Trening

Noen som driver med løping? Kan man løpe som før eller burde man roe ned litt? Starta med løping i januar og har løpt aktivt 2-3 ganger pr uke siden da ca
Så lenge det kjennes greit ut for deg å løpe. Jeg løp til uke 30 i mitt første svangerskap. Må sies at jeg har vært løper en del år, og har endel løp bak meg, så kan hende det påvirker hvor lenge man kan løpe. Men du kjenner når det er påtide å legge løpeskoene på hyllen. Du får trykk eller lekkasje, da er det for tungt for underlivet ditt :)

Noen som driver med løping? Kan man løpe som før eller burde man roe ned litt? Starta med løping i januar og har løpt aktivt 2-3 ganger pr uke siden da ca
Legen nevnte dette i dag. Jeg kan jogge/løpe som normalt, men stoppe/roe ned hvis jeg føler ubehag. Passe på å ikke bli overopphetet, og drikke godt med vann etter trening.

Takk for gode svar ift løping! Skal prøve en rolig økt i morgen og kjenne hvordan det kjennes ut.

Jeg jogger også en del, og tilpasser hastigheten til formen, men har ikke hatt så mye symptomer enda
Sist jeg trente styrke merker jeg sånn strekk i magen, ligamentsmerter mener jeg det het. Så roa veldig ned. Har hatt langhelg nå, så gleder meg til å komme i gang med trening igjen

Jeg starta opp igjen med crossfit nå 1. August. Har hatt pause i 3 år(div + svangerskap). Har jogga mye og trent litt styrke. Kjenner det er vanskelig å skulle begrense meg nå i starten, men det gjør vel ingenting? Sånn etterhvert så kan alle øktene tilpasses til hvor jeg er i svangerskapet. Så håper jeg på det blir lettere å starte tidligere opp med slik type trening etter fødsel. Vi har nettopp fått barsel wod, noe jeg håper å kunne gå på! Andre som trener crossfit her? Ser noen er på Hyrox, det er en gang i uka jer jeg bor. Veldig gøy!!

Blir jo brått usikker, om det jeg føler på er normalt eller om det er etter trening. Men, tok en veldig lett sone 2 løpeøkt i dag, på bare 3 km. Som regel løper jeg mellom 5-6 km. Men, strekker veldig i magen i kveld. Og man er jo der man overtenker ting.. hva tror dere?

Jeg starta opp igjen med crossfit nå 1. August. Har hatt pause i 3 år(div + svangerskap). Har jogga mye og trent litt styrke. Kjenner det er vanskelig å skulle begrense meg nå i starten, men det gjør vel ingenting? Sånn etterhvert så kan alle øktene tilpasses til hvor jeg er i svangerskapet. Så håper jeg på det blir lettere å starte tidligere opp med slik type trening etter fødsel. Vi har nettopp fått barsel wod, noe jeg håper å kunne gå på! Andre som trener crossfit her? Ser noen er på Hyrox, det er en gang i uka jer jeg bor. Veldig gøy!!
Er crossfit jeg gjør mest av sånn egentlig. Nettopp begynt på igjen selv etter pause siden mars(hadde første økt i går). Etter som jeg har forstått så er "gjør det du er vant til, så tungt som du er komfortabel med, men ikke tren for å øke vekta". Jeg satser på å bare kjøre på personlig, ikke løfte tung tungt, men sånn, vanlig for meg tungt. Er sunt og trene under svangerskapet, og er jo fortsatt vant til bevegelsene. Må bare skalere litt inn i mellom.

Ble fortalt av jordmor at jeg burde være obs på hvor stor % av maks puls jeg var på da, er ikke bra for blod til livmor og gi jernet helt. Samt med tanke på hvor varm en blir osv

Blir jo brått usikker, om det jeg føler på er normalt eller om det er etter trening. Men, tok en veldig lett sone 2 løpeøkt i dag, på bare 3 km. Som regel løper jeg mellom 5-6 km. Men, strekker veldig i magen i kveld. Og man er jo der man overtenker ting.. hva tror dere?
Vil tro det er mest sannsynlig overtenking, sånn, skal godt gjørest at en lett løpetur fører til noe uheldig. Men kan jo hende du merker det litt mer enn du vanligvis ville gjort? Magen driver jo på med sitt nå for det er så mye som skjer i kroppen, og når du løper så bruker du jo kjernemusklatur til å stabilisere. Så mulig du bare merker det mer for musklene rundt er brukt? 100% synsing fra min side alså, men skal en god del til før at det går gale så tidlig, fosteret er jo veldig godt beskyttet nå.

Vil tro det er mest sannsynlig overtenking, sånn, skal godt gjørest at en lett løpetur fører til noe uheldig. Men kan jo hende du merker det litt mer enn du vanligvis ville gjort? Magen driver jo på med sitt nå for det er så mye som skjer i kroppen, og når du løper så bruker du jo kjernemusklatur til å stabilisere. Så mulig du bare merker det mer for musklene rundt er brukt? 100% synsing fra min side alså, men skal en god del til før at det går gale så tidlig, fosteret er jo veldig godt beskyttet nå.
Tenkte det jeg også, og har fått go av jordmor å fortsette med løping, men å senke intensiteten. Men, mulig det bare kjennes litt ekstra etter løpeturen. Mye som skjer i kroppen som du sier. Drev ikke med løping forrige svangerskap, så blir litt usikker innimellom.

Takk for svar!

Er crossfit jeg gjør mest av sånn egentlig. Nettopp begynt på igjen selv etter pause siden mars(hadde første økt i går). Etter som jeg har forstått så er "gjør det du er vant til, så tungt som du er komfortabel med, men ikke tren for å øke vekta". Jeg satser på å bare kjøre på personlig, ikke løfte tung tungt, men sånn, vanlig for meg tungt. Er sunt og trene under svangerskapet, og er jo fortsatt vant til bevegelsene. Må bare skalere litt inn i mellom.

Ble fortalt av jordmor at jeg burde være obs på hvor stor % av maks puls jeg var på da, er ikke bra for blod til livmor og gi jernet helt. Samt med tanke på hvor varm en blir osv
Ja jeg tenker å kjøre mitt eget tempo og ikke øke kg. Men vil møte til timer og ta wod ilag med de andre. Det er jo derfor jeg liker crossfit, man møter opp og får beskjed om hva man skal gjøre. Så er det masse folk som heier!

Jeg hadde en superlett fødsel sist, noe som jeg tenker kan være med at jeg var aktiv i svangerskapet. Selv to siste mnd bare ble turgåing og bassengtrening så hjalp det nok godt på. Men det var etter fødselen det ble stopp for meg. Så nå er jeg forberedt på den fallgruven.

Ja jeg tenker å kjøre mitt eget tempo og ikke øke kg. Men vil møte til timer og ta wod ilag med de andre. Det er jo derfor jeg liker crossfit, man møter opp og får beskjed om hva man skal gjøre. Så er det masse folk som heier!

Jeg hadde en superlett fødsel sist, noe som jeg tenker kan være med at jeg var aktiv i svangerskapet. Selv to siste mnd bare ble turgåing og bassengtrening så hjalp det nok godt på. Men det var etter fødselen det ble stopp for meg. Så nå er jeg forberedt på den fallgruven.
Ja er samme for meg, var så koslig å komme tilbake til gjengen i går. Var også mange andre som begynte på igjen da, pga ferie haha Så vi er nok en hel gjeng som går sakkkjørte og støle rundt i bydga i dag :hilarious:

Ble også fortalt at jeg kom meg sikkert "raskt" etter avbruddet mitt fordi jeg var såpass trent før, og er litt derfor jeg ønsker og bare begynne på igjen også. Orker ikke å føde en "vanlig" størrelse baby og være mindre trent denne gangen. Var ille nok når det var i uke 20 :bag: Er jo kjempe bra og trene sånn som en greier under graviditet, og dette er den formen jeg liker best, så regner med det går bra.

Var hos fysio idag, fått betennelse i hælene også, frykta plantar facitt, men det var det heldigvis ikkje ❤️ men bestemte oss for å gå over på bassengtrening. Har trent styrke med fysio 2 ganger i uka i 1år uten eit snev av framskritt. Har nok gjort at eg ikkje har lika mykje smerte, men fy så sjukt lite motiverande. Håpe bassengtrening vil pusha litt meir i rett retning, for siste mnd har vært å gå baklengs, har ikkje ein gong trent, berre fått behandling..

Jeg er i uke 7+1 i dag og merket allerede i uke 5 at jeg ble tungpustet, svimmel og fikk høy puls bare av å gå i trappen fra kjelleren og opp hjemme. Er det andre som har det likt? Jeg har pleid å jogge, trene spinning og noe bratte turer. Men nå tør jeg ingenting:hungover:

Jeg er i uke 7+1 i dag og merket allerede i uke 5 at jeg ble tungpustet, svimmel og fikk høy puls bare av å gå i trappen fra kjelleren og opp hjemme. Er det andre som har det likt? Jeg har pleid å jogge, trene spinning og noe bratte turer. Men nå tør jeg ingenting:hungover:
Relaterer! Er 7+0 nå, men en av de første tingene som gjorde at jeg tenkte at jeg kunne være gravid var at alle treningsøkter var sykt tunge :p Har skrudd ned intensiteten nå og er fornøyd med å gjennomføre. Var på første UL i går og legen sa at man kan fortsette som vanlig med trening (minus kontaktsport), men at det selvsagt er viktig å høre på kroppen. Helt normalt at man bruker lengre tid på turen eller senker belastningen/intensiteten :dance008

Hei! Jeg hadde eksakt som du i uke 4-5 men har ikke slitt med det nå i det siste (6+5). Så kanskje det blir bedre for deg også :happy:

Ligger her i senga med kvalme, og dørstokkmila har kanskje aldri vært større. Har planer om å se om trening fortsatt gjør susen på kvalme i kveld :smiley-angelic001

Andre som har trent eller skal trene noe i dag? Trenger litt inspirasjon :laughing002

Back
Topp