Trening

Jeg prøvde meg på treningssenter i dag.
Sykkel gikk bra :hilarious: Prøvde meg så på romaskin, men måtte innse etter 5 minutter at det provoserte frem litt for sterke symfysesmerter :depressed: Det er kjedelig, for jeg elsker romaskin.
Da var det dessverre gjort i dag, selv om jeg ga mølla et forsøk på slutten. Kanskje jeg tester ut litt andre ting i løpet av uka :)
.
Det blir nok i hovedsak skigåing så lenge jeg klarer og sykkel så lenge det går :hilarious:

Siden klokka viser så dårlige tall velger jeg å trene bare annen hver dag. Er tidig i svangerskapet, men det er allerede mye lavere vekter på styrkeøkter og roligere tempo på intervaller. Kroppen sier tydeligvis i fra, og det murrer godt om pulsen blir for høy. Vil trene så lenge jeg er frisk nok til å klare å holde meg i aktivitet :happy:

Oi! Dette er så inspirerande å lese! Råsterke damer :hello2 :Heartred
Eg er overstimulert etter IVF-behandling så eg får ikkje jogge (som er det eg liker aller best) eller gjere tunge løft, men pønsker litt på om eg ikkje skal kunne finne styrkeøvelsar utan støt som eg kan gjennomføre rolig så det skal gå fint :happy: Ellers får det bli turer så langt den runde, stramme magen min tåler det :laughing002

Jeg prøvde meg på treningssenter i dag.
Sykkel gikk bra :hilarious: Prøvde meg så på romaskin, men måtte innse etter 5 minutter at det provoserte frem litt for sterke symfysesmerter :depressed: Det er kjedelig, for jeg elsker romaskin.
Da var det dessverre gjort i dag, selv om jeg ga mølla et forsøk på slutten. Kanskje jeg tester ut litt andre ting i løpet av uka :)
.
Det blir nok i hovedsak skigåing så lenge jeg klarer og sykkel så lenge det går :hilarious:
Kjempebra at du prøver og finner ut hva som passer for deg :love017 Selv om man kanskje vil mer enn man får til :smiley-angelic003 Sykkel er jo kjempebra! Jeg legger opp til bare gåing på mølle med stigning :joyful:

Oi! Dette er så inspirerande å lese! Råsterke damer :hello2 :Heartred
Eg er overstimulert etter IVF-behandling så eg får ikkje jogge (som er det eg liker aller best) eller gjere tunge løft, men pønsker litt på om eg ikkje skal kunne finne styrkeøvelsar utan støt som eg kan gjennomføre rolig så det skal gå fint :happy: Ellers får det bli turer så langt den runde, stramme magen min tåler det :laughing002
Ta vare på deg selv nå som du er overstimulert :Heartred Trening kan du alltids hente deg inn igjen på senere! Men selvsagt hvis du føler deg komfortabel med tilpasset styrkeøvelser så er jo det bare fint :happy:

Siden klokka viser så dårlige tall velger jeg å trene bare annen hver dag. Er tidig i svangerskapet, men det er allerede mye lavere vekter på styrkeøkter og roligere tempo på intervaller. Kroppen sier tydeligvis i fra, og det murrer godt om pulsen blir for høy. Vil trene så lenge jeg er frisk nok til å klare å holde meg i aktivitet :happy:
Ja jeg og reduserer betydelig på vekt og intensitet, men det får jo være opp til enhver hva man ønsker å gjøre, noen driver jo og med konkurranse selv om de er gravid :wideyed:

Ja, det er CrossFit. Trent mye vanlig styrke, men ble litt mettet. Så begynte jeg med CrossFit og syns det er kjempegøy. Hvis formen tillater meg å trene gjennom hele svangerskapet håper jeg at jeg skal kunne trene CrossFit så lenge som mulig, må bare tilpasse ulike øvelser underveis.
Så bra! Kjekt med en plan og fellesskapet i crossfit kan jeg tenke meg :happy:

Så bra! Kjekt med en plan og fellesskapet i crossfit kan jeg tenke meg :happy:
Ja, det er veldig kjekt. Lettere å komme seg på trening når man gjør det sammen med folk. CrossFit blir som en slags kult

Dagens økt var kjempeartig. Jeg er så takknemlig for formen min og banker i bordet for hver dag. Føler meg ikke svakere, men får fortere høy puls.

Vedlegg

• IMG_0637.jpeg
    IMG_0637.jpeg
    192 KB · Visninger: 2
Prøver meg her, er det noen som har tips på apper som har øvelser for gravide? Jeg hadde bekkensmerter i forrige svangerskap (snart 5 år siden) og slitt med det i ettertid også, så vil gjerne gjøre øvelser som ikke irriterer for mye.

Ja, det er veldig kjekt. Lettere å komme seg på trening når man gjør det sammen med folk. CrossFit blir som en slags kult

Dagens økt var kjempeartig. Jeg er så takknemlig for formen min og banker i bordet for hver dag. Føler meg ikke svakere, men får fortere høy puls.
Trener også CrossFit (ikke kriger), føler på det samme som deg med raskere høyere puls men ikke svakere.

Prøver meg her, er det noen som har tips på apper som har øvelser for gravide? Jeg hadde bekkensmerter i forrige svangerskap (snart 5 år siden) og slitt med det i ettertid også, så vil gjerne gjøre øvelser som ikke irriterer for mye.
Er litt usikker om hvilken aktivitetsnivå du leter etter, men kanskje den svenske appen som heter «BabyJourney»? De har en side «Pregnancy workouts» med flere øvelses meny og yoga for ulike trimester, og artikler om aktiviteter for gravide.
Appen generelt er veldig oversiktlig og søt også, så anbefales :blob7 IMG_2273.png

Har ingen app, men slet med det samme forrige gang og har begynt å kjenne det allerede nå :) Hatt god effekt av øvelser som jobber med hoftepartiet, type clamshell, hoftehev og mye tøying av rumpe, lår, rygg:happy:

Er litt usikker om hvilken aktivitetsnivå du leter etter, men kanskje den svenske appen som heter «BabyJourney»? De har en side «Pregnancy workouts» med flere øvelses meny og yoga for ulike trimester, og artikler om aktiviteter for gravide.
Appen generelt er veldig oversiktlig og søt også, så anbefales :blob7 Vis vedlegget 476072
Tusen takk :) jeg så jeg hadde denne appen men jeg får ikke sett treningene. Har du betalt versjon eller noe?

Vedlegg

• IMG_3086.png
    IMG_3086.png
    404,8 KB · Visninger: 5
Jeg trener Core&Floor med Hedvig bang og synes det er veldig godt tilrettelagt. Noen øvelser er lettere og mange av de har jeg ikke gjort før og er overraskende tunge. Trenger ikke treningssenter, men noen vekter, strikk, ball og evt kettlebells. Koster litt da. Men denne appen fikk meg ordentlig i gang. Hatt langvarige bekkenleddsmerter i 5 år. Og denne treningen holder bekkenet sånn ish på stedet hvil i hvert fall Er så kvalm trøtt og sliten nå, så jeg er veldig fornøyd når jeg får til to økter i uken

Tusen takk :) jeg så jeg hadde denne appen men jeg får ikke sett treningene. Har du betalt versjon eller noe?
Ah! Du bruker den appen også :D
Nei jeg bruker gratis versjon og. Du finner en liste over treningsmenyene og artiklene ved å trykke på «Content» i tab-baren -> Pregnancy workout ;)
IMG_2274.jpeg

Kan ikke trene, men skal få gjennomført de øvelsene jeg fikk av fysio sist gang og prøve å holde meg litt aktiv med spaserturer.
Begynte å få mye kynnere rundt uke 20 sist gang, så da fikk jeg gjort svært lite

Opplevde noe nytt i dag mens jeg trente, hadde bein i dag og midt i RDLs begynte jeg å klø i en eggstokk. Er det mulig?! Altså merkeligste opplevelsen noen sinne :smiley-ashamed004

Back
Topp