Treningsprogram for gravide?

Smurfie

Forelsket i forumet
Hei.
Jeg var i god form og aktiv fram til senhøstes. Mye jogging og intervaller, ikke så mye styrketrening. Utover høsten dabba det av, både pga føret og tidsklemma. Nå er jeg gravid og jeg vil ikke bli en av disse som bare sitter i sofaen og bruker graviditetem som unnskyldning. Er det noen som vet om et treningsprogram (styrke og gjerne kondis) for gravide? Jogging er uaktuelt pga føret og bor milevis fra nærmeste treningsstudio...

Jeg er medlem på livegym.no, de har egne gravidtimer :)

Jeg skal få tips til bassengtrening av fysioen min i morgen :) Kan legge det ut når jeg har fått det.

Hei.
Jeg var i god form og aktiv fram til senhøstes. Mye jogging og intervaller, ikke så mye styrketrening. Utover høsten dabba det av, både pga føret og tidsklemma. Nå er jeg gravid og jeg vil ikke bli en av disse som bare sitter i sofaen og bruker graviditetem som unnskyldning. Er det noen som vet om et treningsprogram (styrke og gjerne kondis) for gravide? Jogging er uaktuelt pga føret og bor milevis fra nærmeste treningsstudio...
Tenker du så du kan gjøre hjemme?

Ja, hjemme i stua. Fram til snøen smelter er jeg treningsmessig isolert til husets fire vegger.
Er ikke så god på hjemmetrening. Men pilates/yoga øvelser. Kettelbells.
De fleste øvelser som føles ok er ok, og ikke skadelig for barnet.
Ikke Max puls og ikke Max vekter. Da er du innafor. Og såklart ikke sit ups. Men det bør en ikke ta om en ikke er gravid heller så.

Er ikke så god på hjemmetrening. Men pilates/yoga øvelser. Kettelbells.
De fleste øvelser som føles ok er ok, og ikke skadelig for barnet.
Ikke Max puls og ikke Max vekter. Da er du innafor. Og såklart ikke sit ups. Men det bør en ikke ta om en ikke er gravid heller så.
Takk :) Får vel grave frem kettlebellsa mine igjen :)

Back
Topp