) Fra den dagen hun passet de minste typene så brukte vi det. Vanlige bleier brukes bare i barnehagen.
 
Bi begynte å bruke det litt mer først nå som hun er 1,5 år og « hjelper til litt mer» under stell og står mens hun gjør det. Synes det var bedre med de vanlige bleiene så lenge vi brukte stellebord blant annet.

vi bruker dog bare trusebleier på dagtid. Opplever langt mer og «fortere» lekasje med de enn med vanlige bleier.
 
Begynte aldri, ingen av mine har vært spesielt vanskelige ved skift.
 
Ikke fått tak i trusebleie som har passet før hun sluttet.. Ser jo praktisk ut, men de gangene vi testet så lakk det fordi den ikke var stram nok
 
Aldri.
Så tungvint å måtte ta av alle klærne for å skifte bleie:bored:
 
Back
Topp