Trim tråd for gravide.

Hatt meg en mils joggetur i dag. Bruker å holde 5 min og 30 sek per kilometer. Nå er jeg på nesten 6 min og 30 sek per kilometer. Merker ar kroppen er "tyngre" selv om jeg ikke veier mer. Uansett deilig å bærene bevegelse. Jeg håper på å holde formen slik at jeg kan løpe halvmaraton i april
 
Har vært på hytte-til-hytte-tur på fjellet de siste dagene. Var veldig spent på hvordan det skulle bli. Gikk 16-17 km begge dagene, og det fikk faktisk veldig greit. Kjente jeg fikk litt vondt i hofta første dagen, så tok en 2-timers lunsjpause, og deretter tok mannen min sekken min også. Gikk uten sekk og med staver resten av turen, og da var det ikke noe problem. Kjenner pulsen går fortere opp når det er litt stigning, men bortsett fra det føler jeg meg i veldig fin form :) Blir nesten bekymra for at jeg er for lite gravid... Jeg er 10+1.
 
Vært i legoland i hele dag. UTSLITT!! :p
Har ikke bevegd meg så mye på en dag på 2 månder. Samboer var kjempeflink og bar sekk og ting hele dagen. Det gjorde så ryggen holdt hele dagen. Kjenner det nå, men blir nok roligere i løveparken da noe skjer i bil. Gleder meg til å komme hjem :p
 
Jeg må komme meg igang med trening jeg og. Hadde en nesten kvalme fri dag i går. Da var jeg på bryggeseiling og veldig aktiv i vann. Veldig forfriskende.
Jeg lurer på å melde meg på gravid yoga fra 17. Aug. 8 ukers kurs. Liker jeg det tar jeg kanskje et kurs til.
 
Hurra! Kom meg ut og fikk gått 4km i dag, i greit høyt tempo. 12 uker i dag, og har kjent at formen de siste dagene har blitt noe bedre :)
Høres deilig ut! Håper min form og blir litt bedre snart! Så dårlig samvittighet for at treningen har uteblitt i det siste:(
 
Høres deilig ut! Håper min form og blir litt bedre snart! Så dårlig samvittighet for at treningen har uteblitt i det siste:(
Takk, det var deilig :) Har også kjent på den dårlige samvittigheten i forhold til trening. Håper formen din bedrer seg fort :)
 
Takk, det var deilig :) Har også kjent på den dårlige samvittigheten i forhold til trening. Håper formen din bedrer seg fort :)
Får satse på det!:) Er nok ikke så dumt å få trent så lenge man kan, både for enklere fødsel og får å komme seg raskere etter fødsel!:)
 
Håper ikke dere får for dårlig samvittighet ang trening. Det er viktig å lytte til kroppen også så man ikke går på en smell :)
 
Håper ikke dere får for dårlig samvittighet ang trening. Det er viktig å lytte til kroppen også så man ikke går på en smell :)
Joda! Er veldig sant det, men begynte å trene aktivt i januar, og har vært veldig flink fram til 1 mnd siden ca, og føles litt som om man rykker tilbake til start, og det føles ikke noe godt! :)
 
Etter en uke ferie er jeg utslitt. Må være med guttungen til samboer i helgen pga jobben hans ellers hadde jeg blitt i senga hele helga :p

Krysser fingrene for at svigers skal være hjemme og kan underholde så jeg kan sove litt :p
 
Har hatt ferie i 2 uker nå men planen er å komme meg på trening 3 dager i uka nå som ferien er over. Ikke noe sånn hardkjør men bare så jeg får rørt meg.
 
Har klart å gå en 1/2 time i dag. Var så lummert at jeg orker ikke gå med :p måtte ta en dusj etter den lille turen !!!!
 
Last edited:
Er det noen av dere som har vært gravid før og prøvd yoga for gravide? :)
Jeg var med på gravidyoga sist jeg gikk gravid. Det var helt fantastisk og jeg må si jeg fikk bruk for pusteøvelsene under fødselen. Nå er det dessverre ikke noe tilbud her jeg bor, men har abonnement på yogobe og skal prøve å få gjort litt selv. Hittil har ikke formen tillatt utskeielser, men nå et formen bedre så da er det ingen unskyldninger lengre ;)
 
Er så takknemlig over hvordan formen min har vært i sommer! Har gått masse fjellturer og toppturer og padlet kajakk i Lofoten. Merker egentlig ikke forskjell fra før jeg ble gravid. Eneste er at jeg ble veldig varm de dagene det var over 25 grader og vi gikk topptur. Håper bare alt er bra med lille nurket. Er 12 uker på mandag. Er det sånn at det er større sjanse for at det skal gå galt hvis man ikke har noen symptomer?
 
Er så takknemlig over hvordan formen min har vært i sommer! Har gått masse fjellturer og toppturer og padlet kajakk i Lofoten. Merker egentlig ikke forskjell fra før jeg ble gravid. Eneste er at jeg ble veldig varm de dagene det var over 25 grader og vi gikk topptur. Håper bare alt er bra med lille nurket. Er 12 uker på mandag. Er det sånn at det er større sjanse for at det skal gå galt hvis man ikke har noen symptomer?

Ei bekjent av meg trodde hun hadde blindtarmbetennelse. Viste seg at fødselen var i gang. Noen har ikke symptomer i det hele tatt :)
 
Første treningsøkt etter sykmelding i dag. Øvelser fra kiropraktor, rygg, bryst og triceps. 4 øvelser på halve av hva jeg tok før sykmelding.
Sov en time på soffan og vært i dårlig form i ettermiddag :(
Ble mye på en gang kanskje.
Værste er jo at jeg er ferdig med ferien etter neste uke. Hvordan skal det gå å være på beina hele dagen igjen. Spent på den..
 
Back
Topp