Trilltur

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei. jeg fødet 3,5 uke før termin. Lille gutt er en uke idag, men tenkte kanskje om en, to uker at vi skal ta en trilltur. Men hva kler der på babyen, bor i Akershus/Lillestrøm området. Har vinter vognpose. Men tenkte mer på klær og hvor mange lag osv:)
 
Jeg bruker et tynt lag med ull innerst, så en tykkere ulldress, ullsokker og ull lue. Har lammeskinn i vognen, og vinter dunpose over. Om det er veldig kaldt legger jeg ullpledd rundt baby før jeg putter han i posen, er det ikke veldig kaldt, ligger han bare inni posen uten det pleddet.

Bor i Østfold.
 
Hva er temperaturen der?

Har som regel et tynt lag med ull på i vinterposen, voksi classic i emmaljunga. Da er det en veldig varm pose i en veldig lun vogn. Når jeg var ute å trillet i over -20 grader hadde jeg to lag ull på babyen, men ellers ble det for varmt.

Kjenn etter på bryst og nakke, alle barn er forskjellige og det er ikke bra å kle på for mye heller.
 
Jeg har på ull eller bomull innerst, avhengig av temperatur. De siste dagene her har det vært 5-6 grader (Oslo), så da har jeg brukt bomull også har hun en middels tykk ulldress utenpå, pluss ulltøfler, votter og lue. Vognposen er veldig varm og god, og hun ligger lunt nedi vogna, så jeg er mer bekymret for om hun skal bli for varm enn for kald.
 
Gratulerer med lillegutt! :Heartblue

Sønnen vår er nå 12 dager gammel og vi har trillet turer siden han var tre dager gammel – men han var ikke prematur, da. Vi bor i Akershus og her har det vært ganske mildt i det siste. Han har på seg tynn ullbody og ullstrømpebukser innerst, så en Lillelam-dress (mellomtykk ulldress). Ullvotter og ull-lue. Han ligger i Voksipose på lammeskinn. De siste dagene har jeg latt posen være litt åpen rundt overkroppen. Vi triller ca. en time og så står han ofte ute en ekstra time og sover. Han har hatt perfekt temperatur når jeg tar ham inn igjen. Du må nesten bare prøve deg fram litt, og eventuelt trille litt kortere turer i begynnelsen. :Heartred Han skal ikke være varm og klam, og ikke kald, heller, når du tar ham inn.
 
Back
Topp