Treningsklubb

2gang

Glad i forumet
Nå når fødselen nærmer seg er det viktig å være i god form. Skal vi lage en treningsklubb (har sett at det finnes en et annet sted, men vi er fortsatt gravide)?
Det viktigste er ikke at vi gjør så mye, bare at vi blir bevisste på å bevege oss litt hver dag. Og så må vi huske at vi har ulikt utgangspunkt, noen har bekkenløsning og klarer ikke gå lange turer eller sette seg på sykkelen.
Som sagt, det viktigste er at vi blir litt bevisste på hva vi gjør. Om det så er å gå til postkassa, gå når vi henter i barnehage, gjøre litt styrkeøvelser eller andre ting vi måtte finne på.
Så kan vi skrive en liten "treningsrapport" her. Og når vi har født kan vi heller begynne litt mer seriøst, backe hverandre opp og komme med gode tips.
Hva tror dere? Jeg trenger et lite dytt bak for tida i hvert fall!

Jeg er med.[:)]. Trener endel  på studio enda jeg.. Går på bånd , skimaskin , vekter. Går også endel turer.. Men er gjerne med her.[;)]. Må tøye å bøye litt.. Føler meg stiv som en stokk[&:][&:].. Bra tiltak det her. Håper flere henger seg på..

Kjempegod ide!

Ja dette syns jeg var en go ide!
Jeg hiver meg med her altså![:D][:D]

Jeg er med!!

Har nettopp fått en cd med Yoga for gravide[:D] Av snille, snille *Karin med mirakel*
Det er 1 time og 15 min, trening hver dag + at jeg går 1 til 1, 5 time med hunden hver dag..
Starter fra og med i dag[;)]

Så gøy, nå kan jeg ikke sluntre unna.

Monicus, vet du hvor hun har fått tak i den CD'en? Jeg har holdt på med yoga i flere år, men er litt sløv nå i og med at jeg ikke vet hva man kan gjøre som gravid og ikke. Hadde vært fint med noen tips.
Nå har jeg så lavt blodtrykk at jeg ikke klarer gjøre så mye, men yoga kunne jeg nok klart.
Kan ellers "skryte" av å ha gått til barnehagen og tilbake (veldiiiiig sakte). En liten morgentur, deilig!

Er med jeg og... Går en halv time hver dag, så sant jeg ikke er på shopping (men da blir det jo gåing uansett.....[:D]).... Må bare gå for å holde ryggen ved like.... Har den cd'en med yoga for gravide, jeg og, men kan bare gjøre en eller to av øvelsene pga ryggen... Men den gåturen er jeg litt stolt over at jeg får til å gjøre hver dag... [:D]

jeg gikk på yogakurs for gravide og har også den cd'en. de har den på biblioteket i bergen iallefall. er litt sløv for dagen pga fine været, men prøvde meg på sykkel og det var jo en miss. det gikk saktere enn bestemor på 80 år gitt. syklet 1/2 mil og da var jeg helt gåen. før syklet jeg lett 1 mil uten problem. men magen min er sånn utstikker og ganske lav så det var rett og slett kjempetungt.
gleder meg til det blir bittelitt varmere i vannet fordi vi bor helt nede med et ferskvann hvor det er kjempfint å bade, så da skal jeg svømme mye.

ORIGINAL: 2gang

Monicus, vet du hvor hun har fått tak i den CD'en? Jeg har holdt på med yoga i flere år, men er litt sløv nå i og med at jeg ikke vet hva man kan gjøre som gravid og ikke. Hadde vært fint med noen tips.
Nå har jeg så lavt blodtrykk at jeg ikke klarer gjøre så mye, men yoga kunne jeg nok klart.
Kan ellers "skryte" av å ha gått til barnehagen og tilbake (veldiiiiig sakte). En liten morgentur, deilig!

Da har jeg prøvd Yoga for gravide, den var helt super!! Klarte alle øvelsene.
På cd'n står dette tlf nr som du kan ringe 22832248
Det er yogaprosess as, ruseløkkveien 50 0251 oslo - Damen heter Paravati
Eller yogaprosess.com.

Takk, skal bestille den så fort som mulig!
Er det øvelser for etter fødselen også?

da kommer jeg med mitt bidrag for idag. Jeg tar helgevasken idag. orker ikke mer gitt. men det er nok til att jeg er fornøyd..hih..og kanskje litt bøy og tøy på hverandaen!

Hilsen forkjøla

ORIGINAL: chello

Kjempe go ide! Er med jeg!!! starter vi opp når alle har født da?

Starter opp nå med en gang tror jeg.. Forberede oss til fødselen og etterpå..  [:)][:)]

jeg har investert i en steppmaskin jeg fra Intersport som jeg skla begynne tråkke på når jeg orker etter fødsel. bror føyk ned 15 kg på den i fjor våres. Han steppa førti minutter hver dag. Jeg har endel kilo ta av etter fødsel da jeg jo la på meg endel før graviditet og så da er det bare tråkke på. Regner med jeg ikke orker noe helsestudio og lignende den første tiden så greit trene litt hjemme.
Fikk Intersport til å bestille inn en som heter Ministepper..koster 999!!! Kan godt linke dere til den hvis flere vil kjøpe...den ligger nemlig ikke på siden dems lenger...

Klems

ORIGINAL: 2gang

Takk, skal bestille den så fort som mulig!
Er det øvelser for etter fødselen også?

dEN ER FIN Å BRUKE ETTER FØDSEL OGSÅ, FLERE ØVELSER SOM SKAL STRAMME OPP bekkenet .. ups capslock gidder ikke skrive på nytt..
Og musklene i underlivet. Masse pusteøvelser for å takle smerte / som smertelindring under fødsel. Fant skikkelig indre ro når jeg holdt på, aldri prøvd yoga før nå. Det var supre greier!!

Da får jeg gi min første dagsrapport. Har egentlig ikke bevega meg så mye i dag. Onsdager pleier jeg å gå tur med staver i marka sammen med en venninnegjeng, men i dag klarer jeg ikke være med. Er så svimmel at jeg ikke tør.
Så det ble ikke så mye trening i dag, men skal gjøre øvelser etterpå. De er jeg flink med! Det er øvelser jeg har fått av fysioterapeuten, slik at bekkenløsninga ikke skal bli like ille som forrige gang.
Noen som har vært flinke i dag?

Gikk fra jobb ca 20 min fort gange, så gikk jeg turmed vesle jenta å kjøpte is ca 20 min frem og tilbake.. Så jeg føler meg litt flink ja... [:D] I morgen blir det litt studio trening på meg om formen tilsier det.. [;)]

Jeg gikk tur på kjøpesenteret etter at jeg hadde vært hos kiropraktoren i dag- der er det nemlig både do og benker og ikke minst is å få kjøpt

skulle ønske jeg hadde lyst å være med..men er blitt så laaaaaaaaaaaaaaaaaat!!
Det bunner vel i at jeg stresser med at jeg ikke er så godt forberedt til eksamen i slutten av mnd..må liksom være hjemme i tilfelle jeg finner ut at jeg skal lese litt....skal hive meg på etterhvert når jeg får mere ENERGI!![:D]
Flinke dere er dere som slenger dere på og følger opp..!you go girl!!!!!!!!!

er så stolt[:)]klarte faktisk å "manne meg til" å sykle hele mila og det gikk faktisk fint.tok litt lenger tid og ble forbikjørt av en haug med syklister a la tour de france (de er helt rå), men tok den tiden jeg trengte og gikk pittelitt (setet er så hardt). ble faktisk ikke svett engang, og det var en herlig følelse etterpå. + at jeg fikk litt sol på kroppen utenom å ligge i ro i hagen[8D]

Har lurt på å investere i en ellipse maskin. elsker den maskinen på treningssenteret og er redd jeg får liten tid til å stikke på treningsenteret når babyen kommer. eller dvs sambo har sagt han kan passe babyen, men tar det med en klype salt. han er jo faan meg alltid trøtt når han er ferdig på jobb og vil sove(jobber i byggbransjen da).flere som sliter med "late" gubber?
orker ikke basere et treningsopplegg på at han kanskje gidder å ta seg av småen + at når han er i jobb og kommer hjem og sånn så vil han jo ha middag og da blir det så sent å stikke på trening.

prøver også å si til han at han må bidra til å motivere meg og bli med meg på turer osv, men han kan ikke fordra å gå på asfalt og rett frem, mens jeg synes det blir i tyngste laget å gå fjellturer nå liksom. så jeg går alene jeg.[:(]

det var dagens trimbidrag og litt klaging[&:]

Jeg er i gang med husarbeidet.
Har støvsuget og holder på å vaske all sommertøy, det var ikke svært lite heller. Luktet litt kjeller av det[&:]

Kl 10 skal jeg ha 1,15 time med yoga så ut en time med bikkja.
Melder i fra om jeg har klart å gjennomføre alt[;)]

Back
Topp