Treningstråden

litt periodetrener, men jogger relativt regelmessig og trener innimellom styrke. også liker jeg fjellturer. sater på å beholde minimum samme nivå nå (har jo alltid ambisjoner om å trene mer.. :D)
 
Jeg beholdt hesta mine under graviditeten, og i 4 år til. Enden på visa var at jeg gikk med bare dårlig samvittighet HELE tiden. Var alene med datteren min hele tiden omtrent, så jeg fikk ikke tiden til å strekke til. Etterpå har jeg ikke hatt lyst til å ta på en hest en gang:sorry:
Beundrer de som beholder hesten OG får det til! De er jo gull verdt disse hestene:Heartbigred

Jeg har funnet ut at å være forrytter er greit både for lommeboka og tida! Nå har jeg verdens beste hest og eier! Og jeg får lov til å gjøre stort sett det jeg vil! Være med på sprangtimer, dressurtimer, ri tur osv. Det er lykke! :dance008
 
image.jpeg Ble en 7km tur med en av hundene som trenings start, der fem ble jogging å to med fort gange.
Starter med jogging og avslutter med fort gange der det er mye stigning på vei hjem:happy093
+ en liten tur med den minste hunden da jeg kom hjem, veldig godt!

Kjente at 5km holde fint, ble litt svimmel på slutten så blir ikke nå lengere joggeturer en der.
 
Har bestemt meg for å starte med yoga i tillegg til løpingen. Hater vanlig styrketrening, så kan funke for å bli sterkere i rygg/mage/kjernemuskulatur. Har også lest at det kan lette fødselen, selv om en venninne av meg avkreftet dette på det sterkeste etter sin fødsel :)
 
Er det noen som føler treningen er tyngre nå som dere er gravide? Jeg synes hver joggetur er HAT nå, og jeg tror det må være et år siden jeg brukte så lang tid på en av løperundene mine. Måtte stoppe opp og få igjen pusten og sånn. Utrolig demotiverende :confused:
 
Er det noen som føler treningen er tyngre nå som dere er gravide? Jeg synes hver joggetur er HAT nå, og jeg tror det må være et år siden jeg brukte så lang tid på en av løperundene mine. Måtte stoppe opp og få igjen pusten og sånn. Utrolig demotiverende :confused:
Syns min joggetur å ble noe tyngre:depressed:
 
Er det noen som føler treningen er tyngre nå som dere er gravide? Jeg synes hver joggetur er HAT nå, og jeg tror det må være et år siden jeg brukte så lang tid på en av løperundene mine. Måtte stoppe opp og få igjen pusten og sånn. Utrolig demotiverende :confused:

Jeg hadde legger av betong etter 300m i går, og var sikker på jeg måtte gå runden istedet... Var demotiverende som fyyy. Pusten er tyngre, men jeg er vant til det pga anstrengelsesastma. Brukte litt mer tid enn vanlig, men har lagt fra meg pulsbeltet og jager ikke klokka lenger. Tenker at hver kilometer jeg orker er et pluss :)
 
Jeg trener styrke 4 dager i uka. Aldri vært noe glad i å løpe, men nå skulle jeg ønske jeg var det! :)

Har vært sliten og slapp på trening de to siste ukene, kjenner formen ikke er som den bruker å være! Kjedelig, men får bare gjøre det beste ut av det!
 
Zumba 1-2 ganger i uka også kjenner jeg på bekkenet at det bare er å knekke i gang med litt styrketrening igjen ;-)
 
Gah. Nok en løpe/gåtur i bratt terreng, og kroppen henger bare IKKE med altså. Det må være graviditeten, for dette er jo helt unormalt. Jeg føler meg som da jeg var 15 kg tyngre og utrent :)) Kan virkelig en liten tre uker gammel spire gjøre så mye med formen?? :p
 
Jeg finner ikke en gang energi til å finne frem treningstightsen nå:smiley-ashamed008:sleep011
Hahaha, kjenner meg egentlig litt igjen :)) :D

Har lest litt nå, og det virker som en del anbefaler moderat intensitet på kondisjonstreningen. YES! Da kan jeg roe ned litt med god samvittighet :p Haha.. O:) Jeg har det nemlig veldig ofte med å ligge opp mot anaerob terskel, men da tror jeg ikke jeg gidder å pushe meg fullt så mye lenger - i alle fall ikke når jeg blir så fort sliten.
 
Jeg har ikke trent siden tirsdag siden jeg har hatt så vondt i magen. Nå har det endelig gitt seg! Satser på en god natts søvn og at jeg orker en liten tur etter jobb i morgen :) Så helt svart på å begynne å jobbe igjen, men nå (akkurat i dette sekundet ihvertfall) føler jeg meg up for anything. Burde vel løpt et litta maraton asap men senga frista mer. 23:07. Hører på utelydene at det er lørdag. Får lukke vinduet. #bråttgammelogsliten #harpåbestemornattkjolen #ålreitatingensermeg

Jeg tror tydeligvis at alle trådene er skravletråden.
 
Jeg merka veldig forskjell på kroppen de første 12 ukene i forrige svangerskap! Ble minimalt med trening for kroppen var rett og slett for sliten og uggen! Og etter de tolv ukene hadde bekkenet begynt å krangle så da ble det ikke helt maks da heller :( Men foreløpig trener jeg som vanlig, mest timer på treningssenter med styrke og noe kondisjon, og har de siste ukene begynt med yoga :) Håper å kunne holde intensiteten oppe lenger denne gangen!
 
For de som sliter med lite energi og er trøtte. Det blir bedre i 2. trimester :) Planen denne gang er yoga yoga yoga. Det kan man vel ikke være for sliten til? :p
 
Noen som har gode treningsvideoer på youtube å anbefale da?
 
Back
Topp