Tror jeg har mistet, hvor fort synker HCG? Obsobs: detaljer!

MrsValentine

Forelsket i forumet
Torsdagskveld begynte jeg å blø, dette har jeg gjort helt frem til søndag kveld. Det er ikke store mengder blod, men nok til at det dekker papiret. Fredagskveld hadde jeg en del murring og litt vondt, som menssmerter.
Jeg var 4+3 på torsdagen når jeg begynte å blø.
Det er friskt rødt blod.
I dag når jeg skal/skulle være 4+6, så tok jeg digital test, der det stod 2-3 uker.

Hvis dette var en SA, hvor fort kan jeg forvente at HCG synker?

Takker for alle svar :)
 
Det med HCG er veldig individuelt. Har to barn (aldri mistet) og fikk 2-3 uker på digital test med begge når jeg var 5+0. Testet ikke mer etter det. Hadde mye menssmerter i begynnelsen av svangerskapene, spesielt med nr 1 (det er helt vanlig). Så det betyr ikke nødvendigvis at du har mistet, men ville tatt kontakt med lege på mandag for å få sjekket det ut. Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Ville sett det litt an (såfremt du ikke får mer smerter) og sjekket hos lege med blodprøver. Da ser du en evt hcg stigning. :happy:
 
Jeg begynte å blø litt rosa (bare på papiret når jeg tørket meg) i to dager før det ble rødt som mensen - da såg jeg tydelig at det var restene som kom ut. Første hcg prøven jeg tok var den dagen jeg begynte å blø rosa, den var fin i forhold til normalområde. To dager senere var hcg doblet og fortsatt fin. På 3.dag kom disse restene ut på morningen, og jeg hadde legetime senere på dagen og fortalte legen at det nok var over nå. Hun hadde fortsatt troen på at dette var normalt. Jeg fikk trumfet gjennom at jeg ville ta en ny hcg prøve samme dag (dagen etter den forrige). Fra restene kom ut til jeg målte ny hcg var det gått 5 timer, og i forhold til dagen før hadde hcg sunket ganske mye. Så den gikk overraskende fort ned etter at jeg mistet.

Jeg ville tatt meg en tur til legen og tatt hcg prøve og en ny 2 dager etterpå. Lykke til:Heartred
 
Hei.

Jeg startet å blø på kvelden, både kramper og blødning var gansk kraftig hos meg slik at jeg lå i fosterstilling i sengen hele kvelden/natten. Var på legen dagen etter å tok første blodprøve (på en torsdag) og tog ny blodprøve på mandagen etter. Det hadde nok sunket ganske fort, den første jeg tok på torsdag hadde hcg nivå på 7 og den andre hadde 0. Men jeg tror nok det kan være ganske individuelt også. Vil anbefale deg å ta blodprøver på legen. Når jeg mistet var jeg i uke 5.

Er jo også mange som blør endel, men at det har gått bra.
 
Torsdagskveld begynte jeg å blø, dette har jeg gjort helt frem til søndag kveld. Det er ikke store mengder blod, men nok til at det dekker papiret. Fredagskveld hadde jeg en del murring og litt vondt, som menssmerter.
Jeg var 4+3 på torsdagen når jeg begynte å blø.
Det er friskt rødt blod.
I dag når jeg skal/skulle være 4+6, så tok jeg digital test, der det stod 2-3 uker.

Hvis dette var en SA, hvor fort kan jeg forvente at HCG synker?

Takker for alle svar :)
Har du bestilt legetime ?
 
Har du bestilt legetime ?
Har snakket med jordmor, ikke lege. Ingen klumper, bare friskt blod og noe helt lyst vev-lignene, som jeg viste til jordmor. Hun sa at det ikke så ut som noe foster/embryo anlegg. Og hun tror jeg fortsatt er gravid.... jeg tror ikke det, men når hun sier sånn så er det jo en del av meg som begynner og håpe litt.... og det er så frustrerende! Vil ikke bli skuffet 2 ganger:(
 
Har snakket med jordmor, ikke lege. Ingen klumper, bare friskt blod og noe helt lyst vev-lignene, som jeg viste til jordmor. Hun sa at det ikke så ut som noe foster/embryo anlegg. Og hun tror jeg fortsatt er gravid.... jeg tror ikke det, men når hun sier sånn så er det jo en del av meg som begynner og håpe litt.... og det er så frustrerende! Vil ikke bli skuffet 2 ganger:(
Åh, så spennende da. Hva skal du gjøre videre ?
 
Har snakket med jordmor, ikke lege. Ingen klumper, bare friskt blod og noe helt lyst vev-lignene, som jeg viste til jordmor. Hun sa at det ikke så ut som noe foster/embryo anlegg. Og hun tror jeg fortsatt er gravid.... jeg tror ikke det, men når hun sier sånn så er det jo en del av meg som begynner og håpe litt.... og det er så frustrerende! Vil ikke bli skuffet 2 ganger:(

Kjenner til følelsen..sliter med det samme akuratt nå :( Jeg har hatt lette blødninger i 1 uke nå. Sykehuset mener dette går bra likevel, og at det er positivt at jeg har graviditetssymptom fortsatt.
Samboer bare gliser hver gang jeg kaster opp, og syns dette er veldig positivt. Men jeg vil heller ikke la håpet stige for fullt for så å få ennda en nedtur, samtidig som en tenker at det må gå bra. Kjempeforvirrende!:eek:

Men har du hatt flere blødninger eller har det stoppet? Det kan jo gå bra likevel. Men jeg er ingen ekspert på dette. Er min første graviditet og er kjemperedd for tidlig ultralyd i morgen!
Anbefalte jordmor deg noen plan videre?:)
 
Kjenner til følelsen..sliter med det samme akuratt nå :( Jeg har hatt lette blødninger i 1 uke nå. Sykehuset mener dette går bra likevel, og at det er positivt at jeg har graviditetssymptom fortsatt.
Samboer bare gliser hver gang jeg kaster opp, og syns dette er veldig positivt. Men jeg vil heller ikke la håpet stige for fullt for så å få ennda en nedtur, samtidig som en tenker at det må gå bra. Kjempeforvirrende!:eek:

Men har du hatt flere blødninger eller har det stoppet? Det kan jo gå bra likevel. Men jeg er ingen ekspert på dette. Er min første graviditet og er kjemperedd for tidlig ultralyd i morgen!
Anbefalte jordmor deg noen plan videre?:)
Lykke til på UL imorgen! Håper det går bra med/for dere begge :happy:
 
Kjenner til følelsen..sliter med det samme akuratt nå :( Jeg har hatt lette blødninger i 1 uke nå. Sykehuset mener dette går bra likevel, og at det er positivt at jeg har graviditetssymptom fortsatt.
Samboer bare gliser hver gang jeg kaster opp, og syns dette er veldig positivt. Men jeg vil heller ikke la håpet stige for fullt for så å få ennda en nedtur, samtidig som en tenker at det må gå bra. Kjempeforvirrende!:eek:

Men har du hatt flere blødninger eller har det stoppet? Det kan jo gå bra likevel. Men jeg er ingen ekspert på dette. Er min første graviditet og er kjemperedd for tidlig ultralyd i morgen!
Anbefalte jordmor deg noen plan videre?:)

Dette er mitt andre svangerskap, blødde ikke så mye som en dråpe i det første. Nå er det bittelille som kommer litt mer oransjeaktig, som kan tyde på gammelt blod.
Jordmor anbefalte tidlig ultralyd rett før påske. Da har jeg passert 6 uker, og man skal kunne bekrefte/avkrefte svangerskapet.
Så er en tålmodighetsprøve på en uke da....
 
Dette er mitt andre svangerskap, blødde ikke så mye som en dråpe i det første. Nå er det bittelille som kommer litt mer oransjeaktig, som kan tyde på gammelt blod.
Jordmor anbefalte tidlig ultralyd rett før påske. Da har jeg passert 6 uker, og man skal kunne bekrefte/avkrefte svangerskapet.
Så er en tålmodighetsprøve på en uke da....

Hmm..det er så skummelt hver gang en går på do. Det kan høres ut som mer gammelt blod ja. Det blir bra med ultralyd for å få svar :)
Men det er virkelig en tålmodighetsprøve å vente en uke ja o_O
 
Har hvertfall vært hos lege i går og tatt blodprøve. Hcg var 1443, 23 dager etter eggløsning ca... ny blodprøve i morgen...
 
Back
Topp