Trening

Pepsii007

Forumet er livet
Himmelbarn
Junispirene24❤️
☀️Påskeliljene 2026☀️
Flere som trener og tenker å trene i graviditeten?

Jeg starta med løping i januar og håper jeg får til å opprettholde det, eller jogging kanskje. Tok en lett tur i dag, og merker det er sykt tungt allerede og pulsen steg fort :happy8

Ja, jeg vil fortsette med jogging/gå lange turer så lenge som mulig :) Også lyst til å finne noen styrkeøvelser som er bra for bekken, rygg osv.

Flere som trener og tenker å trene i graviditeten?

Jeg starta med løping i januar og håper jeg får til å opprettholde det, eller jogging kanskje. Tok en lett tur i dag, og merker det er sykt tungt allerede og pulsen steg fort :happy8
Går en del fjellturer, har vært på to siden jeg fant ut at jeg var gravid. Har gått overraskende fint. Trener også litt styrke, men en stund siden sist nå. Prøver å gjøre så mye jeg orker nå før formen ikke tillater det mer, forventer en dårlig periode mellom uke 6-7 og 13-14 :hilarious:

Går en del fjellturer, har vært på to siden jeg fant ut at jeg var gravid. Har gått overraskende fint. Trener også litt styrke, men en stund siden sist nå. Prøver å gjøre så mye jeg orker nå før formen ikke tillater det mer, forventer en dårlig periode mellom uke 6-7 og 13-14 :hilarious:
Jeg fikk bekkenlåsning sist, rundt uke 18-19. Så håper å kunne trene så mye som mulig denne gangen!
Men, merker jeg er mer andpusten allerede :hilarious:

Ja, jeg håper jeg klarer å trene så lenge som mulig :joyful: Har kjøpt tilgang på treningsappen til Pia Seeberg, og i dag løp jeg rundt ei mil, og det går greit enn så lenge :joyful: Kjenner lite på pusten egentlig, men kjente kvalmen der tidvis :sour: Er 6+0 i morgen, så forventer dårligere form snart da :hilarious:

Dette er første gang for meg, så vet ikke hva jeg kan forvente. Men i utgangspunktet har jeg tenkt å trene som normalt så sant jeg orker (treningssenter 2-3 ganger i uka med blanding av kondis og styrke + gå litt tur med mannen). Har ikke kjent noe særlig symptomer enda (er 6+0 i morgen). Men hvis det er noen ting dere gjør spesielt for graviditet så vil jeg veldig gjerne ha tips til det også! :happy:

Har hatt online coach frem til nå. Trent mye styrke og løping. Tenker å fortsette som normalt, men holder meg under 90% av makspuls! Kommer til å ha kortere og mer effektive styrkeøkter og vil fokusere på gode øvelser for kjernemuskulaturen, da jeg kjenner den fortsatt er litt svak etter forrige svangerskap.

Jeg trener. Begynt å få ‘’gleden tilbake’’ i løping. Men nå er jeg litt skeptisk til det, både på grunn av at jeg får så høg puls (spesielt nå) men generelt alltid selv om jeg er trent. Samtidig som jeg sliter enormt med bekken når jeg er gravid og er redd for å gjøre noe som kan risikere at plagene kommer enda tidligere. Men jeg går/løper/trener styrke og går på lette timer som pilates og skanetix. Håper å holde koken så lenge det lar seg gjøre :-)

Trente lett styrke i dag. Kjenner sånn ligamentsmerter i ene siden, så avslutta litt tidligere :angelic: mulig jeg må satse på litt gåturer

Dette er første gang jeg er gravid, så aner ikke hva jeg kan forvente, men har veldig lyst til å opprettholde trening om formen tillater det :)

Første svangerskap for meg også, er veldig trøtt og blir mye mer sliten enn før. Startet på Funkygines «råsterk på et år» for noen måneder siden og har tenkt å fortsette med det i den grad jeg klarer Tar det litt roligere nå enn før, da jeg merker at jeg fort blir varm og høy puls.

Første svangerskap for meg også, er veldig trøtt og blir mye mer sliten enn før. Startet på Funkygines «råsterk på et år» for noen måneder siden og har tenkt å fortsette med det i den grad jeg klarer Tar det litt roligere nå enn før, da jeg merker at jeg fort blir varm og høy puls.
Skjønner, det hørtes lurt ut! Hvor langt er du på vei?

Jeg trener kombo styrke og løping, noe Hyrox 4-5 dager i uken. Er også gruppetrening instruktør. Håper jeg klarer å opprettholde 4 økter i uken.

I 2022 fikk jeg gradert sykmelding for å klare å trene, var så mye sliten og vondt bekken. Treningen hjalp veldig på bekkenet, så er spent på hvordan det blir fremover nå.

Jeg trener kombo styrke og løping, noe Hyrox 4-5 dager i uken. Er også gruppetrening instruktør. Håper jeg klarer å opprettholde 4 økter i uken.

I 2022 fikk jeg gradert sykmelding for å klare å trene, var så mye sliten og vondt bekken. Treningen hjalp veldig på bekkenet, så er spent på hvordan det blir fremover nå.
Oooh hyrox! Skal du til Oslo i høst? Hadde egentlig tenkt og gjøre doubles med mannen, og har billetter, men usikker på om jeg vil beholde de eller ikke.

Brukte å trene regelmessig, og hadde nettopp begynt på igjen med løpetrening + kondisjonsbasert styrke (typ CrossFit/hyrox/functional fitness) og tenker å fortsette med det så lenge jeg kan, med den skaleringen jeg trenger. Kommer selvfølgelig mye ann på symptomer da, så får jo se.

Oooh hyrox! Skal du til Oslo i høst? Hadde egentlig tenkt og gjøre doubles med mannen, og har billetter, men usikker på om jeg vil beholde de eller ikke.

Brukte å trene regelmessig, og hadde nettopp begynt på igjen med løpetrening + kondisjonsbasert styrke (typ CrossFit/hyrox/functional fitness) og tenker å fortsette med det så lenge jeg kan, med den skaleringen jeg trenger. Kommer selvfølgelig mye ann på symptomer da, så får jo se.
Jeg hadde planer om å delta, men meldte meg aldri på. Drar kanskje for å se på.

Var mye stress i mai og juni, samt en løpe konkurranse i mai og vårt eget bryllup i juni. Så treningsformen har vært her ræva etter det. Alle økter har vært tunge og løping har bare vært et ork. Blir kanskje ikke bedre nå, hehe.

Satser på at vi klarer å holde oss mest mulig i form :happy: :happy:

Blir imponert over alt dere gjør altså! Hadde faktisk også tenkt å melde meg på hyrox med en venninne, men vi fikk ikke plass. Jeg trener gruppetimer og løper og merker foreløpig ikke så mye på formen, men er bare 4 uker på vei så regner med at jeg merker det mer etter hvert!

Back
Topp