Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bare ikke stress med det, viktig at du tar vare på deg selvJeg er i så elendig form (kvalm) at jeg ikke klarer å treneSatser på å komme meg tilbake til klatringen om noen uker
![]()

Spent på hvordan det blir fra neste uke da jeg er ferdig med ferie nå. Og så trøtt som jeg er håper jeg det går an å finne litt overskudd til noen økter selv om jeg er tilbake på jobb 
Med unntak av en del rapeepisoder som jeg var redd for skulle være mer enn bare luft 

Jeg vil anbefale Pia sitt opplegg! https://piaseeberg.no/trening-som-gravid/ Man får tilgang til en app hvor man velger hvilken uke man er i osv. Så er det mye å velge mellom. Hjemmetrening uten utstyr, yoga, mobilitet, kondisjon. Der er også treningsprogram om man har tilgang treningssenter. Mye god tekst/video ++ Betalte litt over 1000kr og har tilgang 1 årDenne tråden har ikke vært aktiv på lenge ser jeg, men nå føler jeg meg klar til å begynne å trene (utenom gåturer og alt det der jeg gjør til vanlig). Noen som har tips på styrke/yoga trening/øvelser/program som passer 13+ uker?![]()

Det skal jeg absolutt sjekke ut, tusen takk for tipsJeg vil anbefale Pia sitt opplegg! https://piaseeberg.no/trening-som-gravid/ Man får tilgang til en app hvor man velger hvilken uke man er i osv. Så er det mye å velge mellom. Hjemmetrening uten utstyr, yoga, mobilitet, kondisjon. Der er også treningsprogram om man har tilgang treningssenter. Mye god tekst/video ++ Betalte litt over 1000kr og har tilgang 1 årVis vedlegget 470915

Er også interessert i dette! Har trent mye og jevnlig både styrke og kondisjon før men etter å måttet ta treningspause i 1. trimester pga et hematom kjenner jeg at jeg er litt nervøs for å begynne igjen uten et spesifikt opplegg for gravide (er nå blitt friskmeldt og fått klarsignal da, hurra!) .. de styrkeøktene i programmet, er alle med vekter eller finnes det egenvektøkter/øvelsesvarianter også?Jeg vil anbefale Pia sitt opplegg! https://piaseeberg.no/trening-som-gravid/ Man får tilgang til en app hvor man velger hvilken uke man er i osv. Så er det mye å velge mellom. Hjemmetrening uten utstyr, yoga, mobilitet, kondisjon. Der er også treningsprogram om man har tilgang treningssenter. Mye god tekst/video ++ Betalte litt over 1000kr og har tilgang 1 årVis vedlegget 470915
Lol ser jo nå at du skrev det også har hjemmetreningsøkter! Men spør likevel om styrkeøktene, hva krever de av utstyr og finnes det øvelsesvarianter?Er også interessert i dette! Har trent mye og jevnlig både styrke og kondisjon før men etter å måttet ta treningspause i 1. trimester pga et hematom kjenner jeg at jeg er litt nervøs for å begynne igjen uten et spesifikt opplegg for gravide (er nå blitt friskmeldt og fått klarsignal da, hurra!) .. de styrkeøktene i programmet, er alle med vekter eller finnes det egenvektøkter/øvelsesvarianter også?
Tuuusen takk!! tror jeg må investere, klør litt i treningsfingrene altså.

Alt i alt går det egentlig ganske bra, foruten rygg og bekken som jeg kjenner at jeg må være litt forsiktig med.Flinka du! Jeg er alt for dårlig og tenker hver gang at jeg skal begynne med yoga for gravide. Alt annet kjenner jeg føles rart og ikke noe jeg har lyst å begynne med. Går myw turer da så får beveget meg nok og får opp pulsen, men mangler styrketreningen.Tar opp denne tråden igjen. Hvordan går det med treningen deres? Jeg klarer ikke lenger løpe/jogge pga rygg og bekken, men funnet mye god og effektiv kondisjonstrening i gruppetimer med spinning! I tillegg til å delta i styrketrening for gravide i gruppe. Av og til er jeg også med på bassengtimer for gravide, men det føler jeg går mer under kategorien bevegelse og aktivitet heller enn treningAlt i alt går det egentlig ganske bra, foruten rygg og bekken som jeg kjenner at jeg må være litt forsiktig med.
Så bra! Jeg jogga sist torsdag, kjente at det ble siste joggeturen for dette svangerskapet. Ellers har jeg klart å trene crossfit 3-4 ganger i uken til nå. Det er som å ha egen pt bare billigere. Øvelsene jeg ikke kan ta på grunn av graviditet eller smerter, bytter treneren ut for meg slik jeg kan delta på mitt nivå. Det samme gjelder med intensiviteten, jeg tar det roligere. Men jeg begynner å kjenne litt smerter i bekkenet på vei. Det kom i 6. mnd sist. Da ble det bassengtrening på meg. Det er som du sier, det blir mer bevegelse enn trening. Men bedre enn ingenting som var alternativet mitt den gang. Og jeg fødte i badekar og er sikker på at all den bassengtreningen gjorde fødselen lett som bare det. Hvordan kjennes spinning ut for rygg/bekken?Tar opp denne tråden igjen. Hvordan går det med treningen deres? Jeg klarer ikke lenger løpe/jogge pga rygg og bekken, men funnet mye god og effektiv kondisjonstrening i gruppetimer med spinning! I tillegg til å delta i styrketrening for gravide i gruppe. Av og til er jeg også med på bassengtimer for gravide, men det føler jeg går mer under kategorien bevegelse og aktivitet heller enn treningAlt i alt går det egentlig ganske bra, foruten rygg og bekken som jeg kjenner at jeg må være litt forsiktig med.
Så godt å høre at vi er flere som klarer å holde oss litt i gang med treningen! Kjenner absolutt ingenting i rygg og bekken på spinningtimene enda hvertfall (23+2)Så bra! Jeg jogga sist torsdag, kjente at det ble siste joggeturen for dette svangerskapet. Ellers har jeg klart å trene crossfit 3-4 ganger i uken til nå. Det er som å ha egen pt bare billigere. Øvelsene jeg ikke kan ta på grunn av graviditet eller smerter, bytter treneren ut for meg slik jeg kan delta på mitt nivå. Det samme gjelder med intensiviteten, jeg tar det roligere. Men jeg begynner å kjenne litt smerter i bekkenet på vei. Det kom i 6. mnd sist. Da ble det bassengtrening på meg. Det er som du sier, det blir mer bevegelse enn trening. Men bedre enn ingenting som var alternativet mitt den gang. Og jeg fødte i badekar og er sikker på at all den bassengtreningen gjorde fødselen lett som bare det. Hvordan kjennes spinning ut for rygg/bekken?
Ser for meg at det er mulig at det å stå kanskje kan bli noe jeg kjenner på etter hvert (men langt fra sikkert, kjenner som sagt absolutt ingenting nå), men da tenker jeg at det bare er å holde seg sittende. Jeg synes egentlig at spinning kan være litt kjedelig da, men det er effektivt og hvis en finner gode instruktører så er det ikke så aller verst altså
Sistnevnte syns jeg at har veldig god effekt på kroppen, jeg syns det er merkbar forskjell fra yoga når man er gravid vs yoga som ikke-gravid