Tror dere at dyr merket graviditeten?

*Queen*

Elsker forumet
Har tenkt litt på dette i det siste.. Hvor enkelt hadde det ikke vært vis hunden merket at jeg var gravid, og viste at det kom en ny " valp" om en stund?   
Jeg personligt tror at hunden vår vet at jeg er gravid, er ganske så sikker på det..

Hva tror dere.. tror dere at dyr kan merke om mennesker er gravide? 

Huff nå hørtes jeg jo litt små gærn ut [:D]

ORIGINAL: knerw

Ja, det tror jeg. [:)] 

Ja, det tror jeg[:)]
Katten vi hadde skulle hele tia kose med magen når jeg var gravid med storebror[:D]

JA!
Jeg er 100 % sikker på at hunden til mamma og pappa merker at noe skjer.
Han er en engelsksetter, elsker å være ute hele tiden men når jeg er der skal han helst være inne og helst ligge max en meter unna meg. Og han skal også et par ganger absolutt ligge i fanget, før lå han liksom på magen min men nå unngår han det, helt merkelig [:-]

JA[:D]

Ene tispa vår, visste det tydeligvis før jeg selv visste det (2,5 mnd på vei når jeg fant det ut). Hun lå gjennom hele svangerskapet med hodet sitt på magen min, fulgte alltid med hvor enn jeg gikk og hva jeg enn gjorde[:)]

Så bra :) Har merket på voffsen her at han er mer forsiktig på en måte.. Ikke går han på meg slik som han gjorde før, legger seg altid på siden av meg istede for å legge seg på magen min når han skal ha kos[:D]

Hunden til venninna mi merket når jeg nærmet meg fødsel. Han var så rolig mot meg på slutten av svangerskapet.

Ja, det tror jeg. Og synns det et interessant tema.

Tror ikke kattene merker noe, de har ihvertfall ikke vært noe anderledes[;)]

ORIGINAL: Refleksheks

Ja, ei venninne av meg hadde en katt som ble helt gal etter henne da hun ble gravid - og gjennom hele sv.skapet. Den fotfulgte henne overalt hvor hun gikk, diltet inn i dusjen med henne...
Den skulle tydeligvis passe på :)
Synes det er utrolig fascinerende - og skulle gjerne visst mer om dette !

Slik var den ene katten her også. Var egentlig litt godt å bli "passet på" [:)]

Ja det tror jeg.
Katta vår hadde merkelig/beskyttende oppførsel timene før jeg mistet.

Jeg tror det! Hunden vi har hjemme var ihvertfall veldig på det å "passe på" meg da jeg var hjemme hos mine foreldre en og annen helg. Helt i starten frev han hele tiden å la hodet sitt oppå magen min enten jeg lå i senga eller på sofaen. Var så koselig![:D]

Det tror jeg.
Katten min sluttet å tråkke med på magen når jeg var gravid,han ville heller ligge tett inntill meg.

Så absolutt!

Pusefrøkna vår har blitt ein skikkeleg mammadalt dei siste 9 månadene[:D]

Ja det er jeg overbevist om. "Sjefen" av dyra (ilder) her var veldig glad i å ligge på magen min da jeg var gravid. Han skulle ligge der omtrent hele tiden (ikke sove, bare slappe av). Det gjorde/gjør han hverken før eller etter svangerskapet. Har også en liten jenteilder som var akkurat lik. Men hun er koseilder i utgangspunktet[:D]

katta her merker at jeg er gravid og hunden te vennina mi merker e tydli på at e e gravid:)

ORIGINAL: litla

Det tror jeg at en hund kan merke ja. Helt klart!
Jepp, svigers sin hund er litt sær, liker ikke å bli koset med osv. Men nå så er han oppi meg heletiden og vilbare koseee, alle er i sjokk hehe :)
Da mamma gikk med meg, hadde hun en hund, og under hele sv.skapet passet han på henne, like før va´nnet gikk ble han skikkelig urolig, og nektet å gå fra henne, da hun reiste seg pep han , og pang så datt vannet i gulvet med ett skikkelig plask hehe
Saa ja, jeg tror hunder i merker att man er gravid[:)]

Jeg tror så definitivt at dyra kan merke sånt på oss ja. [:D]
Har to katter selv og han ene har blitt ordentlig mammadalt for tiden. Han begynte å bli litt rar i den tiden jeg fikk positiv test. Litt før jeg testa faktisk... Han slutta å hoppe på magen min og ville kose så veeeeldig. Han har alltid vært en liten kosegutt... men har aldri likt å ligge på fanget. Han har en historie med mishandling og sånt noe bak seg så han har vært litt skeptisk til å bli holdt fast og sånt noe. Nå kan jeg omtrent gjøre hva jeg vil med han og han bare ligger helt slapp og rolig og maler så det durer. Nå kan jeg løfte han rett opp fra gulvet, så lenge jeg klør han godt i nakken og er rolig er han fornøyd. Da blir han helt slapp i kroppen og er helt tydelig trygg. Er helt merkelig... for mer nervøs og urolig katte skal man lete lenger etter og det er INGEN andre enn meg som får gjøre sånn med han.

Her om dagen var jeg i et møkkahumør og han gjorde masse djevelskap i stua. Jeg kjefta og brøla og hadde kortere lunte en hva godt er... [:'(] Han prata plutselig til meg og gikk rolig mot meg... Jeg var sinna som et lemen og kjefta bare videre til svar på "pratinga" hans... men katta bare lata som ingenting og gikk pent og rolig opp i fanget mitt og bare velta på siden og ville kose. Jeg ble så satt ut at jeg bare slutta å kjefte og smelta totalt av den gode lyden han laga og den kosinga. [:D] Etter bare noen sekunder hadde han roa meg ned og gliste fornøyd. Hehe... er det noe rart jeg forguder den katten over alt på jord?
Sorry at dette ble litt langt... [8D]

Ja,tror absolutt dyrene merker det[:)] Hesten min står og lukter og snuser så fælt på magen min,det gjorde hun ikke før jeg ble gravid,snodig[:D]

Jeg er sikker på at hunden vår skjønte det var noe. Plutselig var hun MYE mer kosete på meg. Og katta til boren min skulle ligge på magen til svigerinna mi hele tiden, selv før hun fikk noe mage!

Back
Topp