Trolig SA

Dipsy

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Sommerfuglene
I kveld, helt ut av det blå, fikk jeg plutselig brunt, tyntflytende utflod. Det var en ganske stor mengde, men det stoppet igjen. Nå er det bare rester av rosa/brun utflod på papiret når jeg tørker. Dro på legevakta, og han frykter SA. Har time til ultralyd i morgen.

Klarer ikke å slappe av og kjenner meg helt knust (og fjern). Er 10+2 i dag, så trodde det var stor sannsynlighet for at dette skulle gå bra Krysser fingrene for morgendagen, men tror desverre ikke dette går bra.
 
Blødning rundt uke 10
De første ukene av svangerskapet produserer det gule legemet (corpus luteum) i eggstokkene svangerskapshormonene. Rundt uke 10 overtar morkaken. Det kan bli et lite fall i mengden av hormoner, og det kan komme en liten blødning. Som regel er ikke en slik blødning noe å bekymre seg for.

Fant denne på babyverden. Kan være helt normalt, krysser fingrene for at alt ser bra ut i morgen :Heartbigred
 
Tusen takk :Heartred Håper virkelig det, men forbereder meg på det verste, ettersom legen mistenker at det er en spontan abort. Har også bekymret meg for at jeg er mindre kvalm, men det kan jo også forklares med at morkaken overtar og det blir et fall i hormonene. Skulle gjerne skrudd tiden frem og visst svaret. Uvissheten er nesten det verste.
 
Huff, så skummelt Jeg er bare noe få dager bak deg, og kjente skrekken satte seg i meg. Hadde du ingen smerter? Håper alt er bra på ultralyd i morgen hold oss gjerne oppdatert!
 
Huff, så skummelt Jeg er bare noe få dager bak deg, og kjente skrekken satte seg i meg. Hadde du ingen smerter? Håper alt er bra på ultralyd i morgen hold oss gjerne oppdatert!

Jeg har ingen smerter, kun murringer i magen. Har derimot ganske vondt i ryggen. Legen mente det ville ta seg opp med blødninger og smerter dersom det er en SA. Jeg håper jo i det lengste siden jeg ikke har smerter, og blødningene har gitt seg (og heller ikke var friskt blod) Har aldri ønsket meg så sterkt en UVI for å si det sånn. Det var utslag på urinprøven, men ikke nok til at han trodde det var der problemet lå.
 
Jeg har ingen smerter, kun murringer i magen. Har derimot ganske vondt i ryggen. Legen mente det ville ta seg opp med blødninger og smerter dersom det er en SA. Jeg håper jo i det lengste siden jeg ikke har smerter, og blødningene har gitt seg (og heller ikke var friskt blod) Har aldri ønsket meg så sterkt en UVI for å si det sånn. Det var utslag på urinprøven, men ikke nok til at han trodde det var der problemet lå.



Håper det er noe helt annet Jeg har blødd sporadisk i endel uker allerede uten noen spesiell årsak. Håper begge spirene våre holder seg på plass
 
Håper det er noe helt annet Jeg har blødd sporadisk i endel uker allerede uten noen spesiell årsak. Håper begge spirene våre holder seg på plass

Har du sjekket på ultralyd? Heldigvis skjer det jo at mange har en del blødninger og det likevel går bra. Legen virket ganske bekymret etter det jeg fortalte, men jeg syns jo det er bra at han sender meg videre.
 
Har du sjekket på ultralyd? Heldigvis skjer det jo at mange har en del blødninger og det likevel går bra. Legen virket ganske bekymret etter det jeg fortalte, men jeg syns jo det er bra at han sender meg videre.

Ja, jeg var hos lege først. Han sa at det trolig er SA, men ble sendt til ultralyd uken etter. Da så alt bra ut likevel :) Hjerte slo og størrelsen var bare et par-tre dager mindre enn menstermin forutsa. Har ikke blødd mer etter den ultralyden (det var ca to uker siden). Så håper av hele mitt hjerte at det ikke har gått galt etter det. Jeg blødde friskt blod, ikke bare spotting, men typ trusa full
 
Åh, håper virkelig vi får samme beskjed og at det går fint med begge spirene :Heartred
 
Vært en urolig natt. Ikke kommet noe mer, bortsett fra litt brunt på papiret på morgenen. Syns murringene har sluppet litt, men tørr likevel ikke håpe for mye :Heartred
 
Tusen takk :Heartred Håper virkelig det, men forbereder meg på det verste, ettersom legen mistenker at det er en spontan abort. Har også bekymret meg for at jeg er mindre kvalm, men det kan jo også forklares med at morkaken overtar og det blir et fall i hormonene. Skulle gjerne skrudd tiden frem og visst svaret. Uvissheten er nesten det verste.

Uten å kritisere noen så synes jeg noen fastleger og "allmennleger" er veldig raskt ute med å konkludere blødning med SA :sorry:
Krysser fingrene for at dette var helt uskyldig :signs003
 
Så trist, antar du har vært på UL? :Heartred Håper prosessen videre går bra, og at det snart kommer et frø til :Heartred
 
Ingen hjertelyd og et embryo som stoppet å utvikle seg i uke 9. Det er bare så trist når man har sett hjertelyd for bare noen uker siden, og har trodd at alt har vært fint helt til nå :Heartred
 
Ingen hjertelyd og et embryo som stoppet å utvikle seg i uke 9. Det er bare så trist når man har sett hjertelyd for bare noen uker siden, og har trodd at alt har vært fint helt til nå :Heartred

Så forferdelig vondt og skjønner godt at du er knust. Håper du har noen rundt deg du kan snakke med. Sender deg en god klem.
 
Dette var veldig trist å lese :Heartred
 
Back
Topp