Treningstråden!

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Treningslysten synker etter hvert som magen vokser. Jeg tenkte kanskje vi kunne motivere hverandre litt i denne tråden og skrive ned hvor mye og hvilken trening vi har gjort. Håper dere henger dere på :wav

(Dette er IKKE en tråd for å "se ned på" på de som ikke trener, men en motivasjonstråd for de av oss som er i form til og ønsker å være aktive. Bare for å ha det klart :))

I dag gikk jeg og hunden en lang tur i skogen og det var herlig! Har ikke orket det noe særlig i det siste, men kjenner jeg må pushe meg litt til å gjøre det oftere. Både vofsen og matmor var strålende fornøyde etterpå :love2

Siden isjasnerven min protesterer vilt etter bare litt hardt underlag, så er det alternativ trening som gjelds.
Går på yoga en gang i uken også skulle jeg kanskje blitt litt finkere til å gå på skogsturer i ulendt terreng, meeen altså.. Det er jeg ikke.
Håper denne tråden inspirerer meg :D

Jeg var ganske bra trent for noen år siden, men det dabbet helt av pga det hersens stoffskiftet mitt som er på bærtur innimellom. Har heller ikke trent i svangerskapet så jeg trenger et spark bak nå :) vil gjerne trene litt nå før fødsel da jeg har skikkelige bekken- og ryggplager..

Jeg klatrer og klatrer fungerer fortsatt veldig bra, men gradene begynner å synke litt (spesielt på overhengende vegg). Elsker å klatre og nyter den tiden sammen med mannen min. Klatrer fortsatt 4/5 ganger i uka,så kan trygt si at jeg er heldig med formen. Merker jeg kan bli både sår og miste litt motivasjon når jeg ikke klarer alt jeg egentlig kan, men har en veldig motiverende kjæreste. Og sannheten er at jeg bare er så uendelig glad for at jeg kan. Motiverer meg med at musklene blir større av vektøkninga og at jeg dermed blir råsterk :p:hilarious:

Skogstur med hunden hver dag. Nå med brodder som fast tilbehør [emoji51] varierer fra 2-10 km per dag, stort sett 4-5 km tur på hverdagene og lenger i helgen. Men må gå i roligere tempo nå enn før... ellers har det ikke blitt noe annen trening dessverre. Hadde ambisjoner om litt styrketrening også, men det ble det ikke noe av..

Jeg trener tre-fire ganger i uken. Stort sett timer på sats/elixia som off piste, zumba og core, men jeg går også på gravidyoga og prøver meg på litt saltrening av og til. Jeg synes det er morsomst med tunge vekter, men nå er jeg litt mer forsiktig. Må også bytte ut endel av øvelsene på timene jeg går på, men det går helt fint. Jeg er dårligere på å gå turer og sånt, av en eller annen grunn får jeg kynnere og plages av ligamentsmerter når jeg går, men ikke når jeg trener. Kroppen er rar :p Jeg er uansett så utrolig glad for at kroppen fortsatt fungerer så fint nå når jeg går inn i tredje trimenster! :)

jeg driver på med sniktrening fortiden :p
Hvis jeg må kjøre noen steder parkerer jeg lengst borte fra inngangen slik at jeg må gå mer, eventuelt gå av bussen noen stopp tidligere.
Er ikke så motivert til målrettet trening så får trøste meg med sniktreningen enn så lenge!

Skogstur med hunden hver dag. Nå med brodder som fast tilbehør [emoji51] varierer fra 2-10 km per dag, stort sett 4-5 km tur på hverdagene og lenger i helgen. Men må gå i roligere tempo nå enn før... ellers har det ikke blitt noe annen trening dessverre. Hadde ambisjoner om litt styrketrening også, men det ble det ikke noe av..
Er ikke det bra da ?? Synes det høres supert ut jeg :)

Jeg trener tre ganger i uken på treningssenter, ellers blir det til litt turer og eller svømming med min datter :) På trening liker jeg godt å sykle, deltar av og til på spinning også. Ellers trener jeg noe styrke med vekter, og ellers diverse øvelser i slynge og bekkentrening.
Er avhengig av å komme meg på trening, ellers går det rett vest med ryggen!! Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap som videreutviklet seg til prolaps i korsryggen (noe legene ikke fant ut før etter flere år da de hadde scannet feil del av ryggen min). For tiden trener jeg alene, men naboen har akkurat meldt seg inn på samme treningssenter, så gleder meg til å få en treningspartner :D

Ps!! til alle de som trener på treningssenter, husk å fryse medlemskapet før dere har født eller når treningen går mot slutten, da slipper dere å betale unødig for perioden dere er uten trening i tiden etter fødsel:)

• Liker
Reactions: CSS
Så flinke dere er :D

Her blir det også skogsturer, synes det er deilig og føler meg alltid så god og opplagt etterpå. Også er det et stort pluss med søte, firbeinte treningspartnere :)

Jeg "trener" med fysioterapeuten min. I dag har det ikke vært noe massasje og oppløsning av vonde muskler rundt bekkenet, men 7min på sykkel og 3 styrkeøvelser. Resultat: Vonde kynnere og vondt bekken. Tror vi prøver noen andre øvelser på torsdag! Men det er veldig deilig å få bevegd seg litt, altså!

Hunden og jeg har akkurat gått en times tur i skogen :) Det gjør virkelig underverker for korsryggen min. Belønningen (foruten en lykkelig vofs) er frosne jordbær! Så får vi se om jeg gidder å gjøre noen enkle styrkeøvelser etterpå :p

Jeg er med på fellestrening med andre gravide damer med bekkenløsning to ganger i uka :) Et kvarter på sykkel, ti min på ellipsemaskin og en halvtime på styrkeapparater. Synes det er utrolig deilig å være i aktivitet igjen etter å ha blitt vant til en livsstil med faste joggeturer, men jeg kan ikke akkurat si bekkenet er noe bedre av det enda.. [emoji14]

Jeg er med på fellestrening med andre gravide damer med bekkenløsning to ganger i uka :) Et kvarter på sykkel, ti min på ellipsemaskin og en halvtime på styrkeapparater. Synes det er utrolig deilig å være i aktivitet igjen etter å ha blitt vant til en livsstil med faste joggeturer, men jeg kan ikke akkurat si bekkenet er noe bedre av det enda.. [emoji14]

Jeg har prøvd 10 min på sykkel.. da fikk jeg vondt i bekken og vonde kynnere, gitt.. så nå prøvde fysio med 5 min sykling før litt styrke, og skulle egentlig ta fem min etterpå.. men det sa bekkenet neitakk til. Satser på at det blir bedre neste gang! Så de bekkenløsningsgruppene tror jeg utgår glatt for min del :( Men får i allefall bevegd meg litt sammen med fysioterapeuten min!

Jeg har prøvd 10 min på sykkel.. da fikk jeg vondt i bekken og vonde kynnere, gitt.. så nå prøvde fysio med 5 min sykling før litt styrke, og skulle egentlig ta fem min etterpå.. men det sa bekkenet neitakk til. Satser på at det blir bedre neste gang! Så de bekkenløsningsgruppene tror jeg utgår glatt for min del :( Men får i allefall bevegd meg litt sammen med fysioterapeuten min!
Æsj, så utrolig kjedelig :( Jeg må være veldig forsiktig og ikke pushe for mye for at treningen ikke skal gjøre ting verre, men jeg er veldig glad for at jeg i det minste kan trene litt :) Men godt du får trent litt med fysio, det er trygt og godt :D Jeg skal dit i dag og få behandling på benken. Grugleder meg! [emoji14] Er det Vegard du går til?

Æsj, så utrolig kjedelig :( Jeg må være veldig forsiktig og ikke pushe for mye for at treningen ikke skal gjøre ting verre, men jeg er veldig glad for at jeg i det minste kan trene litt :) Men godt du får trent litt med fysio, det er trygt og godt :D Jeg skal dit i dag og få behandling på benken. Grugleder meg! [emoji14] Er det Vegard du går til?

Nei,jeg går hos Vibeke :) Super dame det også!

Nei,jeg går hos Vibeke :) Super dame det også!
Ja, hun har jeg sett i gangene der. Så bra du er fornøyd :D Jeg har vært der og fått knadd opp litt i dag. Det var veeeldig deilig og ganske vondt på samme tid [emoji14]

Back
Topp